Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Øøøhh...??? - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 04-10-2017
    kl. 17:04

Søren Alwan

Øøøhh...???

Der er godt nok mange ting i det ovenstående, som får mig til at udstøde et højt "Øøøhhh" og ligne et spørgsmålstegn!

"Masser af headroom"..? I en 15 watts forstærker? I don´t think so.

"Clean Headroom" og "aldrig helt ren i lyden" - ???

"Lyder ligesom de gamle" - jo tak, men HVILKE af de gamle. Der findes mange forskellige "gamle", som lyder meget forskelligt.

Og endelig trumfen: "Jeg ved, du engang har bygget noget lignende". Dét er sgu´ imponerende! For det vidste jeg ikke engang selv! Det er korrekt, at jeg på et tidspunkt har prøvet at bygge bl.a. en kopi af Marshall´s 18 watt´er. Jeg synes dog hverken, at min kopi, andres kopier, som jeg har hørt, eller Marshall´s eget bud på sagen lyder ret meget som nogen "gammel" Marshall, jeg har prøvet. Derfor ville jeg i dit sted heller ikke gå efter én af de mange kopier af denne forstærker, hvis jeg var ude i et ærinde som dit.

I mine øjne er der intet andet, der lyder som dét, som jeg forbinder med en velkørende og "klangligt veljusteret" klassisk Marshall. Derfor ville jeg heller aldrig være indbildsk nok til at påstå, at jeg havde bygget en mindre forstærker, der gjorde dette. Men jeg har da bygget adskillige bud på sagen, som jeg personligt synes, kommer tættere på end f.eks. Marshall´s 18 watt´er. Men igen: Hvor går den skarpt definerede grænse mellem "lyder som en klassisk Marshall" og så f.eks. "lyder p....godt - bare lidt anderledes" ?

Jeg arbejder f.eks. p.t. lige med en "forbedret" kopi af min elskede Park 1273. Og som det fremgår af andre tråde her på sitet, har jeg fornyligt været involveret i ombygningen af en WEM Dominator III, som jeg synes, faldt meget heldigt ud, og som jeg personligt til enhver tid ville foretrække fremfor f.eks. den nævnte 18 watts Marshall. Men at påstå, at den lyder 100% som den éne eller anden anden forstærker med en helt anden opbygning..? Narh, den påstand ville jeg ikke have noget incitament til at tage på mig overhovedet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-10-2017
    kl. 17:04

Søren Alwan

Øøøhh...???

Der er godt nok mange ting i det ovenstående, som får mig til at udstøde et højt "Øøøhhh" og ligne et spørgsmålstegn!

"Masser af headroom"..? I en 15 watts forstærker? I don´t think so.

"Clean Headroom" og "aldrig helt ren i lyden" - ???

"Lyder ligesom de gamle" - jo tak, men HVILKE af de gamle. Der findes mange forskellige "gamle", som lyder meget forskelligt.

Og endelig trumfen: "Jeg ved, du engang har bygget noget lignende". Dét er sgu´ imponerende! For det vidste jeg ikke engang selv! Det er korrekt, at jeg på et tidspunkt har prøvet at bygge bl.a. en kopi af Marshall´s 18 watt´er. Jeg synes dog hverken, at min kopi, andres kopier, som jeg har hørt, eller Marshall´s eget bud på sagen lyder ret meget som nogen "gammel" Marshall, jeg har prøvet. Derfor ville jeg i dit sted heller ikke gå efter én af de mange kopier af denne forstærker, hvis jeg var ude i et ærinde som dit.

I mine øjne er der intet andet, der lyder som dét, som jeg forbinder med en velkørende og "klangligt veljusteret" klassisk Marshall. Derfor ville jeg heller aldrig være indbildsk nok til at påstå, at jeg havde bygget en mindre forstærker, der gjorde dette. Men jeg har da bygget adskillige bud på sagen, som jeg personligt synes, kommer tættere på end f.eks. Marshall´s 18 watt´er. Men igen: Hvor går den skarpt definerede grænse mellem "lyder som en klassisk Marshall" og så f.eks. "lyder p....godt - bare lidt anderledes" ?

Jeg arbejder f.eks. p.t. lige med en "forbedret" kopi af min elskede Park 1273. Og som det fremgår af andre tråde her på sitet, har jeg fornyligt været involveret i ombygningen af en WEM Dominator III, som jeg synes, faldt meget heldigt ud, og som jeg personligt til enhver tid ville foretrække fremfor f.eks. den nævnte 18 watts Marshall. Men at påstå, at den lyder 100% som den éne eller anden anden forstærker med en helt anden opbygning..? Narh, den påstand ville jeg ikke have noget incitament til at tage på mig overhovedet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-10-2017
    kl. 18:09

Anders Kristiansen

Tak for svar

Ja det er jo et vildt spørgsmål, det ved jeg godt. Er der mulighed for at prøve sådan en Wembley eller Park? Og er der andre modeller du kan anbefale mig at prøve

Svar på dette indlæg
  • 04-10-2017
    kl. 22:24

Søren Alwan

Jamen...

du skal da være velkommen til at kigge forbi og prøve min Park. Hvis det var den opdaterede/udbyggede/"forbedrede" top-version, du mente... ja, så skal den jo altså lige bygges færdig først.

Den ombyggede WEM må du spørge ejermanden (Tommy Denda) om...

Der findes jo masser af 15-20 watts forstærkere. Og jeg har ærligt talt ikke prøvet så frygteligt mange af dem. Men en opsigtsvækkende oplevelse var det dog, da en bekendt og jeg i forbindelse med en højttalertest engang sidste år prøvede at klampe min GUS G1 Vibrato til en Tophat Club Royale (i virkeligheden blot top boost-kanalen fra en Vox AC30 med en 2x6V6-bestykket version af en AC15´s udgangstrin) og mase resultatet ud gennem en keramisk Weber 1265 i et 1x12 kabinet. Selv om der måske ikke umiddelbart er meget, der skulle pege i den retning, har jeg aldrig hørt noget, der i dén grad ramte præcis Ritchie Blackmore´s lyd på "Woman from Tokyo". I min bog er dét da ret klassisk "Marshall-lyd". Go figure...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk