Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Bedste lydkort til PC? - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-06-2002
    kl. 22:52

Morten Telling

Bedste lydkort til PC?

Hejsa

I sin tid kbte jeg et Ensoniq lydkort til 1800,- kr. Jeg fik det aldrig til at virke p min 386er dengang. S kbte jeg ny maskine med PII 350 Mhz og det nye Terratec EWS64XL til 5000,- kr. Det virkede heller aldrig - frst fordi NT ikke havde drivere til det - siden fordi W98 ikke havde nok IRQere og DMAere og til sidst fordi hverken W2K eller WXP understtter lortet. Terror-tec!!!! De har vist de samme problemer mht. drivere stadig. Det m vre den tyske grundichkeit?

Det vil sige knap 7000,- kr, fattigere og stadig ikke en lyd ud af maskinen - p trods af opgraderinger o.s.v. Jeg opgav vret...

For nylig fik jeg s et SB Live til 250 kr i dyret som krer OK, og s tnkte jeg at jeg ville prve igen - men her er problemet Latency....der gr 1-2 sekunder fra jeg brger i mikrofonen og der kommer noget ud af mine headphones - og det p trods af alverdens synchroniseringsting og alt muligt som jeg ikke fatter en hujende fis af. Summasummarum....Idag m det da formedelst noget der ligner et par tusinde gode danske kroner vre muligt at kbe sig til noget fornuftigt lydkort som lyder OK, ikke har latency af betydning, afvikler audio og midi perfekt og er kompatibelt med Win XP...???

Og jeg gider ikke noget bras, noget skrammel eller noget gammelt brugt dims....jeg vil have noget nyt og godt som er kompatibelt, men ikke ndvendigvis state of the art. S har jeg da fyret snart 10.000 kr af p det cirkus og blevet en del klogere, men alligevel fler jeg mig ufattelig dum og taget ved nsen....hvorfor mon? Jeg ved jeg er ren mongol p PC-musikomrdet, men jeg er alts - ikke for at prale - lidt af en haj p PC-omrdet generelt...s jeg er ikke total gonat p omrdet. Jeg har bare aldrig fattet s skide meget af Cubase og de hersens lydprogrammer....men alligevel har jeg da kunnet f lyd igennem o.s.v. Det er jo svrt uden drivere eller med forsinkelse at lave noget som helst i vore dage...eller sdan har det vel altid vret...anyway...

Nogen som kan hjlpe en stakkels mand i nden?

c)
    Mox

Svar på dette indlæg
  • Jamen Jamen Jamen....

Her sidder en mand der ligeledes har bruget 1000vis af kroner p samme problemer.....
    Jeg har ligeledes prvet div lydkort, som andre mente var DE FEDESTE..... Men nej....

Serist..... Det du skal gre er, at kbe Terratec EWS88MT lydkortet med breakout box. Prisen i danmark ligger p godt 5000 kr, men den kan kbes i tyskland : www.thomann.de for godt 2500 kr.

OG KORTET VIRKER !!! Det er tilmed Proff....
    Jeg satte kortet i og wupti... Ingen forsinkelser, errors eller lignende...

Men det er jo bare min mening... ;-)

Svar på dette indlæg
  • 21-06-2002
    kl. 11:41

Peter sterballe

Den dyre lsning

Jeg har selv haft mine problemer med terratec og div lydkort. Jeg kan se p dine valg at penge ogs spiller ind, men midiman laver nogle virkelige gode lydkort til en rimlig pris. check isr delta 1010lt eller audiophile ud fra hvilket behov du har. Hvis penge ikke er noget problem vil jeg anbefale Motu 828 (ca. 10000), men s fr du ogs et prof. lydsystem

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2002
    kl. 14:44

Morten Telling

Tak for rdene....

Hej med jer

Tak for de mange rd. Jeg tror mske min pengepung kun rkker til Luna II eller sdan noget. Det lyder jo godt. "Terrortech" holder jeg mig alts fra for tid og evighed med mindre jeg hrer noget rigtig rigtig godt. Der har ikke vret andet end bvl med dem og de er superlangsomme til at udvikle nye drivere.

Men tak alts for jeres anbefalinger m.v.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk