Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 01-11-2005
    kl. 10:41

Martin Ahm Nielsen

"input-skifter"...?

Hej hej

Jeg har et lille problem som jeg håber der er nogen, der kan være behjælpelige med.

Mit "problem" består af to følgende elementer.

Første: jeg har to basser, en båndet og en båndløs, og der er desværre ret stor forskel i output på dem.
    Andet: Mange af de koncerter jeg spiller er der tit PA og lydmand og hidtil har jeg faktisk kun taget den ene bas med for at undgå at skulle tage jacket ud af den ene og over i den anden, da dette larmer en del....Det der med at aftale med lydmanden om at mute signalet duer ikke da skift tit skal ske ret hurtigt, og hvis det kikser er det mig der får skylden (ja verden er beskidt).

Den løsning jeg forestiller mig er en pedal hvor jeg kan tilslutte begge basser og bestemme input-niveauet på de to kanaler videre til forstærkeren.

Jeg ved ikke lige om det er helt klart formuleret, men lige for at opsumere: pedal med to inputs med tilhørende volumekontrol og kun et output.
    Er der nogen der kender en sådan pedal?

- Martin

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 10:46

Peter Laustsen

BassBone...

Hej Martin!

Jeg tror den her vil løse dit problem:

http://www.tonebone.com/tbone-bassbone-features.htm

- Pede,

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 10:51

Rune Reffstrup

A/B Box

Hej Martin

Jeg kender til 3 forskellige produkter.

1. Radial Bassbone - en slags preamp med 2 inputs og en boost funktion - http://www.tonebone.com/tbone-bassbone.htm

2. EBS Microbass II - meget det samme - http://www.ebs.bass.se/index2.html

3. Raven Labs MDB-1 troede jeg, men den laves ikke mere men måske kan den findes på Ebay eller noget - http://www.raven-labs.com/mainframe.html

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2005
    kl. 11:21

Martin Ahm Nielsen

Tak for svarene

Det fedeste ville være at have en lille mixer i stomp-lignende form som den Svend Åge skriver om fra Behringer. Dog er jeg enig i, at man skal helst holde sig fra Behringer.

Muligheden med A/B pedal og Boss EQ (eller en anden form for niveau-kontrol) havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Og den er jo nok også den billigste. Faren er måske at der kommer to nye led ind i pedalkæden og dette betyder sandsynligvis mere støj.

EBS og Bassbone er fede men lidt over målet især prismæssigt. Jeg har ikke brug for EQ, DI, og overdrive, det har jeg allerede ;-)

En mixer - havde jeg faktisk heller ikke tænkt på - men er for upraktisk at have med live. Især med mit setup. Det hele skal helst være i kufferten foran mig.

Men det lader til at man skal ud i en kompromisløsning...
    ...jeg synes egentlig at det er lidt mærkeligt...grej-producenterne tror måske ikke, at der er mange, der har dette 'problem'? Der må da kunne laves en rimelig simpel løsning uden alle de andre dikkedarer.

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 11:35

Svend Åge Drewsen

Jeg har...

samme problem.
    Jeg har tænkt mig at vænte til denne kommer på markedet: http://www.behringer.com/MX400/index.cfm?lang=ENG

Mvh
    Sv. Åge

Svar på dette indlæg
  • 03-11-2005
    kl. 10:35

Morten Damkjær

Den mixer ser nice ud

Jeg bruger pt. en mixer fra Behringer som dog er lidt stor at slæbe med på boardet. Ellers bruger jeg en A/B-box, men den jeg har kan ikke indstilles til forskellig volume.

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 14:21

Brian Tate

Tjek en anden tråd

Du kan evt tjekke tråden Outboard-preamp. som ikke er så gammel, der er der et par løsninger, i forskellige prisklasser.

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 14:37

Peter Jørgensen

Boss A/B box

Jeg benytter ovenstående. Den er simpel og robust og er bygget til formålet.

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 17:42

Bent Kallehauge

Andre muligheder

Jeg havde nogle jobs, hvor jeg havde tre basser i sving. Her købte jeg Yamaha's mindste mixer (til omkr. en tusse)og det fungerer rigtig fint. Så er der jo mulighed for forskellige effekter på forskellige basser.
    Men styr uden om Behringers mixere!

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 19:29

Svend Åge Drewsen

Behringer

Hej Bent
    Hvorfor mener du at man skal styre uden om Behringer? Har du dårlige erfaringer med dem?

Mvh
    Sv. Åge

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 20:11

mads bo jørgensen

Behringer(e)

Hej der !
    Har lige købt en A/B-pedal (AB100) til det samme problem som Martin beskriver. " inputs med hver sin vol.kontrol. den var billy (hos Thomann).
    Selvfølgelig er Behringer ikke helt så godt (?) men til prisen er det næsten altid et forsøg værd. Har selv flere af deres ting, det støder imod min indre snob men det virker når bare man ikke har "Eric Johnson-ører" (selvom han forøvrigt reklamerede for Behringer engang !)

Bedste bassistbrum fra Mads

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 22:44

Esben Jensen

også mit problem

tjek tråden med outbard-preamp. Jeg har bestilt en A/B-box samt en EQ-pedal fra Boss. Så forventer jeg, at mit probleme løst. En outboard-preamp istedet for EQ kan sikkert også løse problemet, men er en lidt dyrere løsning. A/B-box + EQ-pedal koster ca 1000,-

mvh

Esben

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2005
    kl. 23:26

Bent Kallehauge

Behringer - svar

Ja, jeg synes de støjer for meget i forhold til andre mixere

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2005
    kl. 11:22

Martin Ahm Nielsen

Tak for svarene

Det fedeste ville være at have en lille mixer i stomp-lignende form som den Svend Åge skriver om fra Behringer. Dog er jeg enig i, at man skal helst holde sig fra Behringer.

Muligheden med A/B pedal og Boss EQ (eller en anden form for niveau-kontrol) havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Og den er jo nok også den billigste. Faren er måske at der kommer to nye led ind i pedalkæden og dette betyder sandsynligvis mere støj.

EBS og Bassbone er fede men lidt over målet især prismæssigt. Jeg har ikke brug for EQ, DI, og overdrive, det har jeg allerede ;-)

En mixer - havde jeg faktisk heller ikke tænkt på - men er for upraktisk at have med live. Især med mit setup. Det hele skal helst være i kufferten foran mig.

Men det lader til at man skal ud i en kompromisløsning...
    ...jeg synes egentlig at det er lidt mærkeligt...grej-producenterne tror måske ikke, at der er mange, der har dette 'problem'? Der må da kunne laves en rimelig simpel løsning uden alle de andre dikkedarer.

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2005
    kl. 15:11

Esben Holm

endnu en mulighed

Måske kunne Boss line selector være en mulighed for dig: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/LS-2/index.html..

Dermed slipper du for at sammensætte din egen løsning med en a/b box og en eq..

Esben

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2005
    kl. 23:00

Martin Ahm Nielsen

Boss LS-2

Boss LS-2har vist ikke to inputs....

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2005
    kl. 16:05

Svend Åge Drewsen

Den lille mikser...

er, som næsten alt Behringer, en kopi af en anden mikser. Jeg har set den, men kan ikke huske hvad den hedder. Jeg skal prøve at finde den. Den ligger omkring en "tusse" Men så er det det om den er mere støjsvag - jeg tvivler :)

Ellers har jeg også brugt en Behringer MX602A til formålet. Det er en jeg bruger til hjemmeøvning. Den er meget neutral (i modsætning til andre billi-miksere), og totalt støjfri, hvis du ikke begynder at bruge den som preamp. Til at jevne signal på to basser, og lige gi den lidt EQ, er den udmærket til fomålet.

Ellers har jeg det også som Mads BJ. Min indre snob forbyder mig at bruge Behringer til viktige opgarver i studie o.s.v. :)

Mvh
    Sv. Åge

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk