Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Forum med standardoplysninger - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-03-2005
    kl. 10:06

gert carlsen

Forum med standardoplysninger

Efter at have læst ret mange indlæg i guitarforum og basforum igennem lang tid, er det min opfattelse, at der er mange spørgsmål der kommer igen og igen. Det er de samme ti-tolv stykker( og tak til jer fordi I gider) der har god fod på, hvor på Soundcheck der er gamle indlæg der fortæller dit og dat om det ene og det andet. Det kunne måske være en hjælp for nogen, måske for mange, hvis der var et sted man kunne se nogle af de vigtigste råd samlet. F.eks. hvordan køber man i udlandet, hvordan undgår man at blive taget i rø..., hvor er der hjemmesider der fortæller om pickupper og buffere, hvordan justerer man bias, hvor er der gode amptech´s, hvor kan man få en knap til sin guitar, hvad er de bedste højttalere og kabler og stik. Hvor får man ombåndet sin guitar eller bas bedst og billigst. Det er muligt, med lidt ekstra energi og velvilje, at lave nogle konklusioner på en del af de indlæg der allerede er. Hvis dette er noget I kan bruge, så synes jeg vi skal lægge lidt pres på Soundcheck for at få sådan et forum. Alternativt, var det så muligt, at de af jer der gider gøre et stykke arbejde, kunne være med i en redaktion der kunne udgive et hæfte med oplysninger om alle de ting der er godt at vide for en guitarist og bas-ditto, eventuelt efter ovenstående princip. Det er jer der kender forstærkerne, det er jer der kender spaderne, det er jer der bruger effekterne o.s.v., Så hvem ved det bedst, det gør I.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2005
    kl. 15:06

Søren Alwan

Halløjs...

Jeg synes, det lyder som en god idé, da du har ret i, at der er mange gengangere blandt spørgsmål og emner. Så en form for "database" med svar på de mest almindelige kunne være fint.

Men hvordan man lige skulle gribe det an rent praktisk, tør jeg ikke sige...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2005
    kl. 17:14

Thomas Gotthard

Enig, enig...

Hej Gert,

Helt enig - det kunne være en rigtig god idé. En anden løsning kunne være at et par stykker satte sig for at finde de "bedste" tråde omhandlende ny guitar, NOS-rør, højttalerenheder osv., og så fyrede hele pakken med relevante links af i hovedet på den sagesløse forespørger... På den måde slipper Lars Reinau konstant at skulle forklare om sine Hitachi-kabler osv.

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2005
    kl. 21:02

gert carlsen

den med trådene er go'

det er en fin ide'. Måske skulle vi lave et møde for at diskutere dette, når der er kommet nogle flere svar, så der er noget at diskutere.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 00:29

Andreas A

hellere tråde end en "facitliste"

Jeg synes det er lidt problematisk med en "facitliste". Uanset hvor neutralt man forsøger at gribe det an, så er det dømt til at mislykkedes.

Et mere realistisk - omend knap så pænt/ordnet - alternativ er det med trådene.

Omvendt kan der selv. være en vis fordel i at samle indhold fra flere tråde omhandlende samme emne. Alt i alt er det måske lidt naivt af mig at tro, at det er (meget) anderledes med trådene - udpluk af disse sker jo også under forudsætn. af holdninger.

Hmm...jeg kan ikke engang blive enig med mig selv. Bare der også er plads til lidt diskussion og skepsis i fremstillingerne.

Superkabler, røramps og analoge effekter gør jo ikke tricket for alle.

Andreas A

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 00:34

Andreas A

optagelsesritual

"og så fyrede hele pakken med relevante links af i hovedet på den sagesløse forespørger"

Good one! :-)

Vi kunne også lave den HELT store pakke, som alle nye brugere skulle læse igennem ved oprettelse. :-P

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 09:35

Thomas Gotthard

Feje for egen dør...

Hej igen venner,

Nu må vi så lige huske på at dette initiativ er startet af "Guitar-diskussions-klubben". Jeg er temmelig overbevist om at lignende tiltag, ville blive vel modtaget i de andre enklaver. Der må være en lige så fasttømret skare af diskussionslystne i Studie-, Bas-, og trommeforaerne? Bliver det hele så pludseligt for omfattende. Skulle man hellere informere dem om hvad guitarfolkene valgte at gøre? I don't know.

Jeg giver Andreas ret mht. facitlister. Et vidtfavnende og repræsentativt udvald af links til tråde, ville måske være en mere korrekt facon. Der findes ikke så mange endegyldige svar. Ellers skulle man lave en FAQ med standartoplysninger. Eller en bank hvor tråde omhandlende "ny guitar", "rør", "Hitachi-kabel" osv osv blev sorteret hen når de var over et par måneder gamle...?

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 09:57

gert carlsen

Eftertanke

Det vil nok i virkeligheden være ret smart at lave noget andet end facitlister. I det øjeblik at der er færdige svar på en række af de mest almindelige spørgsmål, så forsvinder dynamiken i guitarforum. Og dynamikken, den skal være der, for den er det eneste der giver fremdrift. Så jeg er for en eller anden form for oversigt over trådene, hvor man så selv kan danne sin mening om tingene, efter man har læst dem. Der er jo forskellige løsninger til forskellige mennesker.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg
  • 31-03-2005
    kl. 10:27

Thomas Gotthard

Smagsdommeri

Jeg giver dig igen helt ret. Hvem skulle i så fald udvælge de relevante tråde og links? Ikke mig - fandme nej. Tænk på alle de kritiske røster om holdninger og forudindfattede meninger man bagefter skulle lægge øren til, fordi man havde udvalgt dét og dét - og havde undladt dét og dét.

Det kunne stadigvæk være en god idé, at udvælge et respræsentativt udvalg af "De absolut lødigste tråde". Herefter kunne diskussionen evt. tage udgangspunkt i de holdninger som disse tråde leverede. F.eks ville det være et hit for folk som spurgte om NOS-rør, at få Lars Reinaus grundige indføring og forklaring, eller Søren Alwns indføring i BIAS osv osv.

Svar på dette indlæg
  • 09-08-2005
    kl. 23:49

gert carlsen

Og så alligevel

måske skulle vi lave en eller anden form for forum, hvor de mest almindelige ting står. Når Harald mangler lidt Velcro, når Peter mangler de rigtige strenge, hvor kan man købe rør, hvem sælger Klotz-kabel og stik o.s.v., så ville det måske være smart at de lige kunne slå de mest almindelige ting op.. Ikke noget med standardløsninger, men et sted med hardware. Bare et forslag.
    Hilsen Gert.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk