Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Problemer med login - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-07-2006
    kl. 18:11

Frederik Dam Sunne

Problemer med login

Hej,

Jeg er ved at kigge autologin i smmene, og det virker som om, at man mister sit login nr man har indsendt et indlg. Ellers virker det fint. Jeg prver at finde fejlen.
    Men, prv ogs lige flgende:

Det som mske ogs driller, er at vi for nogle mneder siden ndrede cookien, s man ikke kan tage andres identitet. Hvis du derfor har en cookie i tidligere format, skal den gamle slettes og du skal logge ind p pny.
    Prv eventuelt at klikke p:
    http://soundcheck.dk/killCookie.php
    hvorefter du logger ind pny - s skulle det gerne virke.

Virker det ikke gr du flgende (hvilket sletter alle auto-login for alle sites mm.):

For Internet Explorer gr du flgende: Klik p Funktioner verst i din browser, dernst Internetindstillinger, vlg fanen Generelt. Klik p knappen Slet filer... (slet ogs offline indhold) og klik p knappen Slet cookies.

For Mozilla Firefox gr du flgende: Klik p Tools verst i din browser, dernst Properties, vlg Privacy og dernst Cookies (evt. ogs Cache). Klik p knappen Clear now.

Meld gerne tilbage om det fungerer..!

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 18:30

Frederik Dam Sunne

test

Virker det bagefter?

Frede

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 18:41

Frederik Dam Sunne

S...

Nu virker det mske...
    Hvad siger folket?

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 19:02

Michael Lund

tjekker lige

om det duer

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 19:05

Michael Lund

det virker stadig ikke

jeg skal stadigvk logge ind hver eneste gang.

er det ikke nemmere bare at indstte en helt ny gratis forumskabelon?

N men... Tak for indsatsen Frederik! det er fedt at der er en p soundcheck og Gaffa der prver at lse problemerne med autologin og andet.

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 19:08

Michael Lund

timeout?

Det virker som at problemet opstr nr man har haft explorer lukket ned eller vret vk nogle minutter...

Hvis jeg surfer over p en anden side og kommer tilbage til soundcheck kort efter er jeg stadig logget p.

Ved ikke om dette hjlper dig... jeg bruger explorer.

Mvh Michael Lund

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 20:51

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Frederik

Her hos mig virker det fint, efter at jeg fjernede 3 cookies fra min browsers cache. Jeg kre Linux med FireFox.

/Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2006
    kl. 20:56

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej hej Frederik

Tja, nu prvede jeg lige at lukke browseren og bne igen, s kan den ikke lave autologin, nok fordi du lavver et eller andet session-id som ikke nr at udlbe, men det er vist opdaget lngere oppe i trden, s dette bare for at sttte op om det udsagn.

/Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 14:31

Frederik Dam Sunne

Prv igen :)

Nu tror jeg, jeg har fundet fejlen. Giv det lige et skud igen - jeg har testet det med bde FireFox og IE og det virker fint her...

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 16:26

Xx Xx

OK, Frederik,

Jeg brugte dit KillCookie-link, loggede p igen, slukkede for Firefox og behvede dernst ikke logge ind da jeg gik p Soundcheck igen.

Det virker alts. Skidegodt!

Er det osse langtidsholdbart? :)
    - dvs.: fr dit indgreb var man jo p et stykke tid efter log-in, hvorefter systemet glemte, hvem man var, hvilket resulterede i (isr lange) indlg uden navn eller avatar.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 16:30

Xx Xx

KillCookie

Er KillCookie-linket osse brugbart, hvis man skal resette efter at have vovet sig ud i et side 2 ventyr?

Eller har du ligefrem fixet dt osse?

:)

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 19:59

Xx Xx

Det virker stadig!

:)

Yess!

Tak, Frederik.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 14:48

Michael Lund

prver lige s

igen...

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 17:45

Michael Lund

mega problemer sidst...

jeg kunne slet ikke svare og fik en lang fejlmeddelelse.

Har slettet cookies mm. nu og prver igen.

Mvh Michael

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 17:48

Michael Lund

Det virker stadigvk ikke

Her er en kopi af fejlmeddelelsen.

(jeg kan frst skrive igen efter at jeg har slettet alt i cache og temp folder cookies osvvv.).

"Warning: main(): open_basedir restriction in effect. File(../include/db_open.inc) is not within the allowed path(s): (/var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/includes/:/var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/:/usr/local/share/phpmailer/:/var/www/gaffa.dk/tmp/:/var/www/gaffa.dk/includes:.) in /var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/include/db_open.inc on line 23

Warning: main(../include/db_open.inc): failed to open stream: Operation not permitted in /var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/include/db_open.inc on line 23

Fatal error: main(): Failed opening required '../include/db_open.inc' (include_path='/var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/includes/:.') in /var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/include/db_open.inc on line 23""

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 21:52

Frederik Dam Sunne

Srt...

Rigtig srt. Er der andre der oplever det samme?

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 22:03

Frederik Dam Sunne

Nu...

fandt jeg ogs den fejl. Ja I m undskylde at I bliver beta-testere, men det er en stor hjlp. Jeg har lige testet det i FireFox, Exploren og Opera p Windows, og det virker fint. S nu hber jeg det gr livet lidt lettere :)

Jeg har lavet en del optimeringer op forummet, som gerne skulle gre det mindst dobbelt s hurtigt. Jeg laver et par andre optimeringer og fejlrettelser p mandag.

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 23:12

Michael Lund

s prver jeg igen

tester det lige igen s.

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2006
    kl. 23:14

Michael Lund

ingen fejlmeddelelse men...

jeg skal logge p hver gang jeg har haft explorer lukket ned... hvis jeg bare surfer lidt rundt og kommer tilbage kort tid efter virker det... men ikke ellers.

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 00:45

Sren Alwan

Hos mig...

lader tingene til at virke, og er temmeligt meget hurtigere end fr - godt get!!!

Og dejligt at se, at der endelig er nogen som tager sig af "det kre gamle forum"!

De bedste hilsener

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 08:24

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej hej hej Frederik

Her p min Linux-spand virker autologin perfekt nu ! Takker for din indsats.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 08:32

Michael Lund

System

Nu ved jeg at Alwan krer Mac, og svend har Linux... er det en explorer ting?

Michael

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 08:37

Michael Lund

Problemet er der kun nr...

Explorer har vret lukket ned, og man bner det igen... s skal jeg logge p igen.

Hvis jeg bare "bliver p nettet" og surfer rundt og kommer tilbage s virker mit logon stadigvk.

Ved ikke helt om det er en explorer opstningsting eller det er en svaghed i soudcheck.

Det kunne vre godt med andre der har explorer der kunne teste det (inklusive at lukke ned og starte op igen).

Jeg har ingen problemer med andre sider med logon der skal huskes.

Siden krer ellers bedre og hurtigere nu.

Fedt

Michael

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 15:23

Sren Alwan

Jeg kan...

"lukke og slukke" alt det, jeg vil - jeg bliver ikke sendt "i glemmebogen" af dn grund...

Og det er s med Firefox - har ikke prvet med Safari endnu...

De bedste hilsener

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 21:41

Frederik Dam Sunne

Prv...

at starte forfra. Klik ind p:
    http://www.soundcheck.dk/killCookie.php
    Luk browseren, login p ny (husk at vlge Autologin) og prv igen.
    Det virker fint i min IE.

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 21:44

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Micael

Hej
    Kan du ikke g ind i opstningen af IExplorer og fjerne det ssid som angiveligt hnger fra soundcheck.dk, s skulle det spille, det virkede p FF for mig, og efter Frederiks sidste justering har det bare virket uanset hvordan jeg har lukken min browser.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 21:49

Michael Lund

Uanset hvad jeg gr s virker det ikke

Jeg har slettet cookies og temp folder etc... og trykket killcookie...

lige s snart jeg har haft explorer lukket skal jeg logge p nste gang...

hvis jeg bare surfer og kommer tilbage virker det fint.... suuuukkkkkk.

Jeg fatter det ikke.... jeg har som sagt ikke dette problem med nogen som helst andre sider... s der m vre noget med opstningen med soundcheck.

Stter i al jeres securitysetting p minimum og krer uden firewall? eller hvad er forskellen?

Michael

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2006
    kl. 08:42

Frederik Dam Sunne

Mrkeligt...

Skriver her selv fra Internet Explore 6.0 som har vret lukket. Firewall er ligegyldig, men mske sikkerhedsindstillinger kan gre noget. Hvad sker der hvis du slkker p dem?
    Den cookie jeg lgger varer et r, det er muligt at din Explore ikke vil finde sig, selvom det usandsynligt.

Er der andre, der har erfaringer med Internet Exploren og auto-login?

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2006
    kl. 21:52

Michael Lund

Du bruger firefox ikke?

s ved jeg ikke om vi kan sammenligne... jeg bruger explorer, og det gr jo allerede sammenligninger besvrlige.

Er der ikke nogen andre med explorer den kan komme med en melding.

Michael

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2006
    kl. 23:30

Uffe Holmsgaard Eriksen

Med IE

Hej Frederik.

Autologin i Internet Explorer virker ogs fint ved mig nu. Tak for forbedringerne!

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 08:16

Michael Lund

hmmmmm

s m jeg vel bare logge p hver gang... nr jeg har haft explorer lukket ned... jeg kan ikke forklare forskellen... det virker fint hvis jeg bare surfer rundt og kommer tilbage, men lige s snart explorer har vret lukket ned s virker det ikke.

Michael

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 08:21

Michael Lund

s virker det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg indstillede lidt i mine sikkerhedsindstillinger (puha langt ord der).

Nu virker det! YES.

Michael

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 11:50

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Michael

Jamen s var det jo nok aligevel ikke soundchecks kode der var noget galt med :)

Fortsat god dag

Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 12:10

Michael Lund

jo det tror jeg nu...

for det var jo ikke kun mig, der havde problemet med auto login.

Men noget helt andet er at jeg finder det lidt mystisk at det kun er soundcheck der krver en speciel indstilling... alle andre sider med autologin jeg bruger har ikke voldt problemer.

Nu er problemet ihvertfald lst bde for mig og mange andre (kan jeg se i trden).

Siden krer ogs mrkbart hurtigere generelt, hvilket er super.

Godt arbejde Frederik.

Mvh Michael

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 12:24

Frederik Dam Sunne

Takker

Jeg tror det er fordi vores Cookie lever i et r, hvilket er ret lang tid. Andre cookies som lever i lang tid er somregel Tracingcookies, som prver at kortlgge din internetfrden p en side. Det kan vre det er det, som IE tager ind i indstillingerne. Hvad stod dine indstillinger p da det ikke virkede? Det kunne vre interessant at f afgjort hvorfor, da nsten 80% af brugerne trods alt bruger IE.

Jeg er glad for I stter pris p forbedringerne, en stille sommerperiode gav 3-4 dage til overs til at dykke ned i det udpinte site. Jeg hber det kan lette lidt og I vil forblive brugere p sitet. Vi stter pris p jeres loyalitet!

Svedige sommerhilsner,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 18:14

Sren Alwan

Hej Frederik

Jamen, selv tak! Det er superfedt, at der nu endeligt er blevet gjort noget ved dette gode forum, s det nu endelig krer optimalt! Men sdan er det jo ofte, nr de rette hnder fr fat i sagerne...

Hvis jeg s lige i samme omgang m komme med en lille opfordring, s m det vre lige at tjekke "Soundcheck rykker" af og til og lse de oprb, folk eventuelt mtte komme med - og ogs gerne svare p dem. Selv et svar la: "Vi har desvrre ikke tid eller resourcer til at lse problemet lige nu, men vi hrer Jer og er opmrksomme p det" er bedre end dyb tavshed.

S det er ikke for at putte skve akkorder i hyldestsangen til din fine indsats. Men hvis man lser lidt tilbage i "Soundcheck rykker", kan man se frustrationen over ikke at kunne f holdet bag Soundcheck i tale brede sig. Og der skulle jo gerne vre dkning bag selve forumets navn...

Men endnu en gang: Tak for indsatsen!

De bedste hilsener

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 20:36

Xx Xx

Joda

Skal smnd nok hnge p lidt endnu. :)

Der var liiige n ting: Midt i al dit energiske pilleri er der blevet spist noget af linket i den email, man kan vlge at f, hvis der svares p et indlg. Det gr, at det nu ikke lngere er klikbart.
    Eksempel:

/?Dtype=thread&Did=48931

- Det er vist bare "http://www.soundcheck.dk", der mangler.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 21:10

Frederik Dam Sunne

Ok

Er det rettet nu?

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 23:02

Xx Xx

Hahaahh!

Ja.

Fedt!

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 26-07-2006
    kl. 12:54

Xx Xx

Og v!

Skrev lige et indlg, som blev pistvk, da jeg trykkede "Opret svar".

I stedet stod der i toppen af siden:

-----
    Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/forum/thread.php3 on line 194

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/gaffa.dk/htdocs/soundcheck.dk/forum/thread.php3 on line 126
    (pt. indlg i denne trd).
    -----

???

Mvh
    Evan

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2006
    kl. 21:27

Michael Lund

Hej Frederik

Det jeg gjorde var at ndre min indstilling i security i restricted sites fra custom til default (som er high).

S virkede det.

Mvh michael

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk