Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Go' Vocal-mic til en billig penge :) - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-02-2003
    kl. 12:16

Chakaranda Hansen

Go' Vocal-mic til en billig penge :)

Halløj..
    for dem der leder efter en go stormembrans Vocal mikrofon til en billig penge vil jeg hermed anbefale en T-bone SC 400 til kr. 795,-!!!

Som så mange andre der hygger sig med eget hjemmestudie, men ikke har så vildt mange penge, har jeg i længere tid været på udkig efter en hæderlig vokal-mikrofon......
    Så faldt jeg over denne T-bone sc 400...
    selvsagt var mine forventninger ikke alt for høje på grund af den meget lave pris....men til min glædelige overraskelse er den simpelthen for fed!
    Den gengir vokalen uhyre ærligt med blot en ganske lille smule ekstra top, men slet ikke så meget at det på nogen måde generer, og efter sigende ikke mere end de fleste andre stormembrans mics. i 2-4.000 kr's klassen.

I sandhedens interesse skal lige siges at jeg ikke selv har så stort sammenlignings-grundlag, men en jeg talte med fortalte at han havde testet den op mod flere andre mics (behringer, Røde osv. ja selv den billigste Neumann (ca. 9.000,- kr) og T-bonen følger klart med. Neumann'en lød dog en lille smule bedre.....en smule! han fortalte at det var vanskeligt at høre forskel!

Efter at ha hørt T-bonen på mit eget gear tror jeg ham gerne: Jeg er i hvert fald imponeret over lyden...

Men tjek den ud for jer selv: Åge J. har den (de har jo den der vidunderlige pengetilbage indenfor 8/14 dage retur-ret.

Skal lige for god ordens skyld nævne at jeg ikke på nogen måde er involveret i Åge Jensen, eller med producenten osv.

Min anbefaling er simpelthen et godt råd til andre (lavbudgets) hjemmestudie folk.

Mvh,
    Chakarada

Link til review af T-bonen:
    http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/item.cfm?threadid=2608&class_id=7&lang=0

Svar på dette indlæg
  • 20-02-2003
    kl. 17:33

David Mondrup

Lyder godt

- den må jeg lige tjekke ud. Tak for anbefalingen.

/D

Svar på dette indlæg
  • 20-02-2003
    kl. 18:04

Chakaranda Hansen

nemlig

ja gør det David, og lad os høre din vurdering...:-)

-----
    Chakaranda

Svar på dette indlæg
  • 21-02-2003
    kl. 02:49

Chakaranda Hansen

Nemlig!

Hej Johs

Såvidt jeg husker praler Thomann nærmest med at deres sager er efterligninger....såvidt jeg har hørt (læst) er grunden til den billige pris at det fremstilles i Kina.......

Desuden var der nul dokumentation med til mikrofonen, og ingen specs har jeg kunnet finde (frekvensområde?? who knows??) men dog et OK elastikophæng og et penalhus til mikrofonen....den slags er jo også med til at holde prisen nede....

;-)
    Chakaranda

Svar på dette indlæg
  • 21-02-2003
    kl. 23:41

David Mondrup

Første indtryk

Jeg havde en 8 timers studie session i dag, og gik forbi Aage på vejen og tog en T-bone med. Jeg fik et par enkelte chancer for at afprøve den, og brugte den bl.a. som overhead til trommesæt, hvilket den klarede i fin stil. Lidt mere i tråd med dens anvendelsesmuligheder, fik jeg også chancen for at lave en direkte A/B mellem den og en Beyer Bynamic MC 740 (til godt over 10000 kr.) på tværfløjte, og jeg endte faktisk med at bruge T-bone optagelsen. Der var ikke så meget at være i tvivl om - den var langt klarere i lyden, bedre defineret, og sporet trængte godt i gennem i mixet uden de problemer som jeg havde haft med nogle tidligere fløjte optagelser, der var svære at arbejde med uden at de overstyrede - i øvrigt optaget med før omtalte BD og en RØDE NT1000. Det her lover rigtig godt.

Jeg har en session mere på søndag hvor jeg får chancen for at prøve den på strygere, akustisk guitar og vokal - jeg skal rapportere tilbage.

/D

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2003
    kl. 01:29

Chakaranda Hansen

Imponerende...

Hej David

Den tegner jo til at blive et klart hit....

Det blir interessant at høre mere om dine erfaringer med den...

Mvh
    Chakaranda

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2003
    kl. 23:10

David Mondrup

opfølgningen:

Tom:
    Det er godt timet - jeg tænkte netop i går på at jeg havdde lovet denne opfølgning, da jeg i går eftermiddags brugte mikrofonen på et par strygere. Jeg har desuden også lavet en generel mikrofon test på de nye mikrofoner der er kommet til samlingen siden sidst jeg gjorde det.

Det er rigtigt, jeg er ret glad for min RØDE NT3 - så glad at jeg købte 2 af den i sin tid, og det er perfekt til stereo optagelser af f.ex. akustisk klaver, percussion o.l., ihvertfald inden for min budget ramme. T-bone er også fed, de har hver deres forcer. NT3 er ret god i toppen, og giver et ret præcist billede af et bredt spektrum af frekvenser. T-bone er muligvis en my langsommere i responsen - det er som om lidt af attacket bliver slugt. Til gengæld har den en fed respons i 2-4 khz området, der gør at jeg nok kommer til at bruge den en del til mandlige vokaler, og sikkert også til akustisk guitar i roller der kræver at den får lov at fylde godt og give meget "krop" til mixet. Jeg brugte i går T-bone til violin og NT3 til akustisk guitar, og fortrød lidt bagefter at jeg ikke havde gjort det omvendt. Til gengæld brugte jeg også T-bone til en bratsch, og det var lige i skabet.

Søren:
    T-bone er billig og lavet i Kina og alt mulig andet der indikerer at den er et discount kopi produkt. Den lyder som sagt godt, men dens fysiske finish får mig nok til at sige at jeg kommer til at bruge den i studiet og ikke rigtig andre steder - den virker simpelthen for skrøbelig. Det kan dog være deres live mikrofoner er mere robuste. Jeg kan kun råde dig til at besøge Aage næste gang du er i Århus - mig bekendt har Lars T-bone mikrofonerne på lager - og så tjekke den selv.

/D

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2003
    kl. 10:23

Søren Korsgaard

Er der et bud på live vokal mic.

Er der nogen der har erfaringer med deres live vokal mikrofoner. Jeg skal købe et par stykker til en skole så der er kravet: robust, billig og rimelig god lyd

Svar på dette indlæg
  • 13-04-2003
    kl. 00:29

David Mondrup

Det bliver bedre & bedre ...

... jo mere jeg bruger den her mikrofon, jo bedre kan jeg lide den. Den passer ret perfekt til meget af det jeg laver.
    Siden sidst har jeg brugt den på vokal (f), tenor saxofon, og forleden blev jeg træt af min sædvanlige foretrukne mikrofon til harmonika'en og prøvede med denne her i stedet for - resultatet var perfekt! Det her er dælme et af de bedste tips i lang tid ...

/D

Svar på dette indlæg
  • 13-04-2003
    kl. 12:23

David Mondrup

sc 400

- er den model jeg har. Den er muligvis også anvendelig på klaver i et stereo setup - det vil ihvertfald nok ikke være helt ved siden af. Jeg kan dog godt lide en skarpere top på min klaverlyd end jeg umiddelbart tror sc400 kan levere, så jeg gætter på jeg vil blive ved med at bruge mine NT3'ere til det formål.

/D

Svar på dette indlæg
  • 13-04-2003
    kl. 14:30

David Mondrup

Kina!

- såmænd ...

Svar på dette indlæg
  • 24-04-2003
    kl. 20:23

Søren Korsgaard

Har nogen prøvet at optage kor?

Ville nogle af de nævnte T modeller være gode som kor mikrofoner. Jeg har brugt AKG indtil videre, men må siges at være fristet til at prøve en af diss T modeller.

Svar på dette indlæg
  • 20-05-2003
    kl. 12:09

Christian Zier Madsen

Til Zaki

I går ved samme tid var der også mic'er til mig fra thomann. Jeg gælder mig til at hører hvordan du syntes de fungerede på trommerne, da jeg også vil prøve at bruge dem på trommerne.

Svar på dette indlæg
  • 07-11-2003
    kl. 23:56

David Mondrup

Aage

Jeg købte min hos den lokale Aage i Århus. Der var den på lager, og jeg kunne tage den med hjem med det samme

/D

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk