Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
PA til lavtloftet spillested - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-03-2005
    kl. 13:40

Brian Bach Kjeldsen

PA til lavtloftet spillested

Jeg søger erfaringer med PA til et mindre lavtloftet spillested.

Vi har pt. ældre JBL med Top 15" og 2" Horn, bund er 15". Det lyder fint, især savnes der ikke noget i bunden. Toppen kræver dog lidt tæsk for at åbne op.

Det største problem er størrelsen på fronterne der gør det umuligt at lave en placering der både lyder godt, og giver udsyn til Scenen.

Jeg har selv en idé om at have 4 mindre højttalere - højre/venstre samt en center alle ved scene, herudover yderligere en ekstra med monosignal vendt mod baren.

Jeg forestiller mig mindre toppe med 12" enheder (evt. 10").

Andre anbefaler fire fronte, hvor to placeres normalt, og yderligere to ca. 3-4 meter foran scenen. Dette synes jeg dog ikke lyder særligt fedt.

En sidste tanke kunne være to line arrays bestående af flere 8" enheder. Dette er for at få så smal en front som muligt, så den kan stå foran scenen istedet for ved siden af (den spiller ind i en stolpe 2 meter foran).

Alle gode råd, tanker og idéer modtages med kyshånd.

PS: der kan være ca. 100-150 gæster, og der spilles en del metal i den tung ende.

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2005
    kl. 12:49

Michael Engman

Delay / Line array

Hej Brian

Det hele kommer jo meget an på selve lokalets dimensioner. Men umiddelbart vil du ikke få glæde af fordelene ved et line-array system, da du jo netop har et lavloftet lokale, og du derfor sikkert bare vil spille ind i "kødmængden" foran scenen.
    Delay systemet er langt at foretrække, men nummer 2 kæde længere ude hos publikum, skal selvfølgelig igennem en delayprocesser, så du kun hører det som et samlet system. Ellers vil det nemlig lyde dårligt og udfaset.
    Hvis Jeres lokale er meget dybt, kan du måske enda få brug for en extra kæde længere ude.
    Det bedste er helt klart at se lokalet og gennemgå ønsker/økonomi/muligheder.
    Jeg kan godt hjælpe dig hvis du er interesseret.

Mvh..
    www.engman.dk

Svar på dette indlæg
  • PA

Jeg kan anbefale HK Audio "Actor".
    Det er et fleksibelt anlæg med indbygget forstærker og processor. Anlægget er totalt nemt at arbejde med og der er den FEDE lyd uanset om man spiller højt eller lavt.

Svar på dette indlæg
  • 01-04-2005
    kl. 15:45

Brian Bach Kjeldsen

Kender godt HK

Og det lyder helt sikkert fedt. Der er ikke andet for end at vi må prøve forskellige opstillinger, og herefter se om vi kan finde midlerne til et fedt system.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk