Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
2x9v = 18????? - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-03-2006
    kl. 18:28

Rasmus Gammelgaard

2x9v = 18?????

Hej...
    jeg har lige erhvervet mig en MXR dime distortion som skal bruge 18v.. og s mit sprgsml er: fordi jeg har en power bank med 5 9v dc udgange om jeg bare kunne tage 2 9v udgange og forbinde til 1 18v med et par ledninger? alts 2x9v = 18V!!
    men ved ikke om det kan lade sig gre?

Svar på dette indlæg
  • 09-03-2006
    kl. 20:00

Sren Alwan

Nhhh...

Man kan ikke gre det p dn mde umiddelbart. Det eneste du ville f ud af dt, er en kortslutning af din strmforsyning...

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2006
    kl. 16:28

Torben Vendt Hansen

Nej men...

... man kan faktisk godt serie koble to 9V forsyninger og f 18V; men betingelsen er at de er uafhngige (galvanisk adskildte). S hvis du har en anden 9V regulator kan det formentlig godt lade sig gre. Det er dog ikke helt problemlst, specielt hvis der er tale om switch-mode forsyninger - s lad hellere vre hvis du ikke ved hvad du roder med.

Bemrk i vrigt at nogle pedaler (isr visse PNP baserede fuzz pedaler) krer p "-9V", dvs. de har plus forbundet til stel. Hvis de forbindes til den samme strmforsyning som "almindelige" pedaler vil de typisk kortslutte denne!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk