Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
en mystisk forsinkelse.... - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-04-2004
    kl. 18:19

: ~

en mystisk forsinkelse....

Jeg ved ik om det er computerens skyld. Men jeg oplever en lille forsinkelse p ca.1 sek. med mit set-up som rimligt simpelt er:
    En mikrofon til mixer til logic og til bage i hovedtelefonerne direkte ud af lydkortet.
    Da jeg gerne vil stte eftekter p mic i realtime smider jeg sporet hen til en bus hvor effekten er - dette skulle vre meget simpelt - MEN ER DET IKKE!

Er der nogen der har en lille ide da det er rimligt umuligt at sunge med et forsinket signal!?
    - tak tak

Svar på dette indlæg
  • 21-04-2004
    kl. 12:09

Christian Gade

Mske

Hvilket lydkort har du? Latency'en opstr muligvis pga dit lydkort.

Svar på dette indlæg
  • 21-04-2004
    kl. 16:08

: ~

skulle vre et simpel/idotsikkert lydkort

Jeg bruger Waveterminal 192X. men det er en rimlig simpel menu den har.
    Men ville det vre det eneste der kunne lave forsinkelsen?
    ?

Svar på dette indlæg
  • 21-04-2004
    kl. 23:38

David Mondrup

Lydkort

Det er 99% sikkert lydkortet. Du kan sikkert indstille det til en mindre forsinkelse, p bekostning af noget ydelse. Slippe af med forsinkelsen er umuligt s lnge du lytter gennem lydkortet, selv med de helt dyre lydkort. Det er et grundvilkr ved digital audio via computer.

Du skal se efter en setting der hedder sdan noget som "latency" eller evt. "buffer". St den s lavt som muligt; de fleste moderne lydkort tillader latency p helt ned til 3-10 ms, og det er efter min mening bestemt til at leve med.

/D

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk