Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Behringer top - for billig ?? - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 02-02-2005
    kl. 15:00

svend hamann

Behringer top - for billig ??

Har lige set en behringer 300 w top + harte 4x10 kabinet til samlet 5000, hos Aage - lyder biligt - nogle erfaringer med behringer som mærke ?? Billigt er jo ikke altid = skod ??

Svar på dette indlæg
  • 02-02-2005
    kl. 17:17

Bent Kallehauge

OK

Jeg har prøvet BX3000T Ultrabass og det er en glimrende forstærker - til prisen.
    Sættet fik også pæne ord med på vejen af Lars Danielsson i en test i DMF-bladet "Musikeren"
    for et års tid siden.
    Så det.....

Svar på dette indlæg
  • 04-02-2005
    kl. 12:37

svend hamann

Så deeet...........

Hej Bent
    Tak for svar, overvejer også en af hartkes mindre toppe eks. 3000 med samme kabinet...
    Behringeren er jo bare så hysterisk bíllig at den med en lidt anstrengt økonomi er svær at overse...så deeet !!

Svar på dette indlæg
  • 04-02-2005
    kl. 21:41

Toke Andersen

behringer

hey svend.. behringer kan lave deres ting så billige fordi de producere en masse på engang og derefter producere en masse af noget andet i et stykke tid... jeg har hverken gode erfaringer med behringer eller hartke og har heller ik hørt særligt gode tilbagemeldinger fra dem der har prøvet dette stack.. men prisen lokker jo :)

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 23:18

Nicolej Brink

mange til salg

Jeg har ikke nogen personlige erfaringer, men er stødt på flere af disse kombinationer som er "helt nye" på div. brugtmarkeder. Det lader til at de ikke lever op til folks forventninger.
    Behringer er ikke altid skidt men jeg er til gengæld ikke imponeret over Hartkes VX serie.

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2005
    kl. 11:37

svend hamann

Så deeet

Tak for svar til alle - tænker stadig ???? Hmmmmmm hvis der er andre gode forslag i 5-6000 kr. klassen evt. brugt, er i velkomne????

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2005
    kl. 13:15

Toke Andersen

tilbud..

jeg har lige set en fed top på eskildse.dk en ashdown MAG 300 H på 307 watt til kun 3700 kr, og jeg har selv et fedt trace elliot kabinet med 4*10 til salg herinde på 320 watt.. for 2500 kr.. og med det jeg ved om disse 2 mærker ville jeg sætte det til et svinefedt setup.. skriv hvis det har interesse mvh

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2005
    kl. 13:24

Nicolej Brink

Et tilbud

Jeg har et anlæg til salg. Et warwick m. 1x15" og 4x10"
    Se mere på www.nbmusic.dk

Svar på dette indlæg
  • 10-02-2005
    kl. 21:42

Peter Jørgensen

Behringer/Hartke

Jeg havde en Hartke Kickback 12 som jeg var meget glad for. Da Behringer lancerede deres kopi BX1200 (så vidt jeg husker) lånte jeg denne hjem for at sammenligne den med Hartken. Den nåede ikke i nærheden. Selv om den rent elektronisk havde nogle muligheder som Hartken ikke havde lød den ikke nær så godt. Jeg skyndte mig at aflevere den tilbage igen.
    Jeg har senest eksperimenteret med Behringers små powermixere. De holder ikke en meter selv om de er billige og har kanon specs. Dårlig lyd og for lidt power.
    Men jeg er ikke som visse andre den totale Behringer hader. Jeg har en ADA-8000 og den er jeg glad for. Men det bedste råd er at lytte nøje til lydkvaliteten før du køber.
    Og jeg ville klart købe brugt fremfor nyt Behringer. Og check prisen. Nyt basgrej er faldet generelt faldet i pris og dette skal påvirke brugtpriserne.
    PS: Trace 4X10 kabinettet til 2500 lyder som en god deal!

Svar på dette indlæg
  • 12-02-2005
    kl. 00:24

Claus Petersen

var dette noget?

Jeg har en Peavey Nitrobass forstærker med tilhørende Fender 4x10 kabinet, som du kan få for omkring de 4000. Lyder det som noget for dig så send mig en mail på drhermandk@hotmail.com

Svar på dette indlæg
  • 14-02-2005
    kl. 15:50

Mikkel Sørensen

SVARET!!

Hej Svend,

Tag ind og prøv den derinde..
    Hvis du synes den er fed, og spørger dem rigtig pænt - kan det være de vil sætte prisen lidt op til dig så du er lidt mere sikker i dit køb ;-))

pris/kvalitet er ikke altid sammenhængende. Det er derimod pris/branding..

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2005
    kl. 09:54

svend hamann

JO TAK

Har jo været inde at prøve den og den lød egentlig meget fedt,men selvfølgelig lyder et hartke-setup bedre. Nu er der jo så også lige det at de i butikken selvfølgelig sætter deres fedeste fender vintagebas til og sådan en lyder jo godt på hvad-som-helst. hmmmm er sgu stadig i tvivl om hvad jeg skal kaste penge efter - tak for brugt tilbudene i øvrigt :-) de er med i de svære overvejelser.

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2005
    kl. 14:57

Mikkel Sørensen

Hvad med om

Kunne du ikke tage din egen bas med derind?
    Hvis du gjorde det ville du få et mere reelt billede?
    Du kunne evt også tage den med hjem, og tæve den lidt en weekend, og aflevere den om mandagen hvis du ikke ville have den..
    Husk på du har 8 dages fuld retur ret/fortrydelsesret!

Svar på dette indlæg
  • 16-02-2005
    kl. 21:33

Namlas Rosnam

Den er god nok.

Har ingen anke til Behringeren sammen med VX 410, selvom jeg personligt savnede en 15 tommers ekstra kabinet til.
    Har prøvet Behringeren under hårde forhold, men den er god nok, den trækker alt, men kan miste pusten lidt helt på toppen. Kvaliteten er høj, men sikkert på bekostning af lyden, selvsagt. Den koster jo ingenting!
    Men hvis du absolut vil ud og bruge en hel masse penge, kan du købe min Eden Nemesis 410 for 6000kr eller købe selvsamme aage-basstack for 4000 kr af mig, haha.

Held og lykke med valget. Personligt synes jeg at valget af det sæt du kigger på, er et godt valg. Prøv med din egen bas, men hvis du synes at Hartke lyder bedre, er den mindste model pengene værd, selvom den ikke er lige så stærk som Behringeren.
    Husk desuden at VX kabinettet er på 8 ohm, og derved spiller forstærkerne i 8 ohms drift :-)

De bedste hilsener

Svar på dette indlæg
  • 17-02-2005
    kl. 23:28

Mads Nyboe

Behringer

Hvis du er interesseret i Behringer-sættet, så smid en mail til mig. Jeg har det til salg, da jeg har valgt at bruge nogle flere penge og få et gallien-krueger stack.
    jazzmadsbas@yahoo.dk
    Hvis du bor i nærheden af mig, er du velkommen til at komme og prøve...jeg bor i Skive...

Svar på dette indlæg
  • 18-02-2005
    kl. 08:09

Morten Larsen

Hej Svend

Eskildsen har tidligere haft et Ashdown stack med 300w top, 4x10 kabinet og 15" bund til 6.995 eller uden bund til 4995,-
    Det kommer igen sammen med et Gallien K Backline stack til 5.995,- (350top + 410)
    Så måske skulle du lige holde hesten en uges tid endnu.

mvh

Morten Larsen

Svar på dette indlæg
  • 18-02-2005
    kl. 10:01

svend hamann

Gode råd Takker

Helt forrygende med alle de indlæg, især Morten har jo så lige gjort hele udvælgelses/afprøvningsprocessen endnu længere, da Ashdown må tjekkes ud !!!! Det lyder jo vildere end behringersætttet ifht. mit "hysterisk-billigt-og-måske-alligevel-kvali" udvælgelseskriterie, jeg takker foreløbig alle bidragsydere for hjælpen og er vel efterhånden forpligtet til at skrive hvad det ender med + erfaringer, når jeg komer så langt. Det interesserer åbenbart mange hvor man får det bedste pris/kvalitet tilbud i denne prisklasse :-)

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2005
    kl. 23:00

Magnus Tor Ry Hessler

Gallien-Krueger

Du kunne også overveje G-K MB150s til 6000 i eskildsen...

Svar på dette indlæg
  • 02-03-2005
    kl. 22:17

Bobotempo Schlafwandler

Think different....

Med mindre du vil have lyden af rør hele vejen igennem så synes jeg at man helt klart får mest ud af at dele det op i pre og effekt. "Basswatt" er af en eller anden grund enormt dyre, men watt kan være ganske gode selvom de ikke hedder ashdown, hartke, eden eller.....
    Jeg faldt over en ganske god slave (Yamaha P4500) til 2500,-. Den kan blæse taget af huset hvis jeg skulle få brug for det, og spiller rent og lineært ved enhver belasning (THX-godkendt), plus at jeg kan styre volumen for hvert kabinet, hvis jeg kører med top og bundkabinet,- ret praktisk. Der bliver i tråden her snakket om forstærkere i 4-5000 klassen. Du kan få rigtig meget god preamp for 1500-2500. Ampeg, Trace, EBS you name it (brugt altså)......

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2005
    kl. 09:13

Mark Christiansen

Køb noget andet...

Jeg har prøvet setuppet i øver og live, pg den forvrænger sgu nemt. Derudover synes jeg at kabinettet har svært ved at håndtere de features der er på bastoppen, f.eks. oktav-effekten samt deep funktionen.
    Så prøv noget andet, evt noget Ashdown. Deres billigserier er ikke så håbløse.

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2005
    kl. 16:46

Ebbe Laursen

Hvad med...

http://www.musik-service.de/ProduX/Bass/Verstaerker/Tech_21_Landmark_300.htm
    http://www.musik-service.de/ProduX/Bass/Verstaerker/Ampeg_SVT410_HLF.htm
    Så kan det ikke gå helt galt!

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2005
    kl. 10:02

svend hamann

Det endte med......................

Ashdown mag 300 w top + 4x 10 kab også Ashdown til 5.500 kr ....Dejligt anlæg..Go bund...Brugervenlig front, virker solidt... fornuftig pris..spritnyt..glad mand...tak for alle råd og kommentarer.Må videre - skal liiiiige øve lidt mere ..

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk