Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
bas top "krise" - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-10-2005
    kl. 12:13

Mikkel Christian Larsen

bas top "krise"

Så er jeg jo nok nået til det sted i tilværeslen hvor jeg skal ha´ min sidste bas top.

Den skal passe spille op til mit SWR Goliath SR kabinet (6x10 1.000W), som jeg er meget glad for, og ha´ en dyb ren RnB tone.

Budgettet i sparegrisen hedder 12 kilo.

Hvad siger I til det ???

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:17

Rune Reffstrup

G-K / EBS

Jeg har to (Tre) bud

1. EBS Fafner/EBS TD650 - http://www.ebs.bass.se/index2.html

2. G-K 2001 - http://www.gallien-krueger.com/products_artist_hd_2001.html

Ellers er der jo diverse mækrker som Ashdown etc. Men de to ovennævnte mærker kan du ikke gå helt galt med.

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:20

Rune Reffstrup

Måske Eden ?

Hey

Kom lige til at tænke på Eden toppe - http://www.eden-electronics.com/products/amps/index.asp

Jeg synes bare at de eden toppe jeg har prøvet mangler noget overskud eller noget "headroom"

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:38

Mikkel Christian Larsen

Hvad med Ampeg

Hej Rune og tak for svar !

Der var jo nok mange der i denne forbindelse ville råbe Ampeg. Hvorfor gør du ikke det ???

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:51

Rune Reffstrup

Ampeg

Hej Mikkel

Mest fordi at de gode Ampeg toppe koster over 20.000 kr - og hvis du vil have den gode rene lyd, vil jeg ikke anbefale Ampeg. Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke har prøvet de billigere Ampeg toppe, men mit indtryk er at de prøve at producere den fede rørlyd i en billigere og lettere indpakning - men hvis der er nogen der kan udvide min horisont er de meget velkomne :-)

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:41

thomas wknhg

ja men

hvorfor ikke en SWR 550 X eller 750 X

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:44

Mikkel Christian Larsen

SWR

Undrer mig også lidt over hvorfor ingen nævner SWR, men det er der vel en forklaring på ???

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:48

Rune Reffstrup

SWR

Grunden til at jeg ikke nævnte SWR var at jeg troede at de var dyrere end de egentlig er - jeg tænkte automatisk på SM-900 toppen der koster omkring de 20.000 kr.

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:54

Mikkel Christian Larsen

SM 900

Hej Rune. Ja du har ret. Aage tager 18 kilo for den, men måske man kan prutte lidt med dem ???

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 16:50

thomas wknhg

550X og 750X

koster 10.000 kr og 12.000 kr

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:39

Ulrik Lassen

Måske Aguilar

Hvad med Aguilar's mindste bas top 500SC, den lyder vanvittigt godt...

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 13:57

Mikkel Christian Larsen

Good point

Hej Gutter og tak for svar.

Er lidt ked af udlægningen omkring Ampegén, som nok var min personlige favorit, men de der 20 kilo er altså lidt i overkanten :-(

Fandt en meget interessant artikel, http://www.musikeren.dk/artikler/vis.asp?intArtikelId=866 hvor en lokale bas-guru Lars Danielsson har prøvet lidt forskelligt, men ikke overraskende så er hans bedste bud også den dyre SVT :-( Men tak for buddene, og sig endelig til hvis i hører noget, om en i kender, der kender en, der har mødt en, der vist nok skulle af med sin forstærker :-)

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:01

Peter Laustsen

EBS/Aguilar/Eden...

Hej Mikkel!

Hvis du vælger EBS, Aguilar eller Eden går du ikke helt galt i byen.

Jeg har selv haft en dyr Ampeg-amp (SVT-2 Pro) som jeg skiftede ud med en bedre-lydende (syntes jeg) Mesa/Boogie 400+. Hvis du er heldig vil du godt kunne få en Mesa 400+ til de penge du har, hvis du altså vil ha' en rør-amp og ikke en hybrid. Tænk på vægten af en rør-amp kontra vægten af en hybrid, forskellen i watt-antallet er ikke ret stor i den prisklasse.

Jeg har selv en mikro-lille forstærker fra Walter Woods som gir' 1000w@4ohm og kun vejer 4,5 kg. Lav vægt og høj ydeevne er mine største ønsker for en forstærker.

Held og lykke med din søgen...

- Peter,

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 15:42

Mikkel Christian Larsen

4,5 kilo ???

Hej Peter og tak for input.

Er eing i at det er surt at slæbe rundt på de her satans tunge rør forstærkere, men noget siger mig at vægt og "nosser" hænger lidt sammen. Er derfor ret overrasket over det du skriver, og vil elske hvis det rent faktisk kunne lade sig gøre at finde noget vellydende i den vægtklasse du nævner. Har også funderet lidt på, om alt det her rør halløj ikke efterhånden er blevet indhentet af teknologien, således at hybrid forstærkere måske har det samme at byde på som rør, men det kan være du har en holdning til det ??? Og hvor får man fat i sådan en Walter Woods fætter ???

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 18:11

Mads Christensen

Markbass...

..laver også nogle ret fede forstærkerer. Den udgave jeg ejer er deres mindste, med 500w@4ohm og 2,9kg. Fornem forstærker til fornuftige penge!
    www.markbass.it

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2005
    kl. 01:24

Peter Laustsen

-> Mikkel...

Jeg er HELT overbevist om at vægten IKKE behøves at være høj for at amp'en skal lyde godt. Éen ting er rør, en anden er rør i preamp'en som også gir' en meget go' lyd.

Det gode ved hybrid-forstærkere er jo at de kombinerer lav vægt, høj ydeevne og rør-lyd (hvis man kan kalde rør i preamp'en for det)i én kasse.
    Jeg har selv haft rør-amps, lige fra Ampeg SVT-2 Pro til Mesa/Boogie 400+ og ja, de lyder godt, men vægten af dem tiltaler mig ikke.

Mit sidste setup, inden jeg købte Walter Woods'en, var rør-preamp (Demeter HBP-1) + slave-amp (QSC-Audio 1602) + 2 x Eden 2x10" XLT-kabinetter som virkede ganske fortrinligt og lød skide godt. Selvom vægten var nogenlunde lav (ca. 22kg for et 6U rack + 2 kabinetter) var jeg stadig ikke tilfreds, det skulle være MINDRE endnu.

Jeg solgte det og købte Walter Woods'en for pengene jeg fik for alt det andet. Ja ja, Walter'eren var ganske dyr, men den er også håndbygget og der er et HELT års ventetid på at få dem fremstillet på bestilling. Ufff... Prisen var omkring 15.000,- Dkr. med fragt, told og moms.
    Derudover måtte jeg også købe nyt kabinet, også her skiftede jeg til noget mindre men mere kraftfuldt. Jeg købte et Schroeder-kabinet model 1212 (2x12" m. horn 1000w@4ohm) som er helt fantastisk. Vægten er lav 22kg og det spiller høj og godt.
    Sagen er at jeg tit er i studiet på institutet hvor jeg studerer og tit har små-jobs rundt omkring i byen. Derfor er det fedt at kunne køre det hele rundt på en sække-vogn, indkøbt til formålet. Jeg kan faktisk bære hele mit setup inkl. bas på én gang! Kan I det drenge??... :-)

- Peter,

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2005
    kl. 11:37

Morten Damkjær

Aguilar

jeg kigger efter deres comboer for tiden. De lyder afsindigt (på den fede måde) til prisen!

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2005
    kl. 20:56

Esben Jensen

Gallien -Krueger

Jeg vil da godt, ligesom Rune, slå et slag for GK. Har selv en 1001RB II. Den yder 700 w i 4 ohm. Vægten ligger vel på en 8 - 9 kg.
    Synes egentlig, at GK er et lidt overset mærke, når der diskuteres amps.

Mvh

Esben

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2005
    kl. 10:06

Mikkel Christian Larsen

Det blev en velskabt dreng på 900 watt :-)

Hej bas-gutter og tak for alle indspark !!!

For det ikke skal være løgn, så kunne jeg jo ikke efterfølgende ikke lade være med sondere markedet lidt i går. Jeg havner på et tidspunkt på ebay, hvor jeg finder en SWR 900 SE sat til salg med billede og det hele oven på et SWR Goliath kabinet, samme som mit eget. Man kunne købe den her og nu for 800 dollars, men der var kun budt nogle hundrede, og auktionen sluttede i nat. Hva´faen tænkte jeg, den står jo til 18 kilo hos aage, så jeg satser sgu 500 dollars og sætter mit max. til 600 dollars og ser hvad der sker. Her til morgen står jeg så op til em mail fra ebay med overskriften. Congratulations Mikkel you won !!! Prisen jeg fik den for blev på 533 dollars, og forstærkeren er nu på vej fra Texas, USA. Fik samtidig en mail fra ejeren der skrev at han ikke lige havde regnet med at hans forstærker skulle til Danmark, men at han selvfølgelig nok skal sende den. Moms, skat og fragt vil nok gøre den 40-50% dyrere, men en SE 900 for mellem 4½-5.000, føler jeg sgu er meget godt gået (Hvis lortet altså virker, that is).
    Nå, men sådan kan det gå når man bliver "forstærker-liderlid" foran skærmen.
    Skal nok orientere lidt om hvorvidt det hele ender lykkeligt, såfremt der er andre der får lyst til at kaste sig ud i en ebay løsning.
    Og Peter, du er en bastard at ha´ så fedt et anlæg du kan bære i en omgang, for det kommer jeg sgu trods alt ikke til :-)

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2005
    kl. 11:28

Peter Mortensen

Husk .....

at tjekke strømmen USA contra DK : 110 v contra 230 v, så du ikke brænder noget af første gang du sætter den til !!!!!

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2005
    kl. 12:54

Mikkel Christian Larsen

Got it

Tak Peter. Det kunne jwg godt ha´ fundet på !!!

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2005
    kl. 23:27

Rune Reffstrup

Fedest

Tillykke med den lille ny :-)

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2005
    kl. 16:42

Mikkel Christian Larsen

Og tak

Hej Rune, og tak for input. Du har jo en del af skylden for at det endte sådan, så jeg kommer efter dig hvis det er noget lort :-)

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2005
    kl. 11:32

Rune Reffstrup

Pis

Jeg vidste at jeg skulle have anbefalet en Park 30-watts combo :-)

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2005
    kl. 11:39

Morten Damkjær

Strøm?

Fjern sikringerne i en 110 volts amp og nyd det ekstra booooooost :-)

Just kidding, though!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk