Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
indkøb af bærbar - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-04-2006
    kl. 17:24

Anders Kjærgaard

indkøb af bærbar

Hvilke erfaringer har i med at køre studie fra en bærbar, så som er der nogle producenter der er bedre ind andre til dette? Ligeledes meget ram, Ghz osv skal man kigger efter.

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2006
    kl. 13:05

kristian ross

Mac

Mac skulle efter sigende være LANGT det mest stabile, (men jeg har en mistanke om at det efterhånden er lidt af en skrøne?) Og så er der noget med at AMD Athlon 64 teknologien skulle være rigtig god til audio, når man snakker PC... Igen - det er muligvis myter og overtro? Og hvad med Centrino? Jeg tilslutter mig som spørgende part! :)

Svar på dette indlæg
  • 11-07-2006
    kl. 13:56

Nicolai Kehlet

macbooks

Tjek de nye macbooks,de rimeligt prissat,hurtige,og booter i både OSX og windows.

Svar på dette indlæg
  • 12-07-2006
    kl. 08:13

Søren Korsgaard

Macbook pro

Den nye pro model fra Mac så er du kørende. Hos Aage prøvede de at tvinge den i knæ og der skulle omkring 30 stk rumklange kørt på en gang før den begyndte at svede for alvor. Det er en ultra fed og stabil maskine der virkelig kan tage fra. Eneste minus er pris og batteri levetiden (det koster batteri at presse den til det yderste) Men ved normalt brug er det ikke noget problem.

Svar på dette indlæg
  • 12-07-2006
    kl. 14:43

Thomas Christensen

PC

Hvis du nu ikke vil betale overpris for mac-hardware kan jeg anbefale de nye dual core fra Zepto. Har selv lige købt en 2425W (2.0GhZ, 2GB Ram) men hvis du ikke som jeg har brug for PCMCIA, så kig på 6214W - det er en rigtig lækker maskine. Eneste shortcoming er skærmen, der ikke har en særlig stor opløsning. Og du får altså ikke meget mac for under 15K.

Svar på dette indlæg
  • 13-07-2006
    kl. 00:20

Peter Hansen

bærbar holdbarhed

hvis du køber bærbar for at bære den meget rundt, så tjek plast kvaliteten. Den skal føles fast og hård. Nogle er simplethen for tynde og billige. Mekanikken omkring skærmhængslerne skal virke stabil.
    De helt billige kan være gode nok hvis man køber en bærbar fordi de er små og praktiske, og IKKE skal bære den så meget rundt.
    mvh. Peter H.

Svar på dette indlæg
  • 28-07-2006
    kl. 15:39

Mads Bødker

Køre studie?

Nu si'r du jo "køre studie" fra en bærbar - jeg ved ikke hvad "køre" betyder i denne sammenhæng, men dit valg af bærbar kommer jo nok an på om du skal bruge den bærbare til at skrive regninger ud for brug af dit analoge kæmpe-studie i PUK klassen eller om du skal køre en eller anden form for musik-software på den. Jeg regner med det sidste. Men hvad skal du bruge - er det den helt store ProTools ting, optage i den helt brune opløsning, med 8 top fede Gyraf preamps eller er det mere "fruity loops" stilen med et program til det hele. Jeg vil sige: 1) hvis det er det første der er tale om kan det nok ikke blive dyrt og hurtigt nok. Fx. en af den store MacBookPro ville være et bud? Ellers en brugt Powerbook af nyere dato? Hvis det er det sidste skal der ikke så meget til. Jeg lever mit liv sådan lidt midt imellem - har studie (dog ikke Gyraf preamps), men laver meget i fx. live og logic pro "derhjemme" og på farten. Jeg lever fint med en Powerbook G4, 1,5 mhz, selvom jeg godt kunne bruge mere RAM - vil anbefale mindst 1GB til musik brug! Det er ikke fordi jeg partout VIL sige at du skal købe Mac, men hvis du fx. vælger at bruge det som jeg (og mange andre) synes er absolut den bedste musik-pakke til rådighed på markedet (Logic Pro 7.xx), så er du nødt til at bruge Mac. Powerbooks og MacBooks er desuden også meget holdbare og generelt køber man ikke katten i sækken. Måske ville jeg dog vente til 2. generation MacBook pro kommer - der er lidt skavanker i 1. g'erne.

Svar på dette indlæg
  • 28-07-2006
    kl. 20:39

Frederik Dam Sunne

IBM

Er man til PC, er IBM i mine øjne det eneste rigtige. Jeg har selv en R52 og den er rigtig fornuftig. Men jo, en Mac er bestemt og attraktivt - ikke mindst nu, hvor det rent beset er en PC uden BIOS.

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2006
    kl. 12:47

Nicolai Kehlet

Macbook Pro

Min Macbook pro,har absolut ingen skavanker.
    Tværtimod er det det bedste køb jeg har gjort længe.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk