Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Soundcheck nu og i fremtiden - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-05-2006
    kl. 22:25

Palle Christensen

Soundcheck nu og i fremtiden

Man skal jo være svært døvblind for ikke at kunne spotte en hvis utilfredshed med Soundcheck.dk's mangel på udvikling. Så før der går panik i lagkagehuset, vil jeg tage kontakt til de ansvarlige og få redegjort hvilke planer og eventuelle tiltag der kunne tænkes at opstå herinde. Når det er gjort, vil jeg vende tilbage hertil og gøre opmærksom på hvordan fremtiden ser ud for sitet her. Så kan interesserede jo kommentere på hvad de synes om det.

Svar på dette indlæg
  • 13-05-2006
    kl. 00:21

Thomas Gotthard

HØRT!! HØRT!! HØRT!!

Palle har fuldstændig ret i sine antagelser!

Dette site har et enormt uudnyttet potentiale. Counteren har lige passeret 2 mil. hits, hvilket burde give enhver med den mindste interesse for markedsføring abstinenser. Hvlket reelt alternativ findes i dag til Soundcheck? = Aage Jensens hjemmeside. Der findes i Danmark ikke noget slagkraftigt MusikerMagasin som anmelder grej i større stil. Med kombinationen af fora, grejnyheder og brugtmarked har Soundcheck en unik position blandt de udøvende danske musikere. Der burde være et stort annonceringsgrundlag til at føre siden endnu videre end hvad tilfældet er i dag.
    Come on Soundcheck!!!!!! - jeg ville i hvert tilfælde nødigt undvære denne "uafhængige" hjemmeside.

Venligst
    Thomas

Svar på dette indlæg
  • 13-05-2006
    kl. 20:13

Xx Xx

Fremragende initiv, Palle!

Hvis du virkelig har adgang til De Ansvarlige, vil jeg hermed udtrykke mit største håb om, at dit forehavende lykkes. Jeg har indtryk af, at vi er flere, der venter med småspændt bæven på nyt om, hvad man fra Gaffas side forestiller sig skal ske med Soundcheck fremover.

Her følger mit bidrag til, hvad du kunne fremføre, når og hvis du får kontakt:

Således kunne jeg ønske, at man ville overveje at delagtiggøre os menige brugere i, hvad det egentlig er for problemer, man har med vedligeholdelse/opdatering af sitet - både økonomisk og praktisk. Bliv gerne både konkrete og faglige. Enkelte af os har da set HTML-kode før og kan sikkert godt følge med noget af vejen, når problemerne ridses op, og idéer til løsning af den økonomiske side af sagen kan alle vel bidrage med. Luk op for posen og læg det frem som det er. Brug da for pokker den ressource, der ligger i de daglige brugeres evner, hjælpsomhed, afhængighed og/eller (fyhada, sikket ord:) loyalitet.

Kort sagt: Vær lidt demokratiske, Gaffa - det ville klæde jer. I kan meget vel mene, at det altså er jer, der sidder med langefingeren på afbryderen, men ingen website i hele verden ville være nogetsomhelst uden dem, der klikker på den. Så tal med os - til gavn og glæde for begge parter.

Hvad mig selv angår vil jeg bidrage med, hvad jeg kan - hvilket jeg forestiller mig er noget brainstorming/tænketank-agtigt - men jeg gider ikke sidde og hælde min tid i idéer, som I ikke læser.
    Så i første omgang en udmelding fra jer, please.

Med venlig hilsen
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 23-05-2006
    kl. 14:37

Palle Christensen

Soundcheck

Der er en plan i støbeskeen, men der er ikke sat dato på udførslen. Så indtil den store tur kommer vil tingene vedblive at være i nuværende form.

Svar på dette indlæg
  • 24-05-2006
    kl. 13:56

Michael Lund

Jamen

Eer det ikke det samme som der er sagt hidtil, og ved alle andre forespørgsler om soundchecks fremtid og forbedringer?

Kan der ikke blive sat nogen som helst frist på? Det lyder for mig som om at der ingen planer er, og at det er en sludder for en sladder...

Kan vi ikke få mere at vide?

(ps ikke rettet mod dig Palle... jeg sættter pris på updates).

Michael

Svar på dette indlæg
  • 24-05-2006
    kl. 14:25

Palle Christensen

Fordi

Det er fordi det ER svaret. Soundcheck har ligget stille i udvikling fordi der ingen opbakning har været fra branchen (Musikhandlere og importører), så økonomien har været lig 0 for både Gaffa og for dem som har skrevet til sitet. Mit eget skribenteri herinde har af samme årsag været begrænset til nogle få anmeldelser - for tiden vi har fået uddelt af vorherre skal helst udmøntes i aktiviteter der kan gøre at vi ikke går sultne i seng. Arbejdet på Soundcheck har været ud fra princippet 'work for pleasure'. Hvilket er sjovt i en periode, men glansen går af knokleriet, når opbakningen ikke er der.

Pga. manglende forretningsplan, initiativ og økonomi er det sådan landet ligger.

Derfor er der ingen dato, men der er nogle planer om hvordan sitet skal udvikles. Hvornår det bliver er ikke til at sige og set i lyset af tempoet i udvikling i de sidste 5 år, tror jeg det vil være dumt at spå om hvornår det sker.

På den anden side, må man jo sige at musikerkontakten herinde er en succes. Det forum bliver ihvertfald brugt og rigtigt mange mennesker har god nytte af det.

Man kan jo begynde at lege spåmand. Da det ikke er lykkedes at skabe indtjening på annoncer (bannere) - så skal der jo efter al sandsynlighed fremtrylles en anden form for indtjening. Og hvordan det kommer til at forme sig kan man jo uden for meget besvær regne sig frem til - feks. delvis brugerbetaling. Skulle det blive tilfældet tror jeg at man vil opdage at musikeres sparsomme gryn sidder endnu hårdere filtret ind i lommeulden end musikbranchens annoncører.

Men alt det er blot spekulationer. Jeg vil opfordre til at bruge sitet til det som der fungerer, nemlig brugtmarked og musikerkontakt. Sålænge det samler så mange mennesker er det jo et godt forum at gøre det i.

Peace out, som drengerøvene siger ;-)

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2006
    kl. 23:56

Frederik Sunne

Vi er på den

Hej allesammen,

Jeg har for år tilbage skrevet en del artikler til det fysiske Soundcheck, da det blev produceret. I dag er jeg, sammen med René Thalund, web-udvikler på gaffa.dk.
    Det er rigtigt skitseret af Palle, at der ganske enkelt ikke har været økonomi i at opgradere soundcheck.dk, men det skulle der gerne rådes bod på i fremtiden. Vi er ganske enkelt igang med nogle større ombygninger, men som alle større ombygninger, skal det planlægges og udføres hvilket desværre tager tid!!
    Men, indenfor nogle måneder kan jeg godt love en forandring, som jeg håber I vil blive
    glade for. I mellemtiden er i velkommen til at skrive forslag til forbedringer herinde.
    Soundcheck er bestemt ikke glemt!

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2006
    kl. 01:11

Søren Alwan

Hej Frederik

Det lyder godt! Jeg er sikker på, at jeg ikke er den éneste, der glæder mig..? For jeg var godt nok lidt bekymret for, at "bagmændene" var ved at lade Danmarks største FRIE musik-forum stille og roligt dø... Jeg synes, det virker som om, at flere og flere tidligere aktive deltagere her har bidt i det sure og har flyttet sydfrugterne over på Discount-Aages censur-forum...

Så det er rart at høre, at der - i 11. time kunne man vel nok indvende - bliver gjort noget ved sagen!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2006
    kl. 11:52

Frederik Sunne

Desertér ej :)

Hej,

Jamen jeg håber da virkelig ikke at alle pakke sydfrugter, selvom jeg sagtens kan forstå irritationen. Vi synes jo heller ikke det er tilfredsstillende, men min husleje kan ikke betales af god karma alene...

Fat mod, der skal nok ske noget!

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 13-06-2006
    kl. 20:06

Xx Xx

Dav Frederik

Hjertelig velkommen til Soundcheck Rykker, og tak for respons.

Ang. forslag til forbedringer håber jeg, I tager jer tid til lige at kigge ældre indlæg i nærværende forum igennem.
    Undertegnede har jo været forbi før, og skal derfor ikke fremture udi allerede fremsatte forslag.
    Faktisk er jeg såmænd tilfreds med lidt... (sagde han i påtaget selvudslettende tone, you know which :)

Når talen går på at "nu skal der osse ske noget" bliver jeg endda nemt en smule nervøs, for jeg kan egentlig godt li Soundcheck som det er nu - altså selvfølgelig undtaget side-2-syndromet og loginproblematikken og downloadhastigheden og... – De kender det, Pejjersen.
    Ihvertfald vil jeg da ”meget nødig advare imod” såkaldte emoticons og andet flimmer, som ikke virker stort mere inspirerende end en stand med fortrykte ”sjove” fødseldagskort.
    Men det er nok skabspuristen, der titter frem her – undskyld! (Dæk! Hen i kurven! Fyyyyh!)

Næh, det , jeg egentlig lige tænkte på, var økonomien, og jo! – osse lidt antiflimmer:
    For hvad med dedér bannerreklamer – gir de noget? –Altså udover flimren for øjnene for den bevægelige dels vedkommende?
    Hvad jeg mener er, de tager jo en hel del plads, og med tilstrækkelig provokation og den rigtige browser er vi altså nogle – nåja, mig i hvert fald - der vælger at fjerne den slags, og det er der vel – sådn lidt langsigtet set - ikke så god økonomi i.

Ville der evt. være flere potentielle driftsmidler i at vise en serie mindre reklamer – som på f.eks. http://www.fenderforum.com/forum.html (aber ohne das Flimmern, bitte!)?
    Hvis ikke Soundcheck er det rigtige forum (pun almost unavoidable) for diverse både mindre og større musikbikse at annoncere på, er der da noget, jeg har helt galt fat i. Det ville selvfølgelig ikke være første gang, men check det allivel.

Rent praktisk kan reklamerne sådan set være lige så spraglede det skal være, og rykkes helt tæt på teksten, når bare de ikke hopper rundt. Husk blot på, at den gode, afdæmpede tone vi vistnok hæger lidt om her, jo gerne må afspejles i designet – eller er det omvendt?
    Jeg forestiller mig, at en forretning, der ellers er noget ved, kunne have god nytte af at have sådan et fast link til deres hjemmeside på Soundcheck. Og der kan altså godt være en halv snes stykker på siden, uden der bliver overfyldt.
    Det burde, løseligt anslået, kunne give kugler nok i kassen til lidt broderligt opsyn samt et halvårligt eftersyn af sitet, uden nogen af jer behøver sutte på karmaen. :)

(Og så er det vist her, man siger:) Kun mine 2¢.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 09-07-2006
    kl. 19:41

kristian overby

Små ændringer jeg ville sætte pris på

Som sådan synes jeg egentlig at soundcheck fungerer ok. Begrænsningerne der findes i f.eks. brugtmarked siderne, synes jeg også skaber overblik. Jeg synes RSS feed systemet fungerer ganske udemærket.

Det der er til størst irritation fra min side, og det der holder mig fra at anvende siden så meget til diskussion, er den måde forummet er opbygget. Det at man skal trykke på alle overskrifterne for at kunne læse videre. Det er virkelig frustrende i en tråd med massere af korte svar, og man hele tiden skal sidde og trykke sig videre. Hvis Webdesignerne dog bare kunne lave en "fold alle indlæg ud" funktion, ville det gøre underværker.

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2006
    kl. 21:16

Frederik Dam Sunne

God idé!

jeg har lavet en hurtig "se alle indlæg". Var det noget i den stil du var efter?

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2006
    kl. 22:16

Xx Xx

Det var

faktisk rigtig smart, det dér, Frederik.
    En både-og løsning!
    Jeg vil nok stadig foretrække det bedre overblik med overskriftslistningen, men at man nu kan vælge, hvordan man vil se indlæggene - det er jo ren luxus!

Svimmel bliver man osse: nu sker der jo noget næsten hver dag... :)

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk