Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Har noen her erfaring med feedback-killers? - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 16-05-2005
    kl. 01:03

Xx Xx

Har noen her erfaring med feedback-killers?

Hvis konceptet holder, må der da være stor efterspørgsel, for hvem vil ikke gerne slippe for at bekymre sig om det dér hyleri?
    Foreløbig har jeg i div. kataloger set produkter fra Sabine (dyrt!), Behringer og Phonic.
    Kan de 2 sidste noget?

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 17-05-2005
    kl. 13:02

Henning Bech Madsen

Behringer

Jeg har gode erfaringer med Behringer, men har kun anvendt den må monitorerne, der har den virket fortrinligt.

Svar på dette indlæg
  • 17-05-2005
    kl. 22:48

Xx Xx

Det er netop monitors,

der som regel hyler og lyder dårligt, og man kan ikke komme til at skrue op for de frekvenser, der evt. vil kunne reparere lidt på lydbilledet, for så er der først hylekoncert.
    Hvordan har du brugt den: konstant scannende eller fixeret på problemfrekvenser?

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 19-05-2005
    kl. 18:00

Henning Bech Madsen

Automatisk

Vi brugte den automatiske scannerfunktion. Det var sådan, at den arbejdede med så smalle "nothces", at det nærmest ikke var hørbart at der manglede noget. Vi genstartede den dog altid i pauserne, så den kunne starte på en frisk.
    Huske lige at de fleste mikrofoner har "nyre-karateristik", så vend ikke monitor og mic direkte mod hinanden, hvis det kan udgås. Jeg synes i øvrigt jeg har erfaret at vinklen af monitoren i forhold til øret er vigtigere end afstanden. Endelig: Brug ikke for mange/for meget effekter i monitorsystemet.

Svar på dette indlæg
  • 19-05-2005
    kl. 22:14

Brian Bach Kjeldsen

Bør ikke være nødvendig

Jeg har selv arbejdet med FB destroyer, og det virker. Jeg valgte dog under lydprøve at finde problemfrekvenser. Den automatiske funktion var ikke ligeså god (den fjernede også guitaristens feed).

Jeg vil mene at en alm. 31 bånds eq kan gør jobbet i næsten alle tilfælde. Det er kun hvis sangeren decideret synger svagt jeg vil mene den er nødvendig.

Svar på dette indlæg
  • 21-05-2005
    kl. 18:34

Xx Xx

31 bånds EQ

Det tror jeg egentlig osse den kan. Der er bare det, at div. spillejobs tenderer mod det lidt wam-bam-agtige, hvor forberedelserne, fra anlægget er plugget sammen til første tone lyder, udelukkende hedder "...3, 4!". Lydprøve er sædvanligvis en landsby i det indre Mongoli, og der er ikke tid til at pille ved alle de dér knapper. En FB-killer med den indbyggede automatik synes derfor praktisk.
    Vi øver med en tæt-på-live-opstilling og bruger indstillingerne derfra som udgangspunkt på jobs. Det er mindre baggearsjobs; PA er kun til sang.

Dén med at FB-killeren i auto-mode fjerner guitarens feed er en spøjs, men logisk komplikation, som man ellers ikke lige ville tænke på før man står der. Heldigvis så vidt uaktuel for vores vedkommende.

Jeg ser at Eskildsen har en Behringer FB Destroyer til lige under en tusse. Det gør absolut eksperimentet til at bære.

Tak for jeres inputs, Henning og Brian, de hjalp.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2005
    kl. 16:28

Henning Bech Madsen

Feed Back Destroyer contra Equalizer

Det er rigtigt, at en 31 bånds equalizer kan bruges. En grafisk equalizer arbejder imidlertid med meget bredere filtre end en FBD. Dvs. den fjerner flere frekvenser og dermed bliver det mere hørbart, at der mangler noget; i øvrigt er den meget dyrere. Den bedste måde at løse problemet på er, montere en FBD på hver af de mikrofoner der har tendens til at hyle. Det koster selvføgelig. Der findes dyre og sikkert bedre fabrikater end Behringer. Den vi havde fungerede fint, den manglede blot den feature selv at kunne slukke filtrene igen, når de ikke længere var nødvendige. Derfor nulstillede vi den i pauserne. Nye modeller har måske denne feature.

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2005
    kl. 21:17

Xx Xx

FBD

Sabine kan sikkert det dér, men er osse racehundedyr.
    Så jeg går efter Behringer i første omgang, men hos Aage, der kun tager 825,- for den.
    Til dén pris ku man måske ligefrem få råd til én til hver mic.
    Eller... - der er jo 2 kanaler på FBD'en! Er de mon så separate, at 2 mikrofoner kan deles om én FDB?

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2005
    kl. 17:12

Thorbjørn Styr

misforstået...

det er noget i har ganske misforstået ved FBK.
    det er faktisk en simpel eq med mange (meget smalle) bånd.
    problemet er med dem - hvordan afgører de om der er tale om "uheldig" eller "overlagt" FB og ikke mindst HVAD definerer den som FB.
    der nævnes problemet med guitar - det er et af de meget store problemer.
    desuden indsættes FB "ALDRIG" på mic. - kun på monitor.

hvis man har forstand på lyd (og har tid til at lave lydprøve hver gang) får man bedre resultat med eq (evt. parametrisk), hvis det ikke er tilfældet er FBK en (middelmådig)løsning.
    jeg har selv en FBK i mit skab, men bruger den kun i absolut nødsituationer og den er aldrig tilsluttet, hvis det ikke er nødvendigt.

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2005
    kl. 21:02

Henning Bech Madsen

Har nu ikke...

... misforstået noget.
    Ikke for at tærske langhalm på en ellers udmærket diskussion. Foruden facts er der også noget der hedder smag og behag - men:
    1: En FBK (Behringer) arbejder med meget smalle notches = 1/12 oktav. Hyl opstår typisk mellem 4 og 10 kHz. En 31-bånds er i det område delt op således: 4-5-6.3-8-10 Khz, så regn selv ud, hvilken der arbejder smallest og fjerner færrest af de ønskede toner.
    2: En FBK når at reagere inden FB'en høres.
    3: En FBK kører automatisk. Det er en fordel for især mindre bands uden lydmand.

Svar på dette indlæg
  • 08-07-2005
    kl. 10:00

Steen Engbjerg

Feedback kan selv lukke ned igen.

Hej. lige et lille indspark her. Behringers maskine kan sagtens selv "slippe" filtrene igen. Det kræver bare, at man sætter dem til PA istedet for Auto. Man kan også sætte hver enkelt filter op separat, så man låser f.eks 6 af dem til de "faste" feed frekvenser, og de andre så er "flyvene" På den måde får man de faste luset væk, og dem,der opstår temporært bliver ikke hængene.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk