Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Elektronikselvbyg - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-12-2004
    kl. 14:50

gert carlsen

Elektronikselvbyg

Hvis der er nogen af jer der har lyst til at lege lidt med elektronik i jeres fritid, f.eks. at bygge egen 9V strømforsyning eller en stompbox efter et DIY diagram, måske modificere en rørforstærker eller rette simple fejl i jeres udstyr, så var det måske en ide at finde sammen om det. Jeg forestiller mig ikke nogen bestemt dagsorden, men har en ide´ om, at de der har lyst, kunne få et endnu større indblik i svarene nogle af de spørgsmål der fylder spalterne i trådene omkring buffere, rør, brum, brumsløjfer o.s.v. samt få lidt mere praktisk viden om noget af det udstyr vi bruger
    Jeg kunne forestille mig at mødes f.eks. nogle timer, en gang om måneden. Jeg har nogle muligheder for deltage i Kbh.
    Hvis nogen har lyst er det fint, hvis ikke, så er der nok ikke noget behov for det, så er det lige så fint.
    Hilsen Gert.

.

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2004
    kl. 16:46

Bo Blaksteen

jeg er på ;)

Det lyder rigtig fedt...
    Jeg er selv ved at gå igang for mig selv...
    jeg vil prøve at bygge nogle fede pedaler og desuden reparere min vox wah pedal..
    Lad mig endelig høre nærmere..
    Jeg bor i Brøndby

Mvh
    Bo Blaksteen

Svar på dette indlæg
  • 30-12-2004
    kl. 02:09

gert carlsen

Du er den første, hvor er de næste?

Hej Bo.
    Fint at du er med. Vi skulle gerne blive nogle flere, det er sjovere, men det er da en start. Jeg kan sikkert hjælpe lidt hvis du har noget du skal have samlet.
    Hilsen Gert

Svar på dette indlæg
  • 30-12-2004
    kl. 11:31

Bo Blaksteen

Desuden...

Er jeg igang med at bygge en matchless klon... så der er masser af selvbyg at tage fat på ;)

Har du prøvet noget af det før, og hvordan er det gået med hensyn til lydkvalitet osv?

Mvh
    Bo

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2004
    kl. 00:01

gert carlsen

Ja, jeg har prøvet det før.......

Det er derfor jeg godt vil give en hånd med. Jeg har mulighed for at låne et mindre lokale på Frederiksberg, 2000F, med flere loddekolber, håndværktøj og plads til fem-otte personer. Man skal bare tage sine ting med hjem når man går.
    Vil det sige at vi så er Lars, Bo og Christian indtil videre?
    Hilsen Gert

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2004
    kl. 11:13

Bo Blaksteen

Til Gert

Jep, du skriver bare når vi rykker ;)

Svar på dette indlæg
  • 30-12-2004
    kl. 11:39

Lars Vad Andersen

Hey Folks

jamen lad os da bare lodde noget tronik sammen sammen.;0)

jeg bor i hvidovre
    og har plads til 5 mand i kælderen
    hvis det har interesse

mvh: Lars Vad

Svar på dette indlæg
  • 30-12-2004
    kl. 13:12

Christian Pedersen

Jeg har netop købt Matchless klonen

Jamen jeg er bestemt også på. Jeg har allerede været i kontakt med Bo og Lars hvor sidstnævnte har lovet at bistå mig med råd og vejledning når forstærkeren skal sættes sammen.

Det skal nok blive festligt

Svar på dette indlæg
  • 29-12-2004
    kl. 10:52

Bo Blaksteen

Min email

Er forresten bb@absalon-privatklinik.dk

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2004
    kl. 13:10

gert carlsen

Bo:Rigtig e-mail adresse?

Hej Bo.
    Er det den rigtige e-mailadress du har opgivet. Jeg får mail retur fra mailer-Deamon som ikke kan aflevere post til den adresse du har opgivet.
    Har du byttet om på absalon og privatklinik?
    Min er gc@tec.dk
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 06-01-2005
    kl. 18:17

Christian Hansen

Hej Gert

...Jeg er selv kun lige begyndt at flække ting og sager sammen med loddetin, og kunne nok godt bruge en del råd og støtte når jeg skal lave noget lidt mere avanceret. Det jeg har lavet indtil nu er en booster (NPN boost fra http://www.diystompboxes.com/) Den virker nogenlunde, men jeg synes der er rigeligt med støj i den mv. (den lyder ellers ok - lidt fuzzy i det)
    Hvis jeg må deltage kan du/i lige kaste en mail på bisser_hot((snabel-a))hotmail.com
    Så kan vi lige se nærmere på tingene

Venlig hilsen
    Christian Hansen

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2005
    kl. 23:13

gert carlsen

Til Bo, Lars, Christian og andre.....

vi kan starte med at lodde på Frederiksberg 2000F f.eks. mandag 31 januar omkring kl. 18, hvis I stadig er interesseret.
    Hvis I ikke kan mandag, så kom med et andet forslag, bare ikke torsdag.
    Lars, Bo og Christian, jeg har desværre fået slettet jeres Mail-adresser, så venligst: mail til gc@tec.dk
    Hvis der er andre der er interesseret, så mail, der er en del elektronik man kan lave selv, hvis man er lidt tålmodig.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2005
    kl. 23:32

gert carlsen

Ny dato for lodning...

På grund af uforudsete hændelser vil loddegruppen forsøge at mødes tirsdag 1 feb. i stedet for mandag. Der er stadig plads...
    Hilsen Gert

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2005
    kl. 07:13

gert carlsen

Næste møde i "lodde-hygge-gruppen", 2000F

Så er det tid at kridte skoene, skoddet smøgerne og få fat i loddekolben. Hvis der stadig er interesse, så kan vi lave elektronikprojekter fra ca. midten af marts. Drop mig en mail på gc@tec.dk hvis i stadig er interesserede. Der er plads til flere. Hvis du vil lave forstærkerprojekt eller reparere din egen forstærker under kyndig vejledning, kan dette være et af stederne. Få at vide hvorfor du får stød og hvordan du undgår det. Det er gratis.....HOW!!!!!!!!!!!

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2005
    kl. 08:10

Henrik Feilskov

Hejsa Gert.

Min gamle Wah skal loddes sammen igen og jeg har tilsyneladende mistet min pedal-strømforsyning. Det er måske ikke noget man ikke kunne gøre hjemme i kælderen, men der er man jo alene - det får man ingen råd af. Jeg vil meget gerne komme næste gang, i holder "møde" :)

Med Venlig Hilsen
    Henrik Feilskov

Svar på dette indlæg
  • 24-03-2005
    kl. 15:48

gert carlsen

Hej Henrik og jer andre i loddehyggegruppen

Hva´ sir´I til at holde møde i loddehyggegruppen torsdag d.31 marts.
    Vi kan gøre det på Frederiksberg som sidst eller måske et andet sted, det er op til jer.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 26-03-2005
    kl. 22:39

gert carlsen

Ændring af dato til lodning

Ny dato: Mandag 4 april
    Hvor: StæhrJohansensvej 5
    2000F
    Tid: kl.19.00
    Dagsorden: Vi kigger på hvordan et guitarsignal ser ud på et oscilloskop, inden det kommer ind i forstærkeren og hvordan det ser ud når det kommer ud. Derefter kan vi se på jeres projekter, både dem i allerede har gang i og dem i har lyst til at lave.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 27-03-2005
    kl. 03:26

Lars Vad Andersen

HEY Kanon

jeg er på

MVH: Lars

Svar på dette indlæg
  • 27-03-2005
    kl. 12:13

gert carlsen

Der er plads til flere, også de nysgerrige..

Hvis I har spørgsmål til forstærkere o.a.eller bare er nysgerrige, så kig ind, det er gratis. Lod en ledning, skift en højttaler, find en løs forbindelse, byg en booster eller forvrænger efter diagrammer fra nettet, kort sagt, alt hvad der kan laves med lidt fingersnilde, en skruetrækker og en loddekolbe.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 27-03-2005
    kl. 18:20

Michael Vajhøj

Hvorfor bor man i Nordjylland!

Jeg skal seriøst snart til at flytte...

Alle de fede ting sker jo i Kbh.

Svar på dette indlæg
  • 27-03-2005
    kl. 18:27

gert carlsen

Hej MIchael.

Der er da fint i Jylland. Hvis du mangler opbakning, så ku' du da lave et indlæg her på forum´et hvor du efterlyser nogen der har lyst til at være med til et eller andet. Du er vel ikke helt alene deropppe nordpå. De fede ting er der hvor man får øje på dem. Op mæ´humøret, solen skinner, pigerne fløjter og fuglene har ingen bukser på,.....øh eller er det omvendt?
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 28-03-2005
    kl. 13:01

Rasmus Skov Rasmussen

fyn???

Hey,
    Jeg ville bare høre om der var nogen der var interesseret i sådan noget lignende på fyn??

Jeg har ikke særlig meget forstand på sådan noget, men er helt tosset med lugten af loddetin :=)

mvh
    Rasmus

Svar på dette indlæg
  • 28-03-2005
    kl. 14:24

gert carlsen

Pas på.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Rasmus.
    Pas lidt på med det loddetin, jeg kender godt fornemmelsen. Det griber om sig. I øvrigt er det nu forbudt at bruge tin med bly i, som der var tidligere; hvorfor mon?
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 27-03-2005
    kl. 18:29

gert carlsen

Mail om I kommer

Send venligst en mail på gc@tec.dk, hvis I har tænkt på at komme til loddeleg.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 28-03-2005
    kl. 23:51

Andreas A

Vi ses på mandag. Hvem kommer?

Hej folks.
    Jeg ville blot sige, at jeg kommer mandag d. 4. Det bliver spændende at se nogen af de hoveder, man kun kender her fra det virtuelle.

Af nysgerrighed, hvem kommer?

Mvh Andreas A

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk