Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 17-07-2006
    kl. 17:42

Morten Lyse Pedersen

1. Strengeskift.

Jeg kbte for 2 r siden en ny Fender US Jazz Bass; og er mgtig glad for den.

Mit problem er at jeg gerne vil lave et setup p den; bla. for at snke strengene en anelse, men mest fordi jeg ikke kan f E strenen til at intonere 100% rigigt..

Den er, som ny, monteret med Fender strenge vil jeg skyde p 045-105..

Disse lyder jo ok; men vindingerne p E-strengen ophrer ca 4 mm fr den ligger sig hen over stolen og ned gemmem kroppen, og det, at den ikke har den fulde tykkelse hele vejen igennem har jeg mistnkt for at kan foresage mine intoneringsproblemer.. Halsen er perfekt med en lille bitte smule relief; og sadlen lader til at vre filet korrekt..

S millionkroners sprgsmlet er : Hvilke strenge.. Jeg har overvejet Fender igen, da jeg synes de lyder fint, men jeg gider ikke have et nyt st der "krymper ind" fr den nr sadlen.. Alternativerne er DR og Ernie Ball, hvad br jeg vlge, jeg spiller alm. blandet rock/pop og er vild med jazzbassens lyd i vrigt..

Med venlig hilsen
    Morten Lyse Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 17-07-2006
    kl. 19:57

Peter Laustsen

Strenge... til jazzzzz....!

Hej Morten!

Det der med at strengene slutter fr end de skal lyder ikke godt, aldrig gr det igen. :-)

Jeg har godt nok ikke en Fender Jazz (lissom' ALLE andre har) men jeg har dog en 5-strenget bndls Alfonso Iturra-bas som jeg lnge har sgt efter det "rigtige" st strenge til.

Jeg fik et tip fra en kammerat om at Thomastik-Infeld's Jazz-strenge var rigtig, rigtig go'e og jeg kbte et par. FOR SATAN! De er suverne efter min mening i forholdet til mange andre.

Mine strenge er godt nok flatwound, men du kan ogs kbe roundwounds i den samme serie. Her er et link til butikken jeg plejer at bruge:

http://www.stringsdirect.co.uk/Catalogue/ViewProduct.aspx?productId=627

- Pede
    http://www.peterlaustsen.com

Svar på dette indlæg
  • 18-07-2006
    kl. 00:50

adrian w

strenge

der er ingen problemer DR og Roto sound, de er begge sprde i lyden og lyder super til en Jazz

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2006
    kl. 17:55

Svend ge Drewsen

Jeg har...

ogs gode erfaringer med DR Fat Beams. Dem bruger jeg for det meste. Der er ogs en anden der er rigtig god, i samme stil som DR. Det er EBS Nortern Lights Stainless Steel 45-105. De har en lidt bedre sustain og mere hifi-agtig top en DR.

Vh
    Sv. ge

Svar på dette indlæg
  • 27-07-2006
    kl. 13:35

Morten Lyse Pedersen

DR High beams 0.40 - 0.100

Hej igen; og tak for inputs..

Jeg har monteret et st af ovenstende; og min bass er i live i en grad jeg ikk troede muligt; i forhold til Fendes OEM strenge lyder DR godt nok bare bedre, tydeligere og til trods for rigtig fede "slap n' pop" egenskaber, larmer de ikke..

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk