Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Ampeg? Ashdown? SWR? Jeg er i tvivl, skytten... - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-06-2004
    kl. 16:47

Lasse Mosgaard

Ampeg? Ashdown? SWR? Jeg er i tvivl, skytten...

Jeg skal til at kbe nyt basanlg. Har brug for et godt allruond anlg. Bliver ndt til at kbe brugt, har omkring 13 - 14000. Har i mit hovede fet afgrnset det til Ampeg, Ashdown eller SWR. Men hvad er jeres erfaringer og forslag kre medbassister? Tror jeg har stirret mig blind og spillet mig dv....

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 17:00

andreas schumann

Spiller p SWR

Jeg spiller selv p SWR, og er rigtig godt tilfreds med det. Det har en meget ren lyd (i forhold til rrforstrkere, da SWR laver forstrkere med transistorer).

Ampeg gr det meget i rr-forstrkere, s de er rimelig tunge at slbe rundt p, men giver til gengld en fed rrforstrker lyd!

Ashdown kender jeg ikke noget til.

Hvad er det for en lyd du gerne vil have?

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 17:06

Lasse Mosgaard

Tjaa..

Tjaaa... Godt sprgsml. Det vigtigste er nok en agressiv grundlyd der kan tle distortion. Men idet vi, i mit band, er begyndt at bygge isr vers op mere og mere som elektroniske sekvenser, ville det vre fedt med plads til effekter. (Bevger mig mske lidt vk fra udgangspunktet nu...)

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 17:40

andreas schumann

SWR

SWR ville jeg nok anbefale hvis noget af det er lidt elektronisk inspireret.

Hvilke effekter har du tnkt dig at bruge?

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 17:48

Lasse Mosgaard

Multieffekt

Havde egentligt tnkt mig at falde i og kbe en multieffekt - mske boss gt-6b. Ogs fordi det er en legeproces lige nu... Og tak ivrigt, hldte i forvejen lidt til SWR selv...

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 18:05

andreas schumann

Rack? eller.......

Er der noget helt bestemt du gr efter? Fx kabinetter: 8x10" eller en 4x10" og 1x15"?

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 18:20

Lasse Mosgaard

...

Umiddelbart er jeg ikke kommet s meget lngere end til at en 15" og 4x10" m dkke det meget godt ind. :-) ? Forstrker, gerne som rackmonterbar, mest af praktiske grunde, der sidder min tuner og compressor i forvejen... Men gr ikke efter noget bestemt som sdan... Har ivrigt fet et, tror jeg, godt tilbud p en SWR sm400s. Er det er model du kender noget til?

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 18:26

andreas schumann

sm400s

Hvor meget skal du give for den?
    Inde p deres hjemmeside str der noget om den. Jeg kender sku ikke lige den model, men der str at den er fra 1985.
    http://www.swrsound.com/products/vintage.html

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2004
    kl. 10:08

-_- ....

Gallien Krueger

Hej Lasse

Synes lige jeg vil bringe GK p banen ogs.
    GK lyder nemlig ogs rigtig godt og har meget hul igennem, en god grundlyd. Jeg har selv et stort SWR gear, som jeg gerne vil slge dig (750X + 210kab & 115 kab topstand 15.000/ca. pris).
    Min erfaring er at SWR lyder lidt Hi fi agtigt, og pissegodt i starten, men man kommer med tiden til at savne lidt kerne i tonen - det bliver lidt tyndt.
    Jeg kber mig ihvertfald et GK anlg efter at have prvet dette p flere jobs, og er desuden Red Hot Chilli fan. Og s er det ogs billigere. Jeg har flere gange prvet 1001RB med et RBH 410 kabinet, og DET sparker rv - har tone, definition og varme.

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2004
    kl. 01:12

Lasse Mosgaard

aaight!

Ja... Vidste ikke Flea spiller GK. Jeg har bare, og ved det er latterligt, efter et job med GK hvor det brndte sammen, ikke haft lyst til at have noget med det at gre, brndt barn skyr ilden...

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2004
    kl. 23:03

-_- ....

Ikke kun Flea

Her er et lille udpluk af brugere:
    Tom Barney (Steely Dan), Roscoe Beck (Dixie Chicks, Robben Ford, Session), Winston Blissett (Massive Attack), Rachel Bolan (Skid Row), Randy Bradbury (Pennywise), Greta Brinkman (Moby, Atomizer, Debbie Harry, Lucid Nation), Baron Browne (Vital Information), Ron Carter (Solo/Session), Tony Clark (Blessid Union of Souls), Jaime Corvarrubias (Latin Session), Mike Couls (Sworn Enemy), Rick Cua (The Outlaws, Phil Keaggy, Solo/Session), Mike Davenport (The Ataris), Erik De Nault (E-Town Concrete), Larry Dennison (Dio), Donald "Duck" Dunn(Crosby, Stills & Nash), Jimmy Earl (Robben Ford, Jimmy Kimmel Show, Session), M. Fat (Spike 1000), Lorenzo Ferrell (Little Charlie & the Nightcats), Flea (Red Hot Chili Peppers), Bruce Gertz (Maynard Ferguson, Dave Brubeck, Solo/Session), Steve Goodrum (Sanctus Real), Alan Gorrie (Average White Band), Thaddeus Graham (Solo), Colin Greenwood (Radiohead), Johnny Griparic (Slash's Snakepit), Charlie Haden (Pat Matheny, Solo/Session), Tom Hamilton (Aerosmith), Lionel Hampton (Solo/Session), Ben Helton (Shiloh), Dave Holland (Solo/Session), Keith Horne (Lonestar, Trisha Yearwood), Robert Hurst (Branford Marsalis, Tonight Show, Solo/Session), Indra (Switchblade Kittens, Lucid Nation), Eddie Jackson (Queensryche), Todd Johnson (Ron Eschette Trio, Solo/Session), Kalel (Pillar), Tony Kanal (No Doubt), Larry Kimpel (Bonney James, Whitney Houston, Session), Greg Kriesel (Offspring), Sasha Krivtsov (Vanessa Carlton, Billy Idol), Jonni Lightfoot (Air Supply, Solo/Session), Mike Maseros (Smithereens), John Maurer (Social Distortion), Duff McKagan (Velvet Revolver, Guns n Roses), Tom Miller (Greg Allman Band), Chris Minh Doky (Solo), Jerry Morrision (Bleach), Mike Nash (Skid Row), Jamie Nunn (Guttermouth), Garry Nutt (Laidlaw), Dewayne Pate (Robben Ford), Paul Peterson (David Sanborn), Mike Porcaro (Toto), Pete Reichert (Rocket From The Crypt), Standing Bear (Indigenous), Lesli Sanders (Pretty Boy Floyd), John Schwenke (Delta Moon), Karl Sevareid (Robert Cray Band), Bob Skeat (Wishbone Ash), Lee Sklar (Session), Gerry Sorrentino (Savoy Brown), Bob Stata (Solo/Session), Dave Taylor (Bryan Adams), Wayman Tisdale (Solo), Leon Watson (Tracy Lawrence), Kevin Williams (Merle Haggard), Brandy Wood (Cracker), Orlando Wright (Buddy Guy), Vance Wright (Disarray)

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 18:25

Claus Petersen

Basanlg

Hejsa

Jeg str faktisk og skal til at slge mit basanlg, s smid mig en mail hvis du er interesseret

Det drejer sig om en EBS Fafner top, som efter min mening er den fedeste bas top p markedet. Samt et Ashdown Kabinet med 1x15 og 1x10 samt horn. Det er bestemt ikke af lyst jeg slger det men af personlige grunde.

min mail er drhermandk@hotmail.com

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 18:26

Lasse Mosgaard

Oho...

Hvad er din pris? Har savlet lidt over fafner, men umiddelbart har det vret uden for konomisk rkkevidde...

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2004
    kl. 20:52

Thomas Kring

Lidt nyt input...

Hej Lasse!
    Jeg spiller selv p Ashdown
    Top: ABM 500 (500W)
    Kab: ABM1510T (1*15" + 2*10" + Horn)

Jeg synes selvflgelig at det er et pisse fedt st jeg har :-)

Det jeg egentlig bare vil sige er at:

Den FAFNER top som du er blevet tilbudt er rigtig fed!!! Har selv spillet med den og var henrykt! - s det kunne vre et godt bud p en top...

AMPEG er jo et sagn omspundet mrke! De har uden tvivl rigtig fed lyd... Men, jeg kan se at du spiller med elektroniske input i musikken. Ampeg er rigtig godt hvis man vil have en Vintage lyd der er dyb, bld og fyldig med overtoner fra rr'ene. Rrtoppen gr at den ikke er s agressiv og hurtig lydbilledet modsat transistorer. Jeg kan kun udtale mig ud fra Ampeg SVT Classic.

ASHDOWN har en super lyd til rock, funk og pop. Den er det der kaldes for hybrid forstrker. Dvs at den bde har rr og transistorer i toppen og man kan s mixe sin lyd ved at blande de to typer - ret fedt synes jeg! S fr man det gode fra begge sider: varme og sprdhed fra rr og hurtighed og let vgt fra transistorer.

Hvad angr Kabinetter, s er jeg ikke helt s skarp i mrkerne, men kan generelt sige at:
    10" giver en lydt mere aggresiv tone og fin definering af enkelt toner.
    15" giver dybere frekvens og mrkere lyd og har en bld tone.

10" Kan sagens levere dybe frekvens-toner, men det krver flere styk, alts i forholdet 2*10" = 1*15" (ca!)
    Derfor synes jeg det er en ret god blanding jeg har med 1*15"+2*10" og s et horn til lidt ekstra attack.

Det blev lidt langt og var ikke en direkte anbefaling af et bestemt mrke, men mere en vejledning til hvad jeg synes er +/- ved Ampeg, Ashdown og Ebs Fafner og kabinetter, hber det kan bruges...
    Hvis nogen har rettelser eller lign, s skriv endelig!

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2004
    kl. 02:35

Lasse Mosgaard

Skaterbas?

Tak Thomas. h... Er du ikke skater? Eller har du bare en navnebror.

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2004
    kl. 11:52

Thomas Kring

Re: Skaterbas?

Hej Lasse!
    Jeg har hrt den der et par gange fr :-) Jeg str da p In-liners, men det er alt... Der er en eller anden der bruger mit navn og bentbart er ret ferm til at skate. Jeg fr altid sprgsmlet fra folk der kender lidt til branchen, men det er sq ik mj!
    S jeg tror jeg bliver nd til at skuffe dig!

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2004
    kl. 01:09

Lasse Mosgaard

sorry...

Oh... -ja, men det er jo et kendt navn vis man frdes i de kredse... Har du prvet at sge p dit navn? Du er en haj... S vidt jeg husker blev du nummer 6 ved em...

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2004
    kl. 11:33

Thomas Kring

Re: sorry...

Ja, jeg har tjekket ham lidt ud noget video af ham og sdan noget. Det kan vre jeg skal til at skate i stedet for bassen...!

Svar på dette indlæg
  • 14-06-2004
    kl. 12:48

troels Hertz

Ang Fafner og Ashdown sammen....

Hej Lasse! Jeg kan se du bliver tilbudt et st med Fafner top og Ashdown, s jeg vil dele mine erfaringer med dig inden du bruger dine sparepenge. Jeg har selv spillet med Asdown top og forskellige kabinetter i lang tid, men solgte til sidst toppen, da jeg ikke kunne f en anden lyd end hvad jeg vil beskrive som en "britpop-lyd". Det er en engelsk forstrker og den lyder engelsk. Jeg fik siden en Fafner top, og s skete der ellers noget. Fafner'en er p 600W, s der er fuld smadder p. Samtidig er den meget hurtig og har en rr-overdrive der rent faktisk virker godt. Jeg har dog stadig mit Ashdown kabinet 15" 10" og horn (alts samme setup som Claus Petersen) Det lyder egentlig fint, men s snart jeg finder et tilbud p SWR 6x10 eller EBS 6x10 skifter jeg Ashdown'en ud og jeg vil aldrig vende tilbage. (sorry Claus)

Svar på dette indlæg
  • 14-06-2004
    kl. 12:54

andreas schumann

SWR 8x10

Der er en inde i brugtmarkedunder bas, der slger en 750 W SWR forstrker, og et 8x10" kabinet.
    15.000 kr samlet.

Svar på dette indlæg
  • 27-07-2004
    kl. 14:22

Tommy strauss

swr

har du kbt noget jeg har
    swr til salg
    workingman 8004

plus 8 gange 10``swr cab

Svar på dette indlæg
  • 28-07-2004
    kl. 18:54

Lasse Mosgaard

har kbt...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk