Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Harddiskrecording - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-01-2004
    kl. 20:12

Claus S N

Harddiskrecording

Heyzon :)
    Jeg overvejer at købe mig en harddisk-recorder eksempelvis i en Roland VS-890.
    Sådan en fætter har jo 8 spor. Desværre er jeg blevet i tvivl om 1 spor er nok til en stereooptagelse eller om det kræver 2 spor? Hvis det kræver 2 spor er 8 spor jo langt fra nok til noget som helst.
    Der er også nogle maskiner der komprimerer lyden af det man optager. Hvad betyder det for lydkvaliteten? Det må da være et klart minus såvidt jeg kan bedømme?
    Med venlig hilsen
    Claus
    PS: har posted samme indlæg i studie-forummet

Svar på dette indlæg
  • 03-01-2004
    kl. 20:25

David Mondrup

Mono

1 spor = 1 mono spor. Men man kan nu også få en masse godt ud af at arbejde med monospor, da de kan panoreres individuelt. Sådan har man gjort det i mange år...

Datakomprimering på det optagede audio går ud over kvaliteten, det er ganske vist. Om det er for stort et problem til at du kan leve med det må du næsten lade dine ører afgøre.

/D

Svar på dette indlæg
  • 03-01-2004
    kl. 21:57

Claus S N

I see...

Det tænkte jeg nok. Det er ligesom med en 4-spors cassettebåndoptager. Synes ikke umiddelbart det er fedt 1spor = 1 monospor uanset man kan panorere det og lave snyde "stereo". Det er jo stadig ikke stereo!!!

Jeg har en Behringer MX1804X Mixer. Den skal også kunne tilsluttes en harddiskrecorder. Det har jeg ingen anelse om om den kan, er helt grøn på området ;-)

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 04-01-2004
    kl. 21:59

Claus S N

Jaså...

Må indrømme jeg er helt og aldeles ganske grøn på området. Da jeg skrev Roland VS-890 i mit første indlæg var det blot ment som et eksempel. Nu har jeg surfet en del rundt på nettet og læst om nogle forskellige HD-recorders og synes Tascam 788 lyder som noget jeg synes om. Den ser ikke ud til at komprimerer (uanset hvad mener jeg det må være at foretrække). Den koster ikke mange 1000-kroner i Tyskland men desværre skal man have en CD-brænder ved siden af. Tascam laver en selv men kan man bruge andre? Nogle der har erfaringer med det?

Ang. stereo/mono så lyder det som om jeg nok kan leve med det ;-)

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 05-01-2004
    kl. 01:50

Claus S N

...

Mucho mucho tak.

Ligenu er jeg meget hooked på at bestille en Tascam 788 hos Music Store Köln. Desværre er økonomien ikke til det... :-/

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 05-01-2004
    kl. 11:14

Claus S N

I know

...men jeg kan sikkert score eller låne min fars. Han bruger den alligevel aldrig ;-D
    Desuden har min iMac en brænder indbygget hvis ellers man kan tilslutte SCSI til USB og overføre data den vej??

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 05-01-2004
    kl. 15:29

H Pedersen

fostex vf 160

du kan prøve den der er 8 kanaler som du kan indspille på samtidig det kan du gøre 3 gange så du får 24 kanaler så kan du brænde dem ned på en cd og sætte dem ind i din pcér i waw format klippe og klister og så har du lavet din egen indspilling og evt en hel plade
    smart ikke ??? pris brugt 5000 med brænder evt leje

Svar på dette indlæg
  • 05-01-2004
    kl. 18:50

Claus S N

Mange tak

...for tilbuddet.
    Men som tidligere skrevet er økonomien ikke til den slags ligenu. Det næste jeg investerer i bliver en ny (brugt) synth.
    Hvorfor vil du egentlig sælge Fostex'en hvis den er så fantastisk?

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 06-01-2004
    kl. 07:02

H Pedersen

sv fostex vf 160

Tror jeg har skrevet forkert eller der er nogte du har misset vi vil ikke sælge vores fostex bruger den 2 -3- gange ome ugen + på spille job skrev bar at det var en god og "billig" løsning
    Henrik

Svar på dette indlæg
  • 06-01-2004
    kl. 11:56

Claus S N

Ja dét...

Jo det kan jeg da godt se nu. Opfattede det blot som om du ville sælge den til 5000 dask. Men det er måske hvad du har betalt for den?
    Har læst på nettet om den og den ser ganske avanceret ud. Måske også for avanceret til mig. Men jeg vil bestemt overveje den når det engang kommer dertil :)
    Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 06-01-2004
    kl. 17:42

H Pedersen

vf 160

den er skut så svær den har en lille ulempe skærmen er ikke så stor derfor er det fedt at man kan brænde en cd og få det op i en ordentlig størelse. den manuel der følger med er meget nem at bruge, havde ikke prøvede at lave sådan noget før, men kom hurtigt ind i det, har haft den i 1 år og har indspillet 4 demo cd med forskellige band + div andre ting polterarben+ pige kor så hop du bar ud i det
    Held og lykke.

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 01:33

Claus S N

Ang. VF-160

5000 lyder ikke som alverden for en 16-spors maskine med brænder og uden komprimering. Det kan vist ikke betale sig at nøjes med 8-spor så. Omend ikke andet så har man da de xtra spor ;-D
    Har den Phantom Power til kondensatormics?

Mvh.
    Claus

PS: Hvad er forskellen på VF-16 og VF-160?

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 06:59

H Pedersen

vf 160

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 06:59

H Pedersen

ups

jeps der er fantom power på se side http://www.fostex.co.jp/int/pages/sets/prodset.htm der kan du se hvad den kan

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2004
    kl. 11:14

H Pedersen

vf160

den pris du oplyser er rigtig men som jeg skrev til claus så er det 5 k brugt, den pris du har set hos Aage er nok ok for ny uden cd brænder men søg på nettet kan fortælle dig at Aage ikke altid er så billige som de godt vil være

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2004
    kl. 11:23

H Pedersen

vf160/2

Du kan køre med alle programmer der kan køre wav filer du brænder dem ned på en cd som wav filer og køre dem ind som wav i dit program

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2004
    kl. 23:59

H Pedersen

vf160

ja du kan

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2004
    kl. 11:32

H Pedersen

vf160/3

http://nettomusic.dk se her søg på fostex

Svar på dette indlæg
  • 07-01-2004
    kl. 20:06

Claus S N

Ang. mono...

...er det så også sådan det foregår i de rigtige store og dyre studier. Kan godt se ideen i at en guitar er mono men hvad med trommer, blæsere og andre akustiske instrumenter? Stereomikrofonen er jo opfundet forlængst *G*

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 19:48

Morten Bogh

mono/ste

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 19:49

Morten Bogh

ups... mono/stereo

hvis man vil optage i stereo bruger man bare to mono spor panoreret ud i hver sin side.
    Bare fordi en harddisk recorder kun har mono spor betyder ikke, at det endnelige resultat bliver i mono.

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2004
    kl. 20:29

Claus S N

Mange tak

Nej det har jeg lige lært idag. Besøgte min lokale instrument-pusher og fik en meget udførlig beskrivelse af hvordan det foregår. Tro det eller lad være men jeg har idag lært hvad stereo i virkeligheden er *lol*
    Fik også forklaret grundlæggende hvordan man arbejder i et studie. Så nu er jeg klar til at blive studietekniker *g*

Til H. Pedersen: Er der mulighed for at høre eksempler fra de demo-cd'er du har været med til at lave? :-)

Mvh.
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2004
    kl. 11:16

H Pedersen

demo

hej
    det må du dag godt send din mail add til mig på bjal@mail.tele.dk så sender jeg en prøve

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk