Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
PA Højtalere til rimelig pris - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-08-2005
    kl. 08:58

Rene Skov

PA Højtalere til rimelig pris

Jeg kikker efter nogle PA-højtalere til rimelig pris. Grunden til "rimelig pris" er at de for det meste skal så derhjmme i stuen og kun en gang i mellem tages med ud til "suppe steg og is - musik". Jeg har en Yamaha EMX5000 Power mikser (2x350W/8Ohm) og et PA1XPro keyboard som højtalerne skal bruges til. Jeg har kikket lidt på JBL's billigere serie, på Yamaha's højtalere og på nogle som hedder "IMG Stageline". Har I erfaringer med disse ?
    mvh
    Rene'

Svar på dette indlæg
  • 11-08-2005
    kl. 11:02

S Nielsen

Tjek FBT

Personligt mener jeg aldrig JBL har haft succes med lyden i deres "discount" højttalere.

FBT, måske et lidt overset mærke, ville være et rigtigt godt valg til det brug du nævner.

Tjek dem ud her
    http://www.eskildsen.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=3214

Svar på dette indlæg
  • 12-08-2005
    kl. 09:29

Rene Skov

Tak

Lydder spændende - dem vil jeg prøve at lytte til..

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2005
    kl. 23:26

Karsten Jacobsen

hvad er rimelig pris?

hvor mange penge har du tænkt dig at spendere?

Svar på dette indlæg
  • 26-08-2005
    kl. 08:10

Rene Skov

Re: hvad er rimelig pris?

Jeg prøver at undersøge om der findes noget som er pengene værd til mellem 2000,- og 4000,- kr. Taget i betragtning at de (desværre) for det meste "bare" skal stå hjemme i stuen. Men de må dog godt kunne spille ordentligt i et forsamlingshus eller lign. Korg Pa1X'eren har jo nogle ret gode og præcise trommer (syntes jeg) som måske godt kunne kræve lidt af højtaleren. Jeg har hørt andet steds at forstærkerne i Yamaha EMX5000 mikseren godt kan levere "varen" når man puster lidt til den. Har dog ikke turdet prøve det da de højtalere jeg har p.t. er nogle hjemmebyggede med 12" Phillips fultone enheder (max 60W).
    /Rene

Svar på dette indlæg
  • 29-08-2005
    kl. 03:20

Karsten Jacobsen

forslag

jeg går ud fra du er villig til at give mellem 2000 og 4000 kroner per styk?
    hvis ja så ville jeg kigge på Electrovoice SX300E
    og hvis nej så er der vist ikke andet end behringer og peavy plus andre billigere mærker naturligvis

Svar på dette indlæg
  • 29-08-2005
    kl. 08:29

Rene Skov

Tak

Jo - det er i det prisleje jeg kikker.
    Jeg har hør at Elektrovoise er bedst til sang og knapt så meget til trommer som også der er i keyboardet?

Svar på dette indlæg
  • 29-08-2005
    kl. 13:20

Karsten Jacobsen

well

hvis du har en god kraftig forstærker 400-500 watt i 8 ohm vil SX300 være i stand til at præstere en hæderlig bund
    men hvis du vil ha mere bund kan du kigge på Cerwin Vega PSX 153 som er en passiv 3 vejs kasse med 15" bass 1.5" horn som skulle ha en ret dejlig lyd

Svar på dette indlæg
  • 05-09-2005
    kl. 11:32

Rene Skov

Lydprøve

Jeg ve i kbh. i sidste uge og tog ind til to af de "store" musikforhandlere for at høre SX300 - desværre kunne det ikke lade sig gøre nogle af stederne, så jeg må søge videre - det er åbenbart svært at få lydprøver :-( Jeg havde enddag en CD med noget Korg PA1XPro musik med :-)

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2005
    kl. 10:50

Rene Skov

Zeck

Er der nogle af jer der kender til dette mærke? - jeg har lyttet til en
    Zeck Vector T3 - som vistnok er en lidt dyere version af SX300 og andre tilsvarende.

Dennne højtaler syntes jeg lydder godt.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk