Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
multiboot med XP ?? - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-11-2004
    kl. 17:27

Allan Rasmussen

multiboot med XP ??

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg opretter et multiboot system? Jeg har anskaffet mig system commander 8, og det skulle kunne gre det, men jeg ved ikke hvordan.

Svar på dette indlæg
  • 10-11-2004
    kl. 18:13

Mads Lykke

Multiboot

Hej

Efter du har installeret dine styresystemer gr du bare ind under kontrolpanel --> system --> avanceret --> start og genoprettelse (indstillinger).
    Her vlger du rediger og skriver bare din nye boot partition ind i koden.

Her kan du se min:

[boot loader]
    timeout=5
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
    multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP Pro Tools" /fastdetect /NoExecute=OptIn

God fonjelse

Svar på dette indlæg
  • 10-11-2004
    kl. 19:14

Allan Rasmussen

multiboot

Det er ikke det, hvor jeg gr ind og skjuler 2 partitioner for hinanden vel? S jeg faktisk str med 2 C-drev.

Svar på dette indlæg
  • 14-11-2004
    kl. 14:29

Mads Lykke

Multiboot

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men p min pc er der i hvert fald ikke 2 c drev. Og alle partitioner "snakker" sammen uden problemer!
    Hber det var svar nok :-)

Svar på dette indlæg
  • 19-11-2004
    kl. 18:28

Kaspar Nielsen

Jo, men

- man behver ikke to partitioner hvis man vil ha' mere end t oparatr system. De kan sagtens ligge p samme harddisk med kun n partition. Hvis du vil ha' to XP'er p computeren, s installere du bare t til p samme mde du installeret det frste. S fr du to valg muligheder, lige fr computeren starter :) Man skal bare huske at partitionerne skal bruge samme filsystem. Dvs. at du ikke kan installere LINUX og XP p samme patition. Men du kan godt installere win98 og XP hvis du bruger FAT32 filsystemet. Uha, jeg hber ikke at det bliver for advanceret nu? Ellers skriv bare igen hvis det ikke er til at hitte ud af :)

Svar på dette indlæg
  • 19-11-2004
    kl. 21:17

abcd efgh

Kun t C-drev!

Hvis du bruger et Windows styresystem, kan der KUN vre t C: drev.
    Du kan sagtens installere Windows flere gange. Det frardes dog kraftigt, at gre det p samme partition, da det meget hurtigt vil skabe forvirring..
    Installr dit windows enten p en anden disk, eller en anden partition. At dit systemdrev i det nyinstallerede Windows ikke hedder C: har ingen betydning.Windows kan godt selv finde ud af det, og nr du installerer software, vil det ogs automatisk finde ud af hvilket bogstav der er knyttet til systemdrevet p den aktuelle partition/disk.
    Held og lykke!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk