Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-07-2017
    kl. 17:53

Tommy Denda

Fremragende ide med det der guitarshow. Jeg får ham lige lokket med.
    Så kan jeg også få hilset på, trykke din hånd og sige ordentligt tak.
    Super fede billeder fra guitarshowet forresten.

Kan du lige komme i tanke om nogle no-name forstærkere der ville kunne gå an, efter
    en opfedning?

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 09:51

Søren Alwan

Selvhypnose?

Hvordan ligger det med din buddy's evner på dette felt? For jeg tror, at det bliver den mest farbare løsning her med alle de modsatrettede krav, I har: I vil have det bedste af det bedste fra et firma, som i de sidste 30 år ikke har produceret noget, der perifert kan beskrives som sådan - og da især ikke i størrelse, der kan levere dette ved stueniveau. Endelig må det heller ikke koste noget. Så jeg ville mene, at et par tusinde givet ud på et kursus i selvhypnose (som i øvrigt er en vildt spændende ting!) nok ville være det bedste bud her...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 11:13

Søren Alwan

Men...

kan man se bort fra, at der ikke står Marshall på den, og man ikke er ude i noget med at finde sig én eller anden lille brugt "no name" rørforstærker på brugtmarkedet, som man fik sat i stand, ville jeg til det beskrevne behov personligt nok se i retning af en Yamaha THR10 eller noget i den stil.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 17:20

Søren Alwan

Hmm...

Nu må den inkarnerede jyde her tilstå, at HVIS der på Sjælland foregår officielle arrangementer under titlen "Kom og lyt til vintage-Marshalls", er jeg lykkeligt uvidende derom. Så med mindre andre vil ile hjælpende til og invitere til, at de da lige netop tilfældigvis har sådan et arrangement på programmet hjemme på fødegården her på næste onsdag, er mit bedste bud på sagen nok at løse billet til årets udgave af Copenhagen Guitarshow i starten af oktober og så måske især slå vejen forbi Harbo/Schwennesen/Alwan-standen. Selv om de måske ikke i år har det helt store setup med fra et par år tilbage:

https://www.youtube.com/watch?v=1_w4BvEf1y8&t=345s

vil rygtet dog vide, at de altid har nogle fede gamle Marshalls på deres stand. Sådan så det f.eks. ud sidste år:

https://photos.google.com/share/AF1QipOvvF1G8UnXdJLF5R0gHm8gJpX-CNCBNMdKNI4DY0tDPWugfAaEBJ6q_Dtu2n3X-A?key=clU0ZGhlVllfVkFaS2RleG5DbTZWMHozRFJJOE9n

Mon det bliver meget anderledes i år?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 11:50

Tommy Denda

Hej Søren.Sjovt du lige skulle svare.
    Jah, budgettet hos ham er noget fesent, men konen er vist i ørene på ham, med
    alt det gear han køber. Han har vist noget med at der skal stå Marshall på ampen,
    men mon ikke jeg kan få ham omvendt...til Wem måske? 😄. Lidt udenfor budget dog.

Mvh Tommy

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 17:53

Tommy Denda

Fremragende ide med det der guitarshow. Jeg får ham lige lokket med.
    Så kan jeg også få hilset på, trykke din hånd og sige ordentligt tak.
    Super fede billeder fra guitarshowet forresten.

Kan du lige komme i tanke om nogle no-name forstærkere der ville kunne gå an, efter
    en opfedning?

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 01:48

Søren Alwan

Narh...

jeg tæller nu seks i alt: Tre forforstærkerrør på printpladen (sandsynligvis tre ECC83), to udgangsrør (EL34) og et GZ34 ensretterrør.

Og jo, jeg mente sådan set forstærkere af "mindre kendte mærker" - måske ligefrem totalt ukendte. Men det er s.. svært at sige noget generelt om, hvad der er værd at kigge efter. For hvis man udelukkende går efter navne, kan man måske sagtens gå glip af noget, der kunne være interessant, fordi man ikke opdager det.

Dette spiller også alt for højt til stuebrug, men kunne ellers måske være interessant:

http://www.dba.dk/guitaranlaeg-selmer-treble-n/id-1034598517/

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 01:58

Søren Alwan

I virkeligheden

er den forstærker, I leder efter, denne:

http://www.ebay.co.uk/itm/Park-Vintage-LE20-Guitar-Amp-/162571109312?hash=item25d9fe43c0:g:6U4AAOSwlMFZHzpR

Men det er meget sjældent, at de ses - ja, både overhovedet - men især indenfor rammerne af det afstukne budget. Jeg skal afstå fra at underholde med, hvad jeg gav for mit eksemplar af den efterfølgende model 1273 for nogle år siden. Men jeg kan da afsløre, at det var indenfor jeres budget... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 09:08

Søren Alwan

Jamen...

Held og lykke med at finde nogen, som på den éne side har den fornødne indsigt og håndværksmæssige evner, og på den anden side er dum nok til at kaste sig ud i projektet. Det er vist lige på sin plads endnu en gang at understrege, at det ikke så meget handler om at "sætte den i stand" som om at "bygge en helt ny forstærker" i de afstukne rammer.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2017
    kl. 12:10

Tommy Denda

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at manden måske aldrig har hørt
    en "rigtig" Marshall, hvis de jo ikke har lavet noget ordentligt de sidste 30 år, selvom
    han er inkarneret Marshall fan og har spillet i mange år.
    Ved du om der er noget "kom og lyt til
    vintage Marshalls" arrangement på Sjælland i den nærmeste fremtid?

Mvh Tommy

Svar på dette indlæg
  • 04-07-2017
    kl. 22:59

Søren Alwan

Nu er det jo...

i sig selv en kende paradoksalt at blive bedt om at komme med navne på No Name-forstærkere... :-) Og derfor vil jeg da også afstå fra at gøre forsøget. Man må udelukkende hengive sig til at holde øje med, hvad der tilfældigvis måtte dukke op en given morgen på "autionen", tage den derfra og vurdere hvad perspektivet i det helt konkrete tilfælde måtte være.

Man skal dog være klar over, at køber man en ældre rørforstærker - i visse tilfælde måske ligefrem noget decideret "gammelt skrammel", er det nok næppe gjort med blot lige at ændre lidt på kredsløbet, og så regne med, at man har en pålidelig forstærker for få penge. Der taler vi nok nærmere om en gennemgribende renovering fra yderst til inderst - måske ligefrem en helt grundlæggende ombygning af sagerne. Så den slags projekter HAR typisk sådan et umiskendeligt "DIY-lag" indbygget.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-07-2017
    kl. 23:08

Søren Alwan

F.eks.

kunne dette måske bygges om til noget, der ville vippe 99% af samtlige Marshalls af pinden:

http://www.ebay.co.uk/itm/VIKING-SOUND-30-VINTAGE-EL34-VALVE-GUITAR-AMPLIFIER/272736131475?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D43782%26meid%3Dea9725bd804c494d8e0ebcdded5684fb%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D232393977560

Men det ville kræve en vis indsats. Og man ved først bagefter, om det var indsatsen værd... :-)

Det ville dog under ingen omstændigheder bliver til en "stue-forstærker"... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 01:17

Tommy Denda

Nååh, jeg troede da at med no-name forstærkere, mente du de mindre kendte mærker.
    Jah jeg ved jo godt det der med børnesygdomme, elektrolytkondensatorskift, og tjek af rør
    på forstærkere (det har du jo selv lært mig).
    Det er for øvrigt lige gået op for mig hvor anderledes en mesa rectifier, er i forhold til det jeg efterspørger. Forklaringen er at det vist er mig der gerne vil lokke min kammerat til at købe en
    vaskeægte old bluesmaskine af en amp, en der gør hans spil bedre, for han har bestemt en bluesman i sig, det kommer bare ikke til udtryk i det gear han bruger imo.
    Vi må se hvad han siger til min skumle plan. Muhahaha!

Tak for links, jeg tjekker dem lige ud.

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 01:27

Tommy Denda

Den der Viking 30..Har den kun 3 rør?

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 07:35

Tommy Denda

Tak for forslag, jeg hører lige hvad han siger til det. Personligt synes jeg det kunne være
    spændende med den der Viking, ikke mindst fordi vi begge ville lære en del, hvis vi finder en
    på Sjælland der kan sætte den i stand. Jeg kan huske da vi voksede op sammen, vi har nok været 17 år dengang engang i 90'erne, hvor vi prøvede at bygge en guitar sammen, men tålmodigheden var der vist ikke lige (øl og piger var pludselig meget mere spændende), men nu er vi halvgamle, med begyndende grå hår, og meget mere tålmodige til sådan et projekt.
    Han har forresten kun guitarer med humbuckers hvis det har betydning.

Mvh Tommy

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2017
    kl. 07:51

Tommy Denda

Ps: han har en stor stue og ingen naboer der klager 🎸😄

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk