Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lyd til trommeslager - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-08-2006
    kl. 19:44

Carsten Hansen

Lyd til trommeslager

Jeg spiller i et 4 mands danseorkester og laver lyden. Vores problem er at lave ordentlig lyd til vores trommeslager, som ogs synger. Hvis han skal hre sig selv i hans monitor begynder det hele at hyle. Han har en aktiv monitor liggende p gulvet og et mikrofon-headset.
    Vi overvejer om vi skal investere i en lille monitor p stativ eller mske endnu bedre - klaske nogle hovedtelefoner p ham.
    Er der nogen der har et godt rd?

Svar på dette indlæg
  • 21-08-2006
    kl. 08:09

Sren Korsgaard

Flyt monitoren

Typisk ligger monitoren ved hihat siden prv at flytte den til den anden side s er chanchen for at hans headst hyler mindre. Der kan ogs stilles en lille monitor lige bag ham s hans hoved "dkker" for mikrofonen det virker ogs sidst er der jo in-ear som jo ikke giver problermer med hyl og feedback.

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 11:21

Carsten Hansen

Tak

Hej Sren
    Tak for svaret - vi prver lige tingene af. Vi har forsgt med "in-ear", men det kan han ikke vnne sig til (ja, han er besvrlig :)..). Jeg har set en monitor hos ke-musik - det er muligt vi prver med den: http://pa.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?ProductId=18353. Det lyder som om den skulle vre god til specielt vokal. Hvis der er nogen der har gode erfaringer med sm monitorer hrer jeg meget gerne.

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2006
    kl. 15:29

Sren Korsgaard

Vr opmrksom p

Den viste TC monitor er en nrfeldt monitor, der krver at st MEGET tt p den, der skal bruge den. Prv det, men det ville ikke vre mit frste bud til en trommeslager. Jeg har prvet noget lignende uden det store held (det skal retfrdigvis siges at det var en anden model, men samme princip)Skriv gerne jeres forsg og ikke mindt resultaterne her, det er jo en spndende og vedkommende problematik som vi jo str hver weekend

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2006
    kl. 21:00

Carsten Hansen

Equalizer

Jeg har talt med en mand fra KE-Musik i dag, og han anbefaler heller ikke de sm monitorer - tror ikke p det hjlper. Istedet, siger han, er det vigtigt med en equalizer imellem AUX-udgangen p mikseren og monitorer, s nu prver vi med sdan en - se her: http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=15421
    Den vil sl ud med rde signaler p de frekvenser, der fr det til at hyle, sledes det skulle blive vsentligt nemmere at styre.
    Jeg vender tilbage, nr resultatet af testen foreligger.
    mvh
    Carsten

Svar på dette indlæg
  • 05-09-2006
    kl. 00:55

Freddy Sangild

lidt tanker...

Frst.- Ligesom Sren K foreslr: flyt kassen, s den ikke kan "se" mikrofonen. (trommeslagerens hover sidder i vejen).

Jeg har som lydmand mange gange oplevet at hvis en sanger ikke synger igennem og "fylder" mikrofonen, s hyler skidtet hurtigt, isr hvis han gerne vil "tage bad" i sin egen lyd. Derfor SKAL han synge igennem, s man er fri for at gaine s hrdt p pulten med hylefare til flge. Sluttelig kan det vre, at han er sendt igennem en compressor - dette vil absolut heller ikke hjlpe p hyl, da den jo hiver svage signaler op. Han skal holde hovedet nogenlunde roligt i.. og ikke sidde og virre. I det hele taget er der temmelig mange mder at f skidtet til at hyle p - og derfor kan det vre svrt lige at knkke problemet som "remote"-consultant. Men inden man farer ud og kber nyt, s kan man godtnok rette mange fejl (hyl) med forhndenvrende midler.

Venligst
    Freddy

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2006
    kl. 20:48

Jacob Nrholm

IN ear. shure m3

Giv ham nogle in ear... s er problemet lst og lyder er cd kvalitet og s fylder det ikke.... ! bare et udtag fra send i mix..... det er fint.... bruger det selv....
    Hilsen jacob

Svar på dette indlæg
  • 31-08-2006
    kl. 22:26

Robert Khrsen

In Ear

Hej Carsten. Jeg spiller selv trommer og bruger in-ear. Det et suverent det bedste.
    Som eq til monitoren kan man bruge de halvautomatiske de nvner, men der findes ogs en lsning fra Behringer: DSP1124 der selv finder problemfrekvenserne, og filtrerer dem fra. Det er totalt effektivt.
    http://www.robbi-pa.dk/lyd/equalizere/behringer_dsp1124p_feedback_destroyer_89_da.html
    Mvh. Robbi.

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2006
    kl. 11:51

Tom Eriksen

fasevend

Hvis i nu alligevel lander p en gulvmonitor, s er der vistnok et gammelt lydmandstrick, der gr ud p at fasevende monitoren.
    mvh. tom

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2006
    kl. 20:46

Morten Larsen

Hej Carsten

Har man siddet ved siden af en lilletromme kender man lydtrykket, og den er svr at overdve.
    I mit balleband har vi eksperimenteret med at stte en aktiv Dynacord Sub p scenen ved trommeslageren, og s en skr monitor ovenp. Det er p mindre jobs og det er en fed fornemmelse for alle at stortrommen/subkassen spiller p linie med baggearet. Samtidig har vi eksperimenteret med sidefills s vi hrer frontsignalet p scenen. Og s bruger vi subkassen i det setup hvis vi har strre front PA p.
    Summa summarum - jo bedre og mere fyldigt det lyder p scenen, jo lavere og mere dynamisk spiller bandet - det bliver til musik.
    Stter man grejet/monitoren langt vk er man ndt til at spille hjt og det samlede lydtryk stiger. Man kan faktisk klare sig med ret lav monitor hvis den er placeret tt p ret, og dermed holde det samlede lydtryk p scenen nede. Og s giver det en lidt mer fyldig lyd, bunden forsvinder nr hjttaleren kommer p afstand.
    S arbejd med placeringen og hav en monitor der lyder ordentligt.

mvh

Morten/eskildsen

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk