Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Pas på musikforretningen BassLab! - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-02-2005
    kl. 22:36

Martin Ejlertsen

Pas på musikforretningen BassLab!

Jeg havde desværre en meget uheldig oplevelse, som jeg bliver nød til at give videre som advarsel til alle aktive musikere. Jeg skulle have reperaret min Vox AC30 guitar-rørforstærker. Den knaste og larmede og jeg gik derfor i god tro til BassLab på Borups Allé i Kbh., for at få den lavet. Først skiftede de samtlige indgangsrør. Det hjalp ikke. Så skiftede de samtlige udgangsrør. Det hjalp heller ikke. Pris: 1000 kroner. Efter tredje aflevering stod forstærkeren i en uge, hvor de intet gjorde ved den. Jeg fik efter flere forgæves opringninger i stedet for at vide, at de formentlig ikke kunne reparere forstærkeren. "Så det ville sikkert være penge lige ud af vinduet for mig, hvis de skulle se på den en tredje gang". De mente at "min Vox-model var for skrøbelig, da rørene i den ligger ned i stedet for at stå op" (som i den gamle Vox-model). Jeg var højest overrasket og meget skuffet over den udmelding og behandling. Havde jeg betalt mere end 1000 kroner for ingen ting? For noget som ikke kan repareres. Jeg opstøvede i stedet for en elektromekaniker og ekspert i rørforstærkere mm. Han kunne hurtigt konstatere og konkludere, hvad fejlen var: BassLab havde ved begge reparetioner sat helt forkerte rør (både indgangs- og udgangsrør) i forstærkeren (russiske Sovtek). Rør som slet ikke er stærke nok, og som lyder dårligt!!! De oprindelige problemer (knas og larm) var blevet forværret hos BassLab. Jeg var klart blevet taget ved næsen. BassLab havde udført en reparation de enten ikke har forstand på eller også med det simple formål, som bedrevidende, at snyde sig hurtigst muligt gennem til gode penge. Nu har jeg fået helt nye rør i (igen). Men denne gang er det tydeligvis de rigtige rør (Marshall EL84). Og de er endda billigere end dem BassLab satte i!!! Forstærkeren lyder nu som en drøm! Helt støjfri! Bedre en nogensinde. Om jeg nogensinde kommer i BassLab igen: Aldrig! Tør du?

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2005
    kl. 15:05

Mikkel Sørensen

HAR PRØVET DET SAMME!

Guitaristen i mit band prøvede akkurat det samme. De sagde de ville sætte de der russiske rør i - hvilke skulle være bedre end de fender org. som sad der i forvejen. Da han efter noget tid ikke var tilfreds med lyden, viste han forstærkeren til en anden forhandler - som kunne konstatere at de rør som var sat i IKKE var de russiske, men derimod Siemens rør som kun bruges til radio'er..

BASSLAB STINKER!!!!

Svar på dette indlæg
  • 03-08-2005
    kl. 20:40

Peter Rasmussen

Siemens

NU ved jeg jo ikke hvilke rør det er, men "just for the record" Siemens lavede glimrende rør. Og ikke kun til gamle rør radioer.
    Hilsen Peter

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2005
    kl. 19:37

Peter Jørgensen

Min efaring er at ..

de er enormt sjuskede. De par gange jeg har benyttet dem har jeg skulle tilbage flere gange for at få tingene lavet rigtigt. Har også en enkelt gang forsøgt at købe fra deres second hand lager. Varerne her er slet ikke checket ud. Det jeg købte var direkte defekt og blev iøvrigt returneret uden brok.

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2005
    kl. 21:00

Peter Olesen

Elektromekaniker?

Hej Martin

Jeg står med en ødelagt forstærker og har fået anbefalet Basslab til at reparere den. Åbenbart ikke nogen god ide... Derfor vil jeg godt vide, hvilken elektromekaniker du har fået til at lave din forstærker?

mvh Peter

Svar på dette indlæg
  • 04-08-2005
    kl. 14:35

PSL-design PSL

Lidt forvirring mht rør

Jeg skal ikke blande mig hvordan Basslab behandler sine kunder, men vil dog bare lige nævne at de rør de har sat i udemærket kan kører i den amp uden problemer andet end at man evt ikke kan li´lyden af dem (hvilket jo kan være noget lort i sig selv). MEN at sige at de ikke passer til den starkels amp eller at de skulle være "forkerte" er efter min bedste overbevisning noget vrøvl !!!. Jeg kan være ganske enig i at de måske ikke er det bedste valg, Men igen det er meget personligt..kender folk der er vilde med de russiske rør...bruger dem selv til nogle af mine rør-konstruktioner. Problemet må ligge et andet sted..hvor kan jeg selvfølgelig ikke sige noget om da jeg ikke har set på forstærkeren ;-) Mvh Peter Simonsen

Svar på dette indlæg
  • 19-08-2012
    kl. 21:18

Henrik Gudmand Jensen

Allan ovrby Jagt

Brug dog Musikkernes Service center

Han Har så mange års erfaring laver alt mit udstyr til priser som er til at betale selv for en musikker Tuxensvej 25, 2700 Brønshøj, Hovedstadsområdet
    Tlf: 22773766

Her er Adressen han har altid et godt tag på det
    Hilsen Henrik :-)

Svar på dette indlæg
  • 19-08-2012
    kl. 22:23

Søren Alwan

Ja...

Det var jo nok værd at genoplive en syv år gammel tråd for...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 07-12-2012
    kl. 03:07

Martin Holde

Sig hvad I vil...

Jeg har ikke andet end positive erfaringer med Basslab. Hele min rig er håndbygget derfra og virker 100%, upåklageligt og hele tiden. Jeg har haft instrumenter til rep. - måske ikke den hurtigste turnover i verden, men hurtig nok, og så virker det bagefter. Hvis man vil have noget positivt ud af en privat butik, så behandl dem ordentligt.

Svar på dette indlæg
  • 07-12-2012
    kl. 03:11

Martin Holde

I øvrigt...

Hvis man skal have repareret sit gear hele tiden, skulle man måske istedet overveje at behandle det bedre. Så holder det også længere.

Svar på dette indlæg
  • 07-12-2012
    kl. 12:08

Trygve Borelli Lund

....

Jeg tager også lige BassLab i forsvar her...

Jeg er en af dem, som kun har haft positive erfaringer.
    Meget flink og personlig service - gode justeringer og reperationer. Bum:)

Svar på dette indlæg
  • 30-01-2013
    kl. 22:50

Anders Thode Illum Rasmussen

Vil lige give mit besyv med...

Jeg havde en træls oplevelse med Basslabs indehaver. Han havde en Marshall top på dba.dk, som jeg var interesseret i. Jeg spurgte om han var villig til at lave et rent byt med min Orange AD30 combo. Det indvilligede han i, jeg ringede til ham og vi aftalte at jeg skulle komme forbi ham, hvor handlen så skulle stå. nu er sagen den, at jeg er bosat i Århus, så jeg skulle lige finde kørelejlighed. Da alt dette var i orden, satte jeg, dum som jeg var, kurs mod København.
    Jeg kom frem, vi blev enige om at bytte og alt var i skønneste orden. Jeg havde dog først kørelejlighed hjem senere på dagen, så jeg spurgte om det er ok, at jeg lod min nyerhvervede Marshall stå hos ham. Det var det, og jeg spadserede ned til indre by og kiggede lidt. En time senere fik jeg et opkald om, at han havde åbnet Orangen og målt på den. Den ydede kun 10 watt, fik jeg at vide. Dette undrede mig noget, så jeg spurgte om han har checket om alle rørene sad ordentligt i soklerne. Han sagde, at han vil ringe tilbage.
    Jeg er imidlertid ikke fan af situationen, så jeg skynder mig ud til Nørrebro igen. Her sidder han og måler på forstærkeren og siger at nu kører den bedre, ensretterrøret sad løst (ikke unormalt efter færge og køretur, at rør ryster sig løs). Nå men han siger at der er noget galt med den, jeg spørger ham hvad det er, svaret er, at det måske er udgangstrafoen. Jeg spørger ham hvad sådan en koster, han svarer at den snildt kan rende op i 800 kr. Jeg siger "fint, så render jeg ud og hæver 800 kr til dig." Jeg gider ikke at være taget til den anden ende af landet for ingenting. Svaret jeg får, er at at hvis vi skal bytte, så skal han mindst have 2000,-. Jeg siger farvel og tak og tager min Orange med hjem til Århus.
    Jeg kommer hjem, fyrer op for den og den lyder godt og spiller hjernehøjt som sædvanligt. Jeg spiller på den i et par uger og undrer mig over, at der skulle være noget galt med den.
    I eftermiddag havde jeg så min elektroingeniør / rørforstærkerfreak kammerat til at måle den igennem, og den viser alle de værdier den skal over hele linien og yder som den skal.

Det jeg så tror, er at manden ikke har læst op på hvilken forstærker han havde sagt ja til at bytte med og havde fået kolde fødder. Og / eller vidste at jeg ikke gad tage slukøret tilbage til Århus med min Orange, og derfor prøvede at tørre mig for 2000 kr.
    Det eneste positive der er kommet ud af denne historie er, at jeg har genfundet kærligheden til det orange bæst.
    Undskyld den lange svada, men jeg ville lige dele min oplevelse med dette yderst usympatiske foretagende.

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2013
    kl. 14:47

Carsten Pedersen

Hej Anders !

Uha-uha det er ikke en rar oplevelse , du har haft med Basslab .
    Basslab påstår at der er en fejl , som rent faktisk ikke findes på forstærkeren. Man har jo ikke mulighed for at kontrolere , hvad han påstår .
    Det lugter langt væk af bondefangeri . ( IKKE personligt ment )
    Men opskriften er klar : Kunden har haft en lang rejse , så kunden vil have noget med hjem : "Jeg bestemmer prisen , kunden har ikke noget valg "
    Jeg kender det godt selv . Man er tilbøjelig til af føje sælger , når man nu har rejst så langt .
    Jeg kan godt se , at der er tilfredse kunder i denne tråd ; men der er for mange negative hændelser til at , jeg turde handle i Basslab .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk