Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Miditrommer & Vst effekter i SX2 - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-05-2005
    kl. 23:01

Allan Simonsen

Miditrommer & Vst effekter i SX2

Nr jeg har programmeret et trommespor i SX2 og vil stte effekter kan jeg ikke bruge de effekter jeg har til at liggge i VST-format.... D.v.s. delay, reverb eller overdrive... Kun nogle sre effekter jeg ikke aner hvordan virker......

Hvorfor?

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2005
    kl. 21:03

jesper bertmann

Midi ???

Jeg vil tro at du programere trommer i midi ikk !

VST effekterne virker kun p audiospor !
    Der findes nogle f midieffekter i sx.

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2005
    kl. 12:00

Mads Hansen

Midi, vst og audio

Det er rigtigt at der skal skelnes mellem midi og audio. Du kan ikke ligge vst-effekter p et midispor, da det blot indeholder midibeskeder (dvs. ingen lyd). Men.... du bruger jo midisporet til at 'trigge' trommelyde - hvad enten det er gennem en trommeplugin eller eksternt hardware - s 'audio' er der. Du skal derfor have koblet din effekt p selve lyden. Bruger du en vst-trommesampler eller lignende vil audiosporene til denne vises nederst i billedet. Her kan du stte effekter p osv. Bruger du derimod eksterns hardware skal lyden 'routes' ind i computeren igen til et selvstndigt audiospor.
    Hvis du bruger lydende p et standardlydkort med indbyggede lyde og et spor ind og ud er der desvrre ikke s pokkers meget at gre...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk