Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Tubeamp - Søren - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-03-2005
    kl. 00:23

Martin Klitgaard

Tubeamp - Søren

Hej alle..

Er der stemning for en ny omgang amp byg?

Jeg vil gerne bygge en tube amp.. ac30 stil eller lignede.. (søger Shadows lyd)..

Jeg har aldrig prøvet at bygge en forstærker før, men ka lodde..

Hvor meget ville det koste? og kan man være med selvom man ikke er expert?

Hilsner Martin

http://martinklitgaard.tripod.com

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2005
    kl. 07:35

Søren Korsgaard

Hej Martin

Der er flere ting i dit spørgsmål
    Det sidste først et komplet kit til Tubeamp koster excl rør 6500kr. Hvorvidt du kan lave det uden den store erfaring med rørforstærkere er sværer at svare på. Her er der et par løsninger. Hvis du er fra København kan du jo opsøge "loddeklubben" og givetvis hente hjælp og rådgivning der. Ellers er der den mulighed at vi får den loddet op for dig.
    Vores Tubeamp har efter den sidste modificering fået den helt rigtige Shadows lyd fordi der er kommet et push/pull kredsløb så man kan vælge mellem en Marshall agtig karateristik og en Vox karakteristik. Det giver en meget fleksibel forstærker.
    Kontaket mig evt på sk@soundcheck.dk

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2005
    kl. 20:14

Peter Korsgaard

test

Skulle der være nogen her i Jylland som gerne vil høre denne forstærker har jeg en (om ikke selvbygget så ihvertfald særdeles velbygget) stående. Alle er velkomne til at teste den med egen guitar. Jeg bor I Auning på Djursland. Mail evt for en "lytter".
    mvh. Peter.

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2005
    kl. 22:13

Martin Klitgaard

Billeder

Er der folk der har nogle billeder på nettet af deres matchless clones?

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2005
    kl. 19:05

Jens Peter Gørup Jensen

Billeder her !

Hej Martin !
    Du kan se billeder af min clon her:
    www.123hjemmeside.dk/jp
    (klik på fotoalbum øverst til venstre for flere billeder)
    Jeg har spillet på min forstærker i snart
    3 mdr. nu, og jeg er utrolig glad for den,
    den har lige præcis den der "syngende" VOX-agtig lyd som jeg godt kan li'. Fender-clean,- kan den til gengæld ikke lave !
    Som andre i byggeprojektet har bemærket,så sparer man lidt på pedal siden, fordi den laver en lækker overdrive af sig selv når der bliver lukket lidt op for volumen.
    Jeg har haft hjælp til at bygge den,da jeg ikke er teknik-nørd.Jeg er så heldig at min svoger er radio-tekniker,så han har hjulpet mig med at lodde den op.
    mvh Jens

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2005
    kl. 17:47

Christian Pedersen

Jeg har også billeder af min forstærker

Ja... Jeg har også lige lavet sådan en klon færdig, og vil selvfølgelig lige dele det med jer. Billederne kan ses her:

www.itu.dk/people/cp/CP_AMP/

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2005
    kl. 19:43

Martin Klitgaard

Takker

Hej Jens..

Helt vildt lækker amp.. Jeg glæder mig til at bygge en selv.. og 6500 er ikke galt.. Det ser kanon ud.. jeg søger Vox lyd så det basker :D

Cheers martin

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2005
    kl. 20:57

Jens Peter Gørup Jensen

Højttaler

Har du overvejet hvilke højttalerenheder du vil spille igennem ? Jeg havde oprindelig tænkt mig at anvende to stk tone-tubby,-men jeg syntes at det blev lidt for meget,-så p.t. bruger jeg en tone-tubby (den røde) og en weber blue. Det lyder rigtig godt,- altså efter at de er spillet til !
    Jeg har lige et spørgsmål til andre Tube-amp ejere: Min er født uden effekt-loop,- så jeg er lidt i tvivl m.h.t. min delay (EH memory man)Jeg ved ikke rigtig om jeg får den optimale lyd ??? Hvad siger I andre ??

mvh Jens

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 00:16

Martin Klitgaard

Jep

Da jeg går efter den gamle Shadows Sound tror jeg det bliver CELESTION / ALNICO BLUE SPEAKERS...

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 03:13

Søren Alwan

Loop...

Om du får det optimale ud af din delay, afhænger lidt af, hvor meget gain du giver forstærkeren. På kanal 1 vil jeg sige, at så længe du har volumen på max. "klokken 1", gør det ikke den store forskel. Men hvis du har den højere, kan det nok godt betale sig at spekulere i at installere loops´ene.

Det eneste problem er, at du ikke kan opnå et "globalt" loop, der virker på begge kanaler. Du er nødt til at have et separat for hver kanal.

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 11:35

Jens Peter Gørup Jensen

Tilbage til loddekolben !

Hej Søren.
    Jeg bruger faktisk mest kanal 2 på min tube-amp,og jeg prøver at styre lyden dels med volumen på guitaren og ligeledes med hvor hårdt jeg slår strengene, det virker fint for mig. I det hele taget bruger jeg ikke mange effekter (ampen lyder jo fremragende i sig selv), hvis der skal ekstra knald på bruger jeg min Emma Reeza, og til lidt 80-lyd min Analogman Chorus,- men engang imellem ville det være godt med lidt delay på en ond solo, og det er netop på kanal 2, når der er skruet godt op(med delay) at jeg synes at lyden bliver en anelse ustabil.
    Så jeg må jo nok se i øjnene at en delay har det bedst i loopet.
    Er det et større indgreb ??
    Har du evt diagram eller lignende ??
    mvh Jens

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 12:10

Lars Vad Andersen

Hey Jens peter

det er ikke noget stort indgreb
    jeg har lavet det på kanal 1 på min til en reverb pedal

det eneste du skal bruge er 2 jack stik og lidt skærmet kabel.
    så sætter du ellers loopet ind der hvor din foretrukne kanal går ind i fase splitteren
    dvs hvis det er fra kanal 2 kommer den fra volumen og ind i fase splitteren

mvh: Lars Vad

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 12:33

Jens Peter Gørup Jensen

Hey Lars

Ok,- det lyder jo ikke så vanskeligt.
    Bruger du selv delay (på begge kanaler) ??

P.S. Hvordan gik det med din røde tolex ?
    Og er du tilfreds med den clean lyd på
    ampen ?
    Jeg har haft min en tur til Lars Reinau
    hvor den fik skiftet et par rør og højt
    taler kabel.

mvh Jens

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 14:59

Lars Vad Andersen

Hey igen

nej det er da til at overkomme ;o)
    jeg har kun reverben på kanal 1 da det er den jeg bruger mest.
    ellers bruger jeg ikke særlig mange effekter
    bare en Tubesreamer og en lesli tingest.

og ja den røde tolex blev kanon alt er efterhånden pakket ind i rød tolex her i huset ;0)

det hjalp lidt på den rene lyd at få NOS rør i det hele og hitachi højtaler kabel fra Reinau selvfølgelig
    men jeg går da stadig og fusker lidt med at få mere styr på bunden i den.
    men ellers er jeg da ovenud tilfreds med den

mvh: Lars

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 10:39

Martin Klitgaard

Søren

Søren, smid lige en mail.. martinklitgaard@hotmail.com :)

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2005
    kl. 20:25

Martin Klitgaard

Ups

Søren K mente jeg :D

Svar på dette indlæg
  • 17-03-2005
    kl. 19:21

Morten Schwennesen

Usmageligt blær

Inspireret af Jens Peter har jeg også lige smidt et par billeder af min "Matchless klon" ind på

http://www.123hjemmeside.dk/Invincible

Morten Schwennesen

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2005
    kl. 00:37

Søren Alwan

Hej Morten

Ja, nu er det jo ikke første gang, jeg ser det. Men jeg bliver sgu´ lidt småvammel i underbenklæderne, når jeg ser de kabinetter!

Jeg ved dog ikke helt, hvad jeg synes om de hvide knapper..?

May the cat be forever damned!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2005
    kl. 17:15

Jens Peter Gørup Jensen

cool !!

Hey Morten ,- det ser jo rigtig cool ud.
    Du har oven i købet fået "fremstillet" navneskilte til både amp og cab, fortæl lidt mere om det.
    Har du valgt en mørkere træ-sort end os andre, eller har du behandlet dem på en eller anden måde ?
    Hvilke højttaler enheder bruger du ?
    Ja,- det var mange spørgsmål, - men jeg er så usmagelig nysgerrig !
    mvh. Jens

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2005
    kl. 18:13

Morten Schwennesen

Hej Jens

Navne skiltene har jeg fået en kammerat til at lave i messing med indgraveret tekst, for at få teksten sort har jeg selv malet skiltene helt sorte for der efter at slibe overfladen af for maling, så teksten fremstår i sort.
    Men lur mig om du ikke kan få lavet nøjagtig det samme i det lokale byggemarked, de har tit en afdeling der laver navne skilte til døre og den slags ting og det vil være en smal sag for dem at lave dig et par skilte.

Da jeg bor på Bornholm har jeg selvfølgelig lavet kabinetterne i Bornholmsk Kirsebær træ og enhederne som jeg har sat i er 1 stk. Celestion Blue 15watt og 1 stk. Celestion G12H 30watt og skal jeg lige slutte af med at prale lidt (igen) så lyder det hele mindst lige så godt som det ser ud.

Mvh.
    Morten Schwennesen

Svar på dette indlæg
  • 22-03-2005
    kl. 10:29

Martin Klitgaard

Okay Søren?

Er der nogen der ved hvad der er blevet af Søren Korsgaard? har skrevet utallige gange uden resultat?

Svar på dette indlæg
  • 22-03-2005
    kl. 13:21

Søren Alwan

Influenzaen...

har taget ham i disse dage - i går aftes lå han med 39,7, så han må vel siges at være lovligt undskyldt..?

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-03-2005
    kl. 13:36

Martin Klitgaard

Jepper

Okay det er da bare iorden :) Var bare itvivl :) God bedring Korsgaard

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 13:44

Søren Korsgaard

Still alive and well

Så er jeg tilbage i virkeligheden, div arbejds, familie og ikke mindst helbredsmæssige ting har holdt mig stangen i et godt stykke tid, men nu lysner det. Jeg skal få svaret på de mails jeg har fået tilsendt ASAP.Og kan sige at der er nogle få kits tilbage på lageret. Vi går og venter på at de små modeller kommer til landet sammen med en pæn samling rigtig fede rør fra USA (EL84 nos rør fra Tungsol 1962 aldrig brugte mums!!)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk