Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Aktive Vs. passive ( ja eller nej ) - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-09-2004
    kl. 11:00

Fido Fidosen

Aktive Vs. passive ( ja eller nej )

OK. jeg er ikke herinde for at sidde og diskutere frem og tilbage ( pros´n cons). Jeg skal bare ha et svar på mit simple spørsgsmål ;-)

problem:

Vi er et lille orkester ( 5 -6 mand) som spiller soul-musik til fester på kollegier julefrokoster ovs. men vi ejer ikke et PA anlæg selv. Vi lejer fra gang til gang. Men nu har vi så mange jobs at vi her besluttet at købe et( hvilket så betyder at vi aldrig for råd til en familie.. men hva'faen). godt så!! skal vi:

1) købe f. eks. en Dynachord 2x250watt powermixer plus højtalere osv.

eller

2) kun købe mixer og så ha' aktive højtalere + monitors osv. ( går også ud fra at dette er det den dyreste løsning)

men hvad skal vi.....

hvis man skulle vælgfe mellem:
    Dynachord, LEM, Yamaha, Behringer..
    hvem af disse er bedst til prisen

hvordan får vi mest lyd & kvalitet for pengene.??? ( PS. vi har kun sparet 10.000 sammen )

mvh.
    Christian

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2004
    kl. 19:37

Thorbjørn Styr

kvalitet/økonomi/fremtidsperspektiver

Mit personlige valg til de fleste mindre anlæg vvil være aktive kasser:
    1. hvis en forstærker eller andet går i stykker, er det kun en højt. der bliver påvirket - i kan altså fortsætte.
    2. hvis jeres mixer bliver for lille en dag og i skal ud og leje en, skal i leje et komplet anlæg hvis i bruger powermixer.
    3. hvis i udskifter udstyr på et tidspunkt, er det meget mindre udgifter til den tid.

desuden skal i passe på med de inbyggede rumklange i mixere - de er ikke noget som helst værd, før vi snakker digitalmixere i 30-40.000 kr. klassen.
    så jeg ville klart vælge en outboard rumklang, hvis den er nødvendig.
    desuden hvis i kører met et lille anlæg og i en gang imellem skal presse det (til større arangementer) vil det være en god ide at have en god limiter (det er der sjældent i powermixere) med ofte i aktive kasser.
    eller må en compressor være løsningen...

hvsi du vil have mit bud på et anlæg til nøjagtig jeres behov, skal du være velkomment til at skrive til tsr@teknik.dk
    - beskriv lige hvilke typer arrangementer i spiller til, hvad i har af udstyr i forvejen og hvad i skal bruge af kanaler i mixeren og evt. hvilke mic´s m.m.

Venligst Styr

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk