Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Brugtmarked: Svar fra udlænding - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-02-2005
    kl. 10:30

Kenneth Pedersen

Brugtmarked: Svar fra udlænding

Hej,

Jeg har fået svar fra en udlænding på min salgsannonce i brugtmarkedet (en Soldano forstærker). Han skriver ikke hvor i verden han kommer fra.
    Han ønsker at jeg skal maile ham mit fulde navn og adresse, hvorefter han vil sende mig en check på beløbet i Euro. Når jeg har modtaget den vil han få et transportfirma til at afhente forstærkeren.
    Jeg synes det virker en smule suspekt, da hans email bærer stærkt præg af at være en skabelon, hvor han blot har indsat produktnavnet et par gange. F.eks. står der 3 steder i mailen oldano i stedet for Soldano.
    Mit spørgsmål er: Løber jeg en risiko ved at modtage en check fra ham? Jeg kan jo gå ned og få den indløst inden jeg kontakter ham?
    Kan banken forlange pengene tilbage fra mig, hvis checken senere viser sig at være dækningsløs?
    Eller vil han mon bare have min adresse for at vide hvor hans bande skal lave indbrud?
    Har andre været ude for noget lignende?
    Eller er jeg bare ved at blive paranoid?

Mvh. Kenneth

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 11:00

Mogens Sørensen

GØR DET IKKE!!!!

Hej Kenneth, jeg synes egentlig, du selv i dit indlæg har lagt op til den eneste rigtige beslutning, nemlig ikke at røre ved den sag med en ildtang. Selvfølgelig løber du en risiko ved at modtage en check, som senere viser sig dækningsløs. Jeg solgte engang et par JBL højttalere til en "bekendts bekendt", modtog en check som var dækningsløs, beløbet blev så igen trukket tilbage fra min konto (men heldigvis kendte jeg gutten, som så senere overførte penge osvosvosv). Jeg tror ikke så meget på din indbruds-frygt, der er nok andet og nemmere at stjæle i denne verden, men selvfølgelig et øvelokale fyldt med lækkert grej beliggende i et industrikvarter kan jo være et indbrudstema. Du er absolut ikke paranoid, bare fornuftig. Hvis manden har sin egen bankkonto og en officiel adresse med telefonnummer ude i den store verden, kunne du jo kontakte ham, men helt ærligt, der må sgu være andre mere oplagte købere til Mark Knopflers og Eric Claptons tidligere så brugte forstærkere...

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 11:47

Lars Faab

Det er fusk..................

Hej
    Jeg har en gang prøvet sådan et nummer.
    Du får på et tidspunkt tilsendt en falsk check som de vil have du skal indløse osv.

Som regel er den på en ca 1000,- dollars over din salgspris. Her kom min sunde fornuft mig så til hjælp. Ingen normale mennesker er så godtroende at de vil sende en så stor check til en de ikke kender.

Så derfor: Hold dig fra det, du kan kun blive snydt.

Hermed følger en email jeg modtog i morges:
    (Læg specielt mærke til at en der skriver engelsk pludselig kender bogstavet Å i båndløs.)

Hello Seller,
    As Regarding your advert for Båndløs jazzbas you have for
    sale.I am interested in purchasing it, which the price you are
    offering to sell it is okay , moreover i will like to know it's present
    condition and kindly forward me the pics if available.
    However, i will like to make payment for the by a Certified Check,
    which my reputable & capable shipping company will come up to your
    location for the pickup arrangement of my Båndløs jazzbas as soon as
    i heard from your reply that the payment (check ) as been recieved.
    Moreover , in order to make quick transaction with you, i
    will like you to forward me the following information given below for
    the payment to be made as quick as possible.
    1).FULL NAME TO ADDRESS THE CHECK
    2).FULL ADDRESS TO ADDRESS THE CHECK ( STREET ,
    CITY , ZIP CODE,
    STATE
    3).PHONE NUMBER ( HOME AND MOBILE )
    However,i will like you to treat my request
    with urgency and
    hope
    to do
    business with you in future.
    Best regards.

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 12:00

Lars Faab

gl. tråd

Her er lige et link til en tidligere tråd

http://www.soundcheck.dk/test3/forum/thread.php3?ThreadId=29930

Lignede tråd er der også i aage's fora

mvh Lars

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 14:06

Kenneth Pedersen

Tak for svarene...

I har bekræftet min mistro (selvom man er paranoid kan der jo godt være nogen efter én!).
    Til Lars: Det er eksakt den samme mail jeg har modtaget fra Hr. Sean Samm, blot med "oldano Hot Rod 50+ XL" indsat i stedet for "Båndløs Jazzbas".
    Jeg må hellere lade sagen ligge.

Mvh. Kenneth

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 17:52

Lars Faab

sean samm

Den jeg fik idag var også fra Sean Samm, sidst var den fra en Soren Adams

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 14:09

Søren Stevnsgaard

har prøvet det, det er svindel!

jeg så engang en annonce med over skriften: "mit elskede guitar anlæg". dette var i mailen fra udlændingen blevet til noget i stil med: "i will arrange the pickup of my mit elskede guitar anlæg........:-)

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2005
    kl. 17:08

Søren Korsgaard

Fokus på det

Der er lige blevet nedsat et udvalg der specielt skal tage sig af den absolut stigeenge internet svindel, det gælder disse "købere" og folk der har afdøde der har efterladt dem store fomuer som man skal hjælpe dem at at få ud af landet osv osv. Der er stigende fokus på det, men fordi at mere og mere handel foregår via nettet er det jo også blevet svindlernes legeplads, men som hovedregl kan man sige at hvis et tilbud lyder for godt til at være sandt, er det nok også(for godt til at være sandt)
    HUSK betal aldrig via Western Union eller lign for så dækker banken ikke noget som helst (dette er ikkefor at hænge Western Union ud som uvedhæftige) men fordi det oftest er det firma, der henvises til. Så hvis nogen pludselig vil købe noget over den udbudte pris så vær på jagt, og check tingene igennem og få evt mere at vide om køber og fortæl åbentlyst om din skepsis, jeg har en enkelt gang været ude for det samme nummer, men da tråden havde været oppe her på siden kopierede jeg faktisk bare det andet brev og sendte til sælgeren og der gjorde interessen meget mindre fra hans side, hvis en køber er interesseret så finder man jo ud af en måde hvorpå man kan få lavet en ordetnlig handel.

Svar på dette indlæg
  • 07-02-2005
    kl. 11:35

Thomas Koch Nielsen

Samme her

Hej

Det er præcis samme email, som jeg også har modtaget, idet jeg vil sælge min Mørch guitar.
    Men har dog modtaget 2 emails med samme indhold.
    Prisen har bare været forskellig *ggggg*.
    En var på 1200 Euro, og den anden var på 1500 Euro..

Jeg skrev dog tilbage, at hvis jeg modtog 1 email mere fra ham. Så røg emailen direkte videre til politiet og evt. interpol *GGGGG*.

Har ikke hørt mere....

Svar på dette indlæg
  • 17-08-2005
    kl. 14:52

Mads Hansen

Det er åbenbart udbredt....

Jeg skulle netop til at spørge om der var nogle der havde oplevet sådanne tilbud, da jeg faldt over denne tråd.... jeg kan se det ikke er noget nyt fænomen, men jeg skriver alligevel et indlæg til andre interesserede.
    Jeg har nu to gange (ud af to mulige) modtaget tilbud på keyboards jeg havde til salg fra to "englændere". Den første mailede jeg med i mange omgange da jeg seriøst troede han agtede at købe det. Keyboardet skulle hentes af hans private firma (hvilket selvfølgelig gør en mistænksom, men den slags mennesker findes vel også). Checken kom dog aldrig. Jeg modtog undervejs et hav af undskyldninger om at hans privatsekretær havde sent den forkert og den slags. Efter at have svaret på 10-15 mails og sent billeder blev jeg lidt træt af den handel og solgte til en anden. Jeg fandt aldrig ud af helt hvad han havde tænkt sig det hele skulle munde ud i...???

Sidste tilbud kom idag fra ham her - Victor Perkins - der åbenbart har lidt svært ved at holde styr på termerne (se nedenfor). Han vil gerne købe mit instrument 'MIDI' der senere bliver til en guitar....

From: "VICTOR PERKINS"
    >Reply-To: victorperkins_dr@yahoo.com
    >To: VPERKINS@MFIRE.COM
    >Subject: YOU"MIDI" FOR SALE ..........................
    >Date: Wed, 17 Aug 2005 06:50:21 -0500
    >
    >Hello,
    >
    >I am Victor Perkins. I am resident in the United Kingdom and
    >i came across your advertisement concerning the sale of your
    >your music instrument , MIDI , from a friend of mine .
    >
    >I would want to know if the guitar is still for sale . I
    >would also want to know if it is in a good condition . I
    >would be gald if you could email me pictures as soon as
    >possible and also i would want to know yourlast price for
    >the sale of your guitar. I intend tohandle shipping . So
    >you need not worry about shippment as i would have my
    >shipper come over to your locationfor thepick up and
    >shippment .
    >
    >Any other information partaining to the guitar would be much
    >obliged .
    >
    >Thank you
    >Victor

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk