Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Det KAN det godt. - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 24-02-2017
    kl. 15:12

Morten Lyse Pedersen

Det KAN det godt.

Men det kan også være anodemodstande, der er skredet i værdi, noget i strømforsyningen, "cross-talk," oscillering, samt naturligvis rør.

Hvordan tingene så er at fejlsøge på, kommer helt an på, hvilken forstærker, der er tale om. Og skal man måle på kondensatorer mv. skal de i hvert fald loddes ud først. - Som med de fleste andre komponenter.

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 24-02-2017
    kl. 15:12

Morten Lyse Pedersen

Det KAN det godt.

Men det kan også være anodemodstande, der er skredet i værdi, noget i strømforsyningen, "cross-talk," oscillering, samt naturligvis rør.

Hvordan tingene så er at fejlsøge på, kommer helt an på, hvilken forstærker, der er tale om. Og skal man måle på kondensatorer mv. skal de i hvert fald loddes ud først. - Som med de fleste andre komponenter.

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2017
    kl. 20:57

Morten Lyse Pedersen

...

Hvis det er elektrolyt-kondensatorerne du tænker på; kan man se efter NOGEN som helst tegn på, at de har lækket væske ud ved + polen. Sådan en lille smule gul-brunligt noget, der hvor benet kommer ud. - Det er et skidt tegn i hvert fald. Signalkondensatorer er svære at kigge sig til fejl på..

Mvh.,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2017
    kl. 13:25

jess larsen

Tak for svar

jeg ser lige om det eventuelt er muligt at spotte en dårlig cap, inden jeg lodder det hele fra hinanden.:-)

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 19:59

[Profil slettet]

tjek alle kondensatorer

Husk at tjekke alle sammen og ikke kun dem i powerbanken på forstærkeren.

De er nok modne til en udskiftning hele vejen rundt i kredsløbet :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk