Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Tromme setup.. hjælp til det sidste.. - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-05-2003
    kl. 13:54

Sylvester Zimsen

Tromme setup.. hjælp til det sidste..

Hej allesammen! ;)

Jeg skal her i weekenden til at optage, og jeg har prøvet at samle alt hvad jeg kunne opstøve af mikrofoner sammen og det her er hvad jeg er kommet frem til:

2x Audix CX101
    2x Sennheiser MD421
    D112
    SM57
    Røde NT2
    Behringer B2
    Diverse dynamiske..

Udover det åbenlyse (D112 til BD og MD421 til tammer), så er jeg lidt i tvivl om jeg skal bruge SM57 eller Røde til lilletrommen og jeg er også lidt nervøs for Røde mic'en.. Kan membranen overhovedet holde til at mic'e en lilletromme op? Skal jeg mice undersiden/oversiden/begge dele? Og hvad med Hihat? Hvad skal jeg mice den op med?

Svar på dette indlæg
  • 13-05-2003
    kl. 23:56

David Mondrup

stabilitet

Jeg har to RØDE NT3'ere, og må sige at de kan tage meget af bredmembrans kondensatorer at være. Jeg har ved en enkelt lejlighed brugt en af dem til at mike en stortromme med, og den lever da fint endnu. Jeg ville ikke have nogle problemer med at sætte den på en lilletromme. Jeg ved så ikke om NT2 er mere sart.

/D

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2003
    kl. 12:11

Sylvester Zimsen

NT2?

hvad er det for skrupler du har med NT2? Jeg kan godt forstå dine skrupler med NT1.. Den er skidt! ;)
    Men jeg synes nu NT2 gør et rigtig godt stykke arbejde.. Den er nok ikke Neumann kvali, men jeg har faktisk ikke hørt nogen bedre i den prisklasse.. Folk snakker dog om Studio Projects C1'ere men den har jeg ikke haft chancen for at høre endnu.. :)

Svar på dette indlæg
  • 15-05-2003
    kl. 10:48

David Mondrup

Tunnel

Spændende trck med den tunnel - den har jeg ikke hørt om før. Hvordan plejer I at lave sådan en? Plakatrør?

/D

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2003
    kl. 08:52

Sylvester Zimsen

Okay, helt ny problemstilling..

Tak for de fede svar, der er helt sikkert et par muligheder at arbejde med. :)
    Nu har jeg i midlertidigt fundet ud af at jeg ikke har alle de mikrofoner alligevel. Jeg står altså og mangler en MD421 og en D112 og en røvfuld stativer.. Så: Er der nogen der kan anbefale et godt sted at leje udstyr?
    :)

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2003
    kl. 08:54

Sylvester Zimsen

Glemte helt..

Grunden til det her stress, er at indspilningen er blevet rykket til nu på søndag og der er mikrofonerne ikke tilgængelige endnu.. :(

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2003
    kl. 09:04

Sylvester Zimsen

Nørrebro

Jo, jeg kender nogen jeg kan låne af, og det er sådan set også det jeg har gjort med de mics jeg har nu. (lille aftale, jeg låner deres mics for at indspille billigt for dem..)
    Jeg har også lejet af et firma før, men havde faktisk rigtig dårlige erfaringer med det.. ret inkompetente mennesker der dårligt nok ville leje mig noget med mindre jeg indspillede som de ville.. Derfor spørger jeg om der er nogen der har gode erfaringer med nogen? ;)

Svar på dette indlæg
  • 26-05-2003
    kl. 13:00

George Dalmer

Mic placering v. Tunnel???

Hejsa.... Blev lidt interesseret i det med tunnelen. Forstod ikke helt mic placering og hvilken mic?

Svar på dette indlæg
  • 16-06-2003
    kl. 00:31

Lyd Far

Den goe gamle tunnel...

Den med en tunnel foran store trommen er et old gammelt trick. Man laver det nemmest ved at smide feks. en D112 i store trommen i nærheden af slag skindet. Der efter tager man låget af en store tromme kasse og stille den med ryggen op i mod store trommen, så tæt man kan komme for mikrofon stativet. Der efter sætter sin stor membram feks. NT what ever, inden i for så at slutte af med et tæppe hen over den åbne del, af tromme kassen. Er den så ikke "død" nok kan man altid lægge et tæppe inden i kassen også.
    Der ingen grund til at over anstrenge sig, når man nu har det hele ved hånden!! :-)

Have fun...
    /Ziggy

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk