Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-08-2006
    kl. 23:20

Peter Laustsen

"Electric Noise Phenomenon" release!

Hej drenge!

Mit E.N.P.-projekt med Lennart Marott p Stick er nu i boksen. Pladen er frdig og vi skal bare ha' trykt cover og cd'ere.

Kig forbi min hjemmeside og hr lidt p de to numre jeg har lagt ud under "sounds". Giv gerne jeres mening om numrene til kende.

http://www.peterlaustsen.com/

Hygge fra,
    - Peter & Lennart

Svar på dette indlæg
  • 22-08-2006
    kl. 22:39

adrian w

hmm

Jeg syndes ikke rigtigt der sker noget, det minder om sdan noget meditations musik.

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 14:46

Peter Laustsen

he he he...

Hej Adrian!

Ja, man kunne ogs kalde det ambient eller alternative musik. Lidt en skam at der altid SKAL vre rytme fr end at folk vrdstter det der kaldes musik... :-)

Men ok, er man meget til Jaco skal der vel ogs slynges en helvedes masse 16/8-chops ud fr end det batter noget!

Sarkasme??...

- Peter,
    http://www.peterlaustsen.com

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 15:56

adrian w

hej

Musik smag er selvflgelig umuligt at diskuterer, og en god kompotion behver ndvendigvis ikke at indeholde 16 dele Jaco basgange, eller tunge beats for den skyld.

Derud over syndes jeg Jaco er en af de bedste komponister der har levet, mske skulle du begynde at lytte lidt til ham ;-)

Klasse:
    jaco pastorius - three views
    http://www.youtube.com/watch?v=vi1D-3BEvh4

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 17:16

Peter Laustsen

Jaco...

Hej Adrian!

Jeg har adskellige albums med Jaco, s jeg tror lektien er i hus for min del. Det jeg refererede til var blot folks generelle mening om musik som ikke er baseret p "steady rhythm".

Men nr det er sagt vil jeg s sige at jeg ikke er en decideret Jaco-tilhnger, ja han var go' og har bibragt musikken meget. Nr det er p plads vil jeg s ogs sige at folk har kopieret ham s meget at hans unikum langsomt drukner i Jaco-wannabe's som Linley Marthe (fra Zavinul Syndicate) og mange andre. Hvorfor skal folk altid kopiere andre? Det bli'r S kedeligt med tiden...

P.S.: Jeg stter stor pris p din tilbagemelding Adrian. Du gider i det mindste at kommentere! :-)

- Peter,

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2006
    kl. 12:15

Svend ge Drewsen

Okay Peter... Du savner feedback... S fr du min mening her (konstruktivt) :)

"Divine Apples" synes jeg er meget sjov. Jeg kan godt li den slags experiterende musik. Ville fungere fint som film musik :) Det fungerer udmrket. Vist der skal siges noget, savner jeg lidt dynamik og udtryk, men det kan godt vre at i ikke vil ha dynmik i det stykke - det ved jeg ikke :)

"Kaleidoscopic Pop-Up's" er et pnt stykke, men kunne bli et rigtig lkkert stykke, hvis du ld lidt mere overbevist p bassen. Det lyder som at en gang i mellem ved du ikke helt hvad der skal ske :) Jeg ved godt at det er improvisation, men alligevel... lidt mere overbevist.

S synes jeg at rummet i har optaget det i, lyder drligt. Hvis jeg ikke havde et bedre rum, ville jeg hellere have brugt en god amp simulator, og s en god rumklang til at simulere et rum der passer til musikken.

Ellers tumbs up! :) kr bare ls. I har fat i den rigtige ende, og det gr den rigtige vej :)

Mvh
    Sv. ge

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2006
    kl. 17:13

adrian w

Hej igen

Nu har jeg lyttede til numrene et par gange, det jeg savner er en form for tema eller melodi.
    Der gr at man fanger numrene bedre, ideen i Kaleidoscopic med at kontra bassen spiller en form for melodi er god, dog syndes jeg der skal arbejdes mere med temaet. Det virker en smule tilfldig det der bliver spillet. (Som Svend ogs ppeger)

Det var min mening.

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2006
    kl. 15:11

Peter Laustsen

Tilfldigt...

Hej Adrian og andre!

Tilfldigt er lige prcis hvad det er, for vi planlagde ikke noget som helst fr end vi optog. Dt lrer man meget af! Spontanitet blir ofte glemt i musikken og alting inspillet til click-tracks. Der er ikke nogen tema'er overhovedet p vores CD, alt er bare frit improviseret. At der mske er noget som kan minde om et tema er en anden snak.

- Peter,

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2006
    kl. 17:29

Svend ge Drewsen

Ja, okay...

Nu var det ikke 'tilfeldigt' jeg sagde eller mente :) Jeg tror Adrian misforstod mig der'. Jeg mente usikkert, og meget lidt overbevistende.

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 18:20

michael hansen

Hej der pete..
    Frst vil jeg sige at jeg syndes at det er fedt at du lgger s meget ud her og ang stil syndes "jeg" at alle stilarter har noget og byde p det der er afgrene er om det er ordenlig fremfrt...
    skal nok hre p det men min headst og hifiamp er get p samme tidspunkt SNFT s kan ikk hre det lige nu...
    Mvh Opossumbass...

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 20:01

Peter Laustsen

Feedback!

Hej igen drenge!

Som sagt s er jeg meget glad for at der kommer feedback, uanset om folk kan li' hvad vi laver eller ej. Man kan aldrig snakke nok om stil nr man er musiker. Man kunne jo g hen at lre noget! :-)

P.S.: Opossumbass> Nedtur mand! Du m i banken omgende!!! ;-)

- Peter,

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 20:49

michael hansen

er kbt.

Har kbt forstrker p nettet + jeg har nok 15 headst p vej med en fragtbil Da jeg er slger...

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 21:11

Bassplayer Bassplayer

E.N.P

Hej Peter - Jeg har brugt lidt tid til at hre dine numre igennem, og jeg synes faktisk de vinder meget nr man har hrt dem nogen gange. Det er ikke let tilgngeligt, men det er nu heller ikke mit indtryk at du har ment det sdan... Jeg har hrt en del af det du har lavet, bla. Din Balkan Polka, og jeg synes at forskelligheden siger mig noget om en meget bred og seris op bestemt musikalsk tilgang til det du beskftiger dig med. Hatten af for det. Jeg synes det er fedt at du smider dine numre p nettet, og beder om ris og ros. der sidder rigitg mange 1.000 "enormt kloge" hjemmestudie komponister der har et inderligt nske om at udgive deres musik, men aldrig kommer videre, ikke tr offentliggre deres materiale - Rock on :-)

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2006
    kl. 21:12

Lennart Marott Grau

....

Hold kft hvor lyder det fedt...... ;-)

Ha ha ha
    Og s har Pede endda valgt nogle af de spiselige numre.....som mor ville ku li

;-)

Der er flere numre, som, tror jeg, den konservative del af befolkningen gladeligt s aflivet eller stenet ved dagry. Mske endda naglet til byporten, for s senere, at blive brugt til biologiske forsg uden nogen lykkelig slutning p seancen. Hvad kan man sige ;-)......tja....de dybe knfald var ihvertfad heller ikke indberegnet i dette projekt. Musikere har nsten udenlukkene re for formen af deres musik. Teksturen er sjldent et fokuspunkt..... Musik er aldrig et enten eller. Det er bedre at udvide sine begreber end at tilpasse dem.

Lennart

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2006
    kl. 07:27

Peter Laustsen

Kommentarer!

Hej drenge!

Fedt, s fik man endelig fremprovokeret folks kommentarer. Dejligt at f konstruktiv feedback fra jer gutter!

Keep rocking,
    - Peter

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk