Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Pedalboard? - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-01-2006
    kl. 21:23

Thomas Petersen

Pedalboard?

Jeg ved godt at emnet har vret fremme et par gange, men jeg har ikke helt fet svar endnu...
    Jeg har lige lavet et pedalboard i krydsfinr, med to etager. Det eneste jeg mangler er det der filt-tppe man dkker brttet med for at f pedalerne til at sidde fast. Er der nogen herinde der ved hvor man kan f fat i sdan noget herhjemme og hvilken slags velcro man skal bruge til det?

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 10:22

Sren Korsgaard

Hej Thomas

Filt kan du kbe enten i en tppe forretning eller en hobby forretning, der kan ogs vre nogle af kasse firmaerne (KW og lign) der har det. Velcro kan fs mange steder men et af de billigste og noget af det kraftigste jeg har set og prvet er dem her http://www.racing-motor.dk/katalog.asp?t=5&ID=4113
    S sidder de godt fast.

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 13:09

Thomas Petersen

Filt..

Hej Sren, Tak for svaret.
    Dvs. at 3M dual lock godt kan sidde fast p et filttppe og ikke ndvendigvis kun kan sidde fast "p sig selv"?
    Findes filtppet med klister p p den ene side eller er det noget med en eller anden form for lim?

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 13:18

Sren Korsgaard

Velcro

Velcro kan mulivis godt sttes fast p filt. evt kan du skyde det fast med en klamme pistol. Selve filten kan du lime fast med tppelim/stoflim. Du kunne jo overveje bare at pudse kassen og male den og s lime velcroen fast. med en god kontakt lim (der er lim bag p velcroen, men den er ikke kraftig nok)Filten har en tendens til at blive "nusset" efter kort tid.

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 13:50

Thomas Petersen

Hmm...

Jeg tnkte at dkke hele brttet med et filt-tppe og s klistre velcro p pedalerne, sledes at jeg kan rykke rundt p pedalerne og stte dem hvor jeg vil. Alts velcro direkte p et eller andet tppe.
    Ellers m jeg kbe noget 3M dual lock og prve at tage et stykke med ud og se hvilket materiale det kan hnge fast i...

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 17:44

Peter Madsen

Lad hre...

...hvad du ender med at kbe. Jeg har selv erhvervet mig en RockCase fra Warwick, som jeg skal ha bygget "1.sal" p, og mangler en id til bekldning af denne.

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2006
    kl. 23:37

Ole Vedel

BOARD

Hvorfor kber du ikke bare et pedaltrain???
    S fr du bde den fede kuffert, ramme til alle dine pedaler og det vildeste sindsyge velcro..
    T-rex er distributrer af pedaltrain - s drn ind p deres side.

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 02:37

Sren Alwan

Tjah...

Mske fordi der er nogle af os, som lider af n eller anden irrationel "hjernedeffekt", der gr, at vi anskuer vores guitargrej som noget andet og mere personligt end vores TV, computer, kuglepen (find selv p flere...). Det hjeste, vi s kan n, er selvflgelig et stykke "customized" gear - allerbedst, hvis vi selv har haft en finger med i udfrdigelsen af det ufra devicen om, at de "hairy assholes", der lever af at slge dn slags enten er en flok korrupte og kalkulerende sataner, der ikke er ude p at unde os guitarister det bedste, men kun tnker p at rage til sig, eller ogs den mere selvhjtidelige version: At der altid er n eller anden lille, men vigtig - ja, nrmest altafgrende detalje, de har overset, og man derfor vil st storgrinende tilbage og ryste p hovedet af deres amatragtige forsg p at lave eksempelvis et pedalboard, nr man endelig - efter megen mje og stort besvr - har fet lavet dt board, Gud ville have bygget, hvis han ellers havde vret smart nok...

:-)

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 17:48

Thomas Petersen

Ok...

Peter: Jeg skal nok melde tilbage nr/hvis jeg finder en lsning...

Ole & Sren: Hvorfor jeg ikke kber et board fra n af producenterne...
    Frst er jeg helt enig med Sren, jeg fr det lige som jeg vil have det.
    Dernst er det en god fornemmelse selv at have skabt noget der er vigtigt for n. Jeg er lige ved at lgge sidste hnd p en Telecaster jeg er ved at bygge. Den bliver sgu fed! Den kunne jeg sagtens have kbt frdig, bde billigere og med meget mindre besvr! Meen der lige den der fornemmelse af at man selv har gjort det...
    Desuden har jeg ikke trompeten fuld af penge og boardet har jeg lavet for gratis(Telecasteren gjorde tegnebogen lidt lettere).

Evan: Som jeg ser det er der to muligheder.
    1. At g ud med et stykke almindelig velcro og finde et tppe/materiale som det kan hnge fast p. Eller...
    2. At kbe noget 3M dual lock og kun stte det dr hvor jeg skal have mine pedaler.

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 18:54

Xx Xx

Yesss! Found it!

Ja, alts ikke i DK, desvrre. Snned skal man jo ikke forvente forhandles her. Det er ikkengang dagligvare i US det m vre derfor Furman kan slge deres boards... :)

Efter intensiv, mlrettet internet research er fremkommet flgende link (ta-daaa!):

http://www.hookandloop.com/site/department.cfm?id=velcro_brand_wide_loop_3001&level=2669

- og der m klappes skuldre. :)

Ikke mindre vigtigt: Hookandloop shipper osse internationalt med Fed-Ex.

Velcro fs benbart (det har jeg nu osse altid haft mistanke om) i forskellige vedhftningsstyrker. Et meget udbredt storformatprodukt hedder Veltex, og er det, man bruger til opslagstavler. Ikke strkt nok til pedaler, s vidt jeg kan bedmme ellers var det osse for nemt.

Wide Loop 3001, derimod, er den blde side, som de andetsteds p sitet lover svarer til Loop 1000 - den almindelige, vi bruger til "pedalvelcro", hvis modpart hedder Hook 88. S er det p plads. :)

Den rigtig gode nyhed er, at du fr en hel yard i 54 bredde for $20.44.
    Det er filenrynkemig meget velcro for pengene!
    Oversat fr du godt 1 1/4 m2 for ca. 130 kr. S er der bde til 4. sal og vinterhave p boardet, hvis dusku f lyst (medmindre, selvflgelig, at du planlgger et board i fuld scenebredde et koncept fdt via slfejl i en anden trd i gr. :))
    Dertil kommer s transport og troldskat, s jeg vil slag p tasken tro at du kommer til at blde det dobbelte, alt afhngig af, hvor fordelagtig en aftale Hookandloop har med Fed-Ex, og hvormeget af den, de lader komme kunderne tilgode. Men det kan man emaile dem om, siger de.

Hvis det er for mange penge, kan du sikkert slge resten af velcroen her p Brugtmarkedet.

Jeg s et andet sted undervejs, at amerikanerne limer snned fast med 3M Spray-On Adhesive #77. Det kan du garanteret heller ikke f henne om hjrnet, meeen en god kontaktlim m kunne gre det.

Lad hre, hvad du hitter ud af, Thomas.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 19:16

Thomas Petersen

sdan!

Evan, du er bare manden!
    Jeg har lige bestilt en yard.
    Mht. lim, s fandt jeg noget her:
    http://www.dotrading.dk/produkter/klaebestoffer/spraylim.asp
    Det ligger i valby, ca. 5 minutter fra hvor jeg bor. Perfekt!
    Tusinde tak for alle svarende.

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 19:27

Xx Xx

Hah!

S bor dusgu kun lige et par minutter tttere end jeg gr. :)

Tak for linket. Slger de osse til private?
    Godt med en limmine i nrheden!

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 20:08

Thomas Petersen

Limpusher...

Aha, en nabo...
    Jeg ved ikke om de slger til private, det skal de sgu! Jeg tager derned imorgen.

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2006
    kl. 20:23

Xx Xx

*Snif*

Jeg forventer en fyldestgrende rapport. :)

Held & lykke
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2006
    kl. 00:21

Lars Vad Andersen

Hello Boys

Yepper de slger osse til private de har butik lige p Langgade i kan ikke misse den det er den butik i Valby med mest solfilm p ruderne :0)

mvh: Lars

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2006
    kl. 00:46

Xx Xx

Hej Lars

Ja, det dmrede s smt undervejs, at det mtte vre den butik, du mente i en tidligere trd, som svar p sprgsml om Dual Lock velcro. Jeg har da kigget efter den, men godtnok ikke s langt ude i dn ende af Langgade. Det lader til, at solen skinner meget dr? :)

Det er sgisme rart at vide, at de ikke er for fine til at handle med almindelige mennesker, for de har godtnok meget, man sdn lige ku f brug for. Slibe- og polere-ting, f.eks. Yummy.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2006
    kl. 14:51

Thomas Petersen

Lim, velcro...

S er der kbt lim. Jeg kunne vlge mellem fire forskellige lim, men valgte den kraftigste. Den hedder 3M 90 og koster 107,50 kr. ex. moms. Jeg tror nu den der der hedder 77 havde vret fin nok, men for en sikkerheds skyld...
    De havde ogs velcro, Scotchmate, 2,5 mm i bredden til 25 kr. meteren ex. moms.
    S nu er der kun tilbage at vente p at "tppet" kommer og s har jeg et perfekt pedalboard.
    Tak for hjlpen.

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2006
    kl. 16:12

Thomas Petersen

Om igen...!

Jeg lste lidt rundt p nettet og fandt ud af at Lim 77 er det man skal bruge til denne type applikation. S tilbage og f den byttet...

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 23-01-2006
    kl. 17:41

Xx Xx

Det sagde jeg jo!

Narj, als. :)
    Men du mener, at 77eren ikke kan bruges, bare fordi den er kraftigere? Eller er den sammensat anderledes?

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2006
    kl. 08:27

Thomas Petersen

I know...

Men da jeg stod nede i biksen blev jeg sgu lidt i tvivl. S kbte jeg det strkeste de havde(90'eren). 77'eren er ikke lige s kraftig en lim, men den behves kun at blive sprayet p den ene side af limfladen. Desuden er den mere "tacky", dvs den lgger sig i et fedtet lag over emnet og trnger ikke igennem stoffet. S alt i alt er 77'eren det rigtige til jobbet.

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2006
    kl. 01:27

Xx Xx

Aha

Jeg vidste, at der mtte vre en forklaring.
    Tnk, at man skulle kunne blive klog p lim...

Det er vel tskegiftigt, s? :)

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2006
    kl. 18:39

Thomas Petersen

ja...

..man kan blive klog p meget underligt. Jeg er sikker p at skidtet er ret giftigt og jeg tror ikke man skal guffe alt for meget af det:-)

Med venlig hilsen
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 21-02-2006
    kl. 14:19

Jeppe Nielsen

Det holder??

Svar på dette indlæg
  • 21-02-2006
    kl. 18:54

Xx Xx

Jeg er sikker p

at detdr spraylim nok skal holde. 3M laver vldig godt klister.

Det kunne vre interessant, om vi kunne lokke Thomas til at smide en melding om hvordan det gr.

Er velcroen landet i Valby? Dur den? Tar du billeder undervejs, Thomas?

Bare lidt nysgerrig... :)

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2006
    kl. 14:12

Jeppe Nielsen

Fedt..

Tak for det thomas. str selv og skal have lavet en 2. etage.. jeg prver sku samme fremgangsmde:)..

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2006
    kl. 19:05

Tobias Mortensen

velcro

I modstning til Thomas lykkedes det mig at f en velcromtte hjem fra Staterne - en del dyrere, men det virker!
    Jeg har en pn sjat tilbage, s hvis der er nogle der str og mangler til et board skal i vre velkomne til at kbe resten.
    Det har mlene ca. 150x50 + en mindre mtte p 40x42

Da det er noget jeg bare skal af med, slges det til en fordelagtig pris...

I kan skrive til min mail tobias_mortensen@hotmail.com hvis det har interesse...
    vh
    Tobias

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk