Juno-106 midi
Hej hej
Jeg overvejer lidt at købe en synth og tænkte på om man kan afspille midi gennem en Juno-106???
MVH Rasmus
Hej hej
Jeg overvejer lidt at købe en synth og tænkte på om man kan afspille midi gennem en Juno-106???
MVH Rasmus
Afspille MIDI gennem Juno-106? Forstår ikke helt.
Den har både MIDI in, out og thru...
Se evt. http://www.vintagesynth.org/roland/juno106.shtml
Jeg er ikke lige så meget inde i det her, men jeg prøver lige igen :o)
Nå jeg f.eks. skal indspille ind på computeren, kan jeg så få computeren til at sende en midi-fil til juno'en, som så spiller midi-filen, så jeg kan optage midi-filen igen med lyden fra Juno'en...
Det er måske det det hele emd midi går ud på? Eller er det kun til at kontrollere andre parametre?
Tilgiv mig min uvidenhed :o)
MVH Rasmus
En Juno 106 kan både bruges til at indspille midi-data og til at afspille dem, når de sendes fra en sequencer (typisk din computer). Den har dog ikke anslagsfølsomhed, den er ikke multitimbral (i.e. den kan kun spille på en midikanal, med én lyd ad gangen) og den har kun 6 toners polyfoni (kan spille 6 toner ad gangen, men det er nu ok, når den alligevel ikke kan afspille på flere kanaler på en gang).
Til gengæld er den rigtig fed til det den kan og det er at lave synthlyde - der er altså ikke noget med superrealistiske stryger-samples eller saxofoner, eller jeg skal komme efter dig. Den er fedest hvis du også har adgang til en sampler, eller en harddiskrecorder (hvis det ikke skal være live), for så kan du bare sample/inspille hver enkelt instrument og derved frigøre den så du kan bruge en ny lyd samtidig med.
Det lyder rigtigt godt! Det er også kun synth-lyde jeg er ude efter, så det er bare hetl fint :o)
Tak for svaret :o)
MVH Rasmus
Er der evt. andre synths i den stil og prisklasse i kan foreslå? Jeg har også kigge lidt på en MicroKORG...??
MVH Rasmus
En MicroKorg er da god nok, men hvis du virkelig vil ha' nogle sprøde 'analoge' synthesizer lyde til billige penge, så kan jeg kun anbefale 'Novation K-Station'. Jeg købte min for 1 år siden for 3000 bananer og jeg er ret sikker på at du godt kan få den lidt billigere nu. Men ligesom 106'eren spiller den også kun én lyd af gangen. Hvis du vil spille en MIDI fil fra computeren og igennem en synth, så skal du nok finde en synth der har GM (General MIDI).
Tak tak Kasper.. Den vil jeg lige prøve at kigge på så :o) Det med at kunne spille flere lyde på én gang er ikke vigtigt overhovedet... Jeg synes at mange af lydene i Korg's MS2000 er rigtigt fede, så jeg tænkte at MicroKORG'en kunne det rigtige...? K-Station'en er ikke analog, vel???
Nej, den er ikke analog, men den lyder bestemt som én der er. Utrolig fyldtige synth lyde. Den har også en 12 bånds vocoder hvor der kun er 8 på MicroKorg'en (hvis du altså vil lyde som en robot). Vocoderen kan også bruges til eks. guitaren. Men som Christian G skrev, så prøv at kig og lyt på www.vintagesynth.com. Det er en alletiders synthesizer side.
Jeg fik lige hørt demo'en på vintagesynth og den var ikke særlig imponerende. Hvis du er virkelig virkelig intereseret i K-Station'en, så vil jeg gerne optage dens onboard demo og overføre den til dig. Min mail er Kapster2000@yahoo.com :)
K-Station'en er bestemt værd at checke ud. Den fås også som rack-version (A-Station) som er endnu billigere, og som plugin V-Station. De to sidste har jeg til studiet og de er bestemt pengene værd...
Det er bestemt en rigtig god idé at checke Clavia Nord Lead 1, 2, 3 eller Access Virus A, B, eller C ud. Køb en af dem brugt - de er tit til salg på dba.dk... og kan fåes fra ca. 2000,- og opefter alt efter model.
Det er vildt fede synths og en rigtig god investering.
Efter at have læst og skrevet på diverse fora har jeg fået mange anbefalinger på en Alesis Ion.. Synes nu også at den ser ret lækker ud.. Har nogen her erfaringer med den??
MVH Rasmus
Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.
Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk