Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Tykkelse på ledning - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 15-09-2017
    kl. 09:25

Kent Nielsen

Tykkelse på ledning

Hej
    Er der nogen nedre grænse for, hvor tynd ledning man kan bruge til pickup wiring?

Vh Kent

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 11:42

Søren Alwan

Teoretisk set...

så ER der selvfølgelig. Men du løber nok langt hurtigere ind i, at den mekaniske stabilitet samt ikke mindst besværet ved at lodde på sagerne er et langt mere udtalt problem end faren for, at udgangssignalet fra selv high output-pickupper får ledningen til at brænde over...

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 12:06

Kent Nielsen

Lodningen er

Nu en smal sag. Jeg tænkte mere om der kommer nok signal igennem tynd ledning. Der er tale om en stratocaster

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 15:23

Søren Alwan

Hmm...

Nu er de pågældende ledninger vel blot en forlængelse af selve tråden i pickuppen, som vel er på tykkelse med et gennemsnitligt pubeshår. Så jeg ville såmænd ikke være så bekymret over tykkelsen. Jeg ville nok nærmere kaste et selvkritisk blik på mine egne evner udi at lodde på så tynde emner og derpå konstatere, at jeg i lighed med de fleste nok ville foretrække at arbejde med lidt kraftigere emner. Men godt at høre, at du ikke har dén slags bekymringer...

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 17:08

Kent Nielsen

Ja man skal passe på ikke at bekymre

Sig for meget Søren 😁. Der er nu intet problem i at lodde i førnævnte ledningerne. Hvori skulle problemet egentlig ligge? At man smelter isoleringen? Det kan jeg så rolig fortælle at det gør den ikke 😉

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 17:29

Kent Nielsen

De er dog

Også tykkere end det pubeshår du henviser til

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 18:05

Kent Nielsen

Kan man gå ud fra, at

Når der hul igennem, så er det i orden. Altså det er vel enten eller?

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2017
    kl. 20:16

Søren Alwan

Ja...

det ville jeg da mene.

Det er måske heller så meget selve loddearbejdet, som er problemet. Men jeg ville dælme nødigt påtage mig at lave en stabil konstruktion med tråd i den tykkelse, som de fleste pickupper er viklet med. Mange pickupper er viklet med en tråd på 0,064 mm (42 AWG). Og udfra, hvad jeg lige har kunnet Google mig til, har et gennemsnitligt menneske-(hoved)hår en tykkelse på 0,060 - 0,080 mm. Og uden egentlig at have forsket videnskabeligt i fænomenet, er min umiddelbare fornemmelse, at pubeshår typisk er tykkere end hovedhår...

:-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk