Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
2 rookiespørgsmål :_Mac/protools - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 18-04-2002
    kl. 23:59

mrh01 H

2 rookiespørgsmål :_Mac/protools

Heysan,

Jeg har et musikstudie sammen med en ven, vi tænker på at investere i en mac og protools.
    Før jeg begynder at rende i forskellige musikbutikker i Kbh,og for slynget en masse salgstaler i hovedet, ville jeg lige checke de kloge/rutinerede hoveder på Soundcheck.

1)Nogen der har erfaring med mac/protools?,(jeg er fuldstændig rookie indenfor Mac/Protools,Kørte med Pc/Logic før).Hvad er godt/skidt? Hvilken salgs protools?(har læst noget om digi001!?)
    Hvilken Mac model er jeg heller ikke rigtig sikker på!?

2)Istedet for at købe en (skide)dyr mixer, kan det lade sig gøre at skaffe en "softwaremixer" ?Hvis ja,findes der nogle der kan hamle op med en rigtig god "hardware" mixer?

Hvis der er noget info jeg mangler at skrive/fortælle, for at I kan hjælpe_, skriv det endeligt.

Hey

Svar på dette indlæg
  • 19-04-2002
    kl. 13:35

Frederik Dam Sunne

->

1) Hvad vil du vinde med Protools? Er det for at kunne være kombatible med mange andre studier? Det er muligt at udveksle lydspor med Protools (har gjort det flere gange) bare ikke selve opbygningen af projektet. Hvis I ikke har kassen (læs mindst en kvart million kroner) ser jeg ingen grund til at købe Mac og Protools. En fed PC med Windows 2000, Logic eller Nuendo (eller måske det kommende Cubase SX) er langt mere interessant og giver jer langt flere muligheder for rimelige penge. Personligt synes jeg der er langt federe løsninger end Digi001, men det er heller ikke en stor hemmelighed at jeg ikke bryder mig det mindste om DigiDesign og deres måde at lave forretning på - for slet ikke at snakke om Mac...

2) Det er lidt som at sammenligne pærer og bananer. Men jo, mange af de plader du hører er mikset vha. software- typisk i Protools eller Logic, men Nuendo vinder også frem.

Venlig hilsen,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 19-04-2002
    kl. 18:58

mrh01 H

>

Tak for svaret Sune.

Men jeg tror stadig vi holder os til Mac/protools! Det vi kørte med sidst(Pc/Logic) kørte virklig ustabilt, selvom Pc`en var sat perfekt op!?

Jeg tror nu stadig at Mac er mere stabilt(uden at ha`prøvet den),da den bliver samlet af èt firma,imod pc`en der får sine dele fra forskellige producenter.Syntes tit der er problemer med pc`er...Både med grafik og lyd.

Koste hvad det vil, vi prøver Mac/protools.
    Skal bare finde ud af hvilke modeller.

Mvh.
    Mrh

Svar på dette indlæg
  • 20-04-2002
    kl. 19:06

martin maric

Midi

Det som også er meget vigtigt er at hvis du bruger midi meget, så drop protools. Mididelen STINKER for at sige det pænt. Hvis jeg var dig så ville jeg holde mig til Logic og PC da det er det du kender, og hvis du opdaterer til den seneste udgave og evt. investerer i en stabil PC, Zitech m/ winXP, så har du noget som er langt federe end Digi001. Det her er ikke noget jeg bare slynger ud da jeg selv har et Digi001 system, og jeg er ikke synderligt glad for det. På Audio siden er det fedt, men i de nyeste Logic, Cubase og Nuendo versioner er audiodelen mindst lige så fed og deres mididel ligger lysår fra protools, så drop det, du bliver gladere for det andet i længden...

Svar på dette indlæg
  • 23-04-2002
    kl. 15:37

mrh01 H

Logic 5.0 - Logic Control hardware units

Jeg har kigget lidt på det nye Logic 5.0, og læste at der kommer en control unit som kan bruges som mixer/controller til Logic.

Kunne det være noget?:
    Mac/logic 5.0/Logic control(godt nok kun 8 spor, men kan udvides med Logic Control XT
    units.)
    Jeg har bestemt mig for at det SKAL være Mac, bare stadigvæk lidt i tvivl mht. Protools/Logic.

Tak for hjælpen indtil videre...

Svar på dette indlæg
  • 25-04-2002
    kl. 11:05

InHouse Studio

glem alt om logic & cubase!!

Jeg fatter ikke at problemet. At Pro Tools ikke er lige så gode til midi som cubase/logic er sgu da kun i digi 001. I de større udgaver fungerer det sgu da perfekt, og stramt. Ja det er dyrere men that's life. Der er nok en grund til og cubase koster omkring det samme som 2 ny dæk til racer cyklen.
    Vi kan diskutere midi delen, men audio kan ABSOLUT ikke diskuteres. Selv Digi001 slår logic/cubase med LÆNGDER når det kommer til kvalitet, og selv håndteringen. Desuden kører logic miledst talt som en skoda der er træt og skide, i forhold til digi001.

Bonussen er, at hvis du kan lide Digi001, så sparer du sammen og køber et stort system. Digi001 er i mine øjne det geniale træk. Man kan opgradere, altså nøjes med og bruge 10.000 på Digi001, og hvis man syntes det er fedt, så kan det godt blive endnu federe. (opgrader)

Hvad fanden vil du gøre med Cubase / Logic..
    Tænke dig til hvor fedt det ville være ??

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk