Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hammond P100 og Leslie 710 - Keyboard & synth - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-07-2005
    kl. 16:49

Rasmus Nielsen

Hammond P100 og Leslie 710

Hej,

Jeg vil starte med, at sige at jeg ikke har meget forstand p Hammond/Leslie. Dog har jeg i lngere tid haft lyst til, at anskaffe mig en "ordenlig" hammond-lyd i stedet for det midi-hallj jeg pt. krer gennem min brbare computer.

Jeg skal inden lnge ud og kigge p et Hammond P100 og en Leslie 710 hos en kammerat. I den forbindelse kunne jeg godt tnke mig, at f svar p nogle ting.

Er det en god "blanding"? Alts passer P100'eren og 710'eren godt sammen?

Og hvad er de vrd?

P forhnd tak for hjlpen.

mvh. Rasmus

Svar på dette indlæg
  • 26-07-2005
    kl. 14:56

Allan Fuglsang

P100+710

Hej Rasmus.....

Jeg kender ikke 710'eren, men havde du sagt en Leslie 760 sammen med en P100 s ville jeg sige at det er en god sammenstning. Eneste ulempe er at P100 er tung som bare pokker (ogs selvom den kan klappes sammen) -men er du ung s gr det nok alligevel. Held og lykke med dit kb..

/alfu

Svar på dette indlæg
  • 01-08-2005
    kl. 09:57

Mads Hansen

Preamp

Jeg har selv haft P100 og leslie 710 og det fungerer fint. Hvis du vil have den fede hammondlyd vil jeg dog anbefale dig at f fat i en leslie preamppedal, hvis du da kan finde en til rimelige penge. Den varmer lyden betydeligt op. Elers vil jeg slutte mig til Allan - skidtet er tungt - meget tungt - hvilket var grunden til at jeg solgte det igen. Men et fedt orgel alt i alt.

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2013
    kl. 13:48

Ove Duus

P100

P100 organ er et transportabelt orgel,det er bygget af dele fra det hammond der hed L100 det er bygget hos klaver og orgelfrabrik BRD Jrgensen som l i Snderborg. Jeg har bygget samtlige modeller der fantes i Danmark .Jeg synes ikke det er s tunkt systemet med p 100 var at det kunne skilles af i to dele ,det var det der gjore at det var populr blandt musiker,og s er det et enkelt orgel uden meget teknik.

Svar på dette indlæg
  • 10-04-2014
    kl. 13:10

rikke matek

p100

hej kender nogen Hammond pn 100 s
    vh rikkemaster

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk