Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
The Box MA120E - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-08-2006
    kl. 07:58

jakob holm

kender ikke den - men..

har en forstærker fra samme serie - mener den spiller 2x440W i 4 ohm. den blev indkøbt som reserve da vores primære slave havde periodisk fejl! kostede 1150- og har faktisk både lyd og finishmæssigt en overrakende høj kvalitet! iøvrigt er der ikke noget bøvl med thomann ved returnering af varer.

Svar på dette indlæg
  • 31-08-2006
    kl. 16:00

Henrik Wilken

T.Box

Jo den kender jeg godt for der er to i mit band der bruger den som monitor. Den er absolut glimrende til prisen. Solidt bygget, gode kontroller og glimrende lyd.
    Jeg bruger selv http://www.thomann.de/de/the_box_pa110a.htm
    der er lidt mindre.

Chek iøvrigt deres mikrofoner ud. Denne 58 Beta kopi er meget tæt på originalen og til en brøkdel af prisen.
    http://www.thomann.de/de/the_tbone_mb85_beta.htm

Svar på dette indlæg
  • 06-09-2006
    kl. 22:50

Morten Lyse Pedersen

Anmeldelse af The Box Ma120E.

Hej forum.

70W RMS (100W RMS ved tilslutning af endnu en 8 Ohms passiv enhed) aktiv scenemonitor 12+2" enheder, frontbetjent level, eq, gain, notch filter og inputs.. Pris, 930 DKr incl moms og levering!!

Så ankom den, pr. post til Jebjerg i går, tirsdag, efter at være bestilt den foregående torsdag, hvilket må siges at være en fin leveringstid fra Thomann.de. På den front mangler der ikke noget.

Umiddelbare indtryk.
    Den ser godt ud. Der var en enkelt lille stribe (ca 1,5mm) i bunden af skillevæggen mellem forstærkerdelen og højtalerdelen hvor beklædningsfilten er skåret lidt for nærigt, men ellers ser forabejdningen udvendigt OK ud. De hjørner monitoren er beslået med er tynd metal; og hvor stor beskyttelse de yder, ..Well, de er da med til at holde den sammen.

Til øvning igår aftes prøvede jeg den så. Vinklen på monitoren er perfekt, og indstillinger er nemme og overskuelige. Knappene har en god "følelse" og funktionerne virker godt og forudsigeligt. Så alt i alt var min monitorsituation forbedret ca 100%; da jeg ikke har haft noget decideret indtil nu, og tidligere forsøg med andre former for medhør har givet tvivlsomme resultater. Lydkvaliteten er udmærket og, til prisen, overraskende behagelig at høre på!

På 2.dagen skal skidtet undersøges lidt nærmere da jeg har bemærket at den føromtalte skillevæg sidder lidt løs.. Jeg skiller den ad i stort set de dele den består af og opdager at den har lidt skade, muligvis under transport. Det har slået et par af de små pinde der er limet fast invendigt af.. Spånpladerne er samlet med kramper, og så holdt sammen af små limede lister i alle samlinger. Jeg har jo sådan en fin Skumpistol; og kender man ikke PU-byggeskum, så skal det oplyses at det er ualmindeligt stærkt og klistrer på alting... Så alle samlinger er lige blevet skummet indvendigt og løse pinde genmonteret! Materialerne til kabinttet ser ok ud, men samlingerne er lavet alt for dårligt, taget i betragtning hvad sådan et stykke grej må forventes at blive udsat for. Anyway, det rasler absolut ikke fra hinanden nu, tør jeg garantere...!

Jeg gennemgik så også elektronikken der består af to seperate printplader/enheder. Forstærker/strømforsyning og kontrol-panelet. Og det var nedslående. Komponenterne ser ud til at være af hæderlig kvalitet, især nettraffoen overrasker i form af at være rimeligt massiv, og med kraftige tilslutninger.. Monteringen af komponenter på printet ligner derimod noget der er foretaget med en skovl; og lodninger lavet med en opvarmet murerske. ØV! Så jeg gik printene igennem og fandt tæt på 20 kolde lodninger der er notoriske problembørn, og ikke mindre en 4(!) lodninger var allerede revnet.. Problemerne ligger lige om hjørnet. Nå, jeg har loddet alt hvad der så mistænkeligt ud om, så nu ser det fint ud. Jeg har samlet den, og sat den til mit keyboard, for at få tingesten spillet igennem, og få enhederne til at "bløde lidt op" -Og mine anstrengelser har ikke været forgæves! Lyden, i det nu noget stivere kabinet er blevet mere kontant, fast og tydelig på en god måde (skummets akustiske egenskaber spiller måske også en rolle her, til trods for at monitoren er foret med lidt glasuld fra fabrikken..?) Efter et par timers brug ved tæt på fuld volumen (så højt som den kan spille, uden at forvrænge, når den fodres fra et keyboard med temmeligt bastante tromme- og bas-lyde) er den blevet blødt betydeligt op og lyder direkte godt nu. Den kan, med "fuld besætning" dvs Trommer, Bas og synth/keyboard levere 108dB uden hørbar forvrængning, målt på en meters afstand. Det er næsten 3 gange så højt som jeg har brug for!

Nu venter der et job på lørdag, hvor den skal tilden endelige eksamen. Jeg er nu; hvor jeg selv har rettet op på kinesernes fatale forabejdning, mægtig fint tilfreds med min 12" aktive scnenemonitor til under 1000kr.

Konklusionen må være, at jeg mener den fungerer fint til pilfingre der med simple midler formår at få skidtet op på et niveau der egner sig til livebrug. Men til enhver, der ikke basalt kan reparere den slags udstyr, vil jeg nok anbefale noget dyrere med et mere anerkendt skilt på fronten. Ikke at jeg synes Box'en er lydmæssigt ringere end konkurenterne; men den er teknisk i en så sørgelig kvalitet at den er rent guf for "tør-det-selv-folket," og nok kun dem...

med venlig hilsen
    Morten Lyse Pedersen, the box-user..

Svar på dette indlæg
  • 07-09-2006
    kl. 15:33

Tom Eriksen

hej Morten

Det var egentlig min hensigt at bede dig om at skrive lidt om the Box, når du havde fået den hjem; men det nåede jeg altså ikke. Jeg havde overvejet at købe en til fødselsdagsgave til vores percussionsspiller/ sanger; med det kan man jo næsten ikke være bekendt med mindre man først selv piller den fra hinanden og samler den igen. (Måske skulle man foreslå Thomann at sælge den som samlesæt i stedet?- a la Ikea)
    Fedt at du givet dig tid til at skrive om dine erfaringer med produktet, så vi andre kan overveje om vi har evner, tid og energi til at reparere på et ellers tilsyneladende OK produkt. Og timelønnen i Kina er jo ikke så forbandet høj, at man ikke kunne ha´ brugt skruer og loddet det ordentligt sammen.
    Hej Tom

Svar på dette indlæg
  • 07-09-2006
    kl. 18:55

Morten Lyse Pedersen

Hej Tom..

Det ville være en fin gave, og der er jo to års garanti, men det er skideirriterende hvis den dør hurtigt, og man så skal til at bikse med garanti i tyskland..!

Jeg vil gerne forsøge at lave en trend her på sitet, hvor vi måske kunne få flere uopfordrede og -=FAIR=- anmeldelser af interessante ting.. Ikke bare tre linjer hvor der står "piece of shit, don't buy it. Had it for an hour, and it crapped out on me." aka Harmony-central?

Og det undrer mig også med dem hos thomann.. De får fremstillet et produkt med fine features (især frontpanelet med alle kontrollerne er jo sjældent, men en enorm fordel når man på jobs er sin egen lydmand..) Og den lyder upåklageligt. Jamen, havde den kostet 1595,- havde den stadigt været under halv pris af alt andet.. Og med en fordobling af den nuværende pris, mon så ikke der kunne blive til at de kunne lodde bare nogenlunde og lime/skrue lige 10 minutter mere? Kolde lodninger er almindelige småfejl der kan opstå i selv dyr elektronik; men ikke revner og matte klatlodninger!

Så Thomann: Fint produkt, men kan vi få lov at betale det dobbelte?

med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 07-09-2006
    kl. 20:40

Xx Xx

Hej Morten

Tak for din fine og konstruktive anmeldelse. Og for Linket iøvrigt - jeg klikker ikke så tit ind hos Thomann.

Det fornemmes, at vi har fat i en rigtig god staldfidus her.

Jeg føler mig vældig fristet til at løsne snoren på havkatten (muldvarpe er for amatører!) og smide den minimale mængde guld til Dyskland.
    En skattefri eftermiddag med kolbe og skum anvendt på et par nye lydkasser burde være "all in a days work" for en almindelig hobbymusiker med hænderne skruet nogenlunde rigtigt på.

Jeg er den lykkelige indehaver af en sprayflaske med sådnnoet skum, som jeg aldrig har fundet anvendelse for, og den ku passende indgå i projektet. Mangler dog lige skumerfaring: Hvor meget pøser du på - hvis det altså lader sig beskrive? Det er mit indtryk at det "hæver" en del... :)

Loddetin - ihvertfald det, jeg kender - ændrer heldigvis ikke rumfang. :))

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 08-09-2006
    kl. 13:19

Morten Lyse Pedersen

Hej Evan

jamen projektet er skam ikke besværligt, monitoren lader sig let skille ad og sætte sammen igen, ledninger er lavet med idiotsikre stik der sikrer at de kun kan sidde korrekt.. (læg dog mærke til + og - på højtalerne..)

og en god lampe, samt et simpelt loddekursus (eller man blot ved hvordan en korrekt lodning skal laves og se ud) gør hele forskellen på boksens elektronik.

Ang. skummet har jeg jo en justerbar pistol som den tømrere bruger, og mængdemæssigt skal samlingerne bare have en god streg så de er dækket ind. Når det hærder, bør det fylde hele samlingen + et par centimeter ud til hver side.. Kommer du for meget på fjernes det jo nemt med en hobbykniv, når det er hærdet op. Men vær opmærksom på at udhærdet skum kun kan fjernes mekanisk og at det hænger uhjælpelig fast i alt hvad det kommer i kontakt med i flydende tilstand. Incl. fingre, øjne græsplæner og mobiltelefoner. Alt omgang med det stads bør foretages udendørs, eller et sted hvor et uheld kun gør minimal skade. F.eks at ventilen i flasken sætter sig fast, hvilket ikke er meget unormalt. Brug briller og handsker samt gammelt tøj, og lad være at tørre fingre i boksens filt samt hustruens tupperware-dug eller Lene Bjerre håndklæder, da det sker med overhængende risiko for at bringe projektets psykologiske udgifter op på et uforsvarligt niveau..

Og ja, operationen kan klares af alle med minimal håndværkssnilde; med det forbehold at man sikkert ødelægger sin garanti med det her! Men krabaten er så simpel og billig, at kan man ikke selv reparere den, er det for dyrt at gå videre med i hht forsendels osv... Så måske jeg skulle købe ti hjem og modde og så sælge med en led profit og garantiordning? (just a joke you know..)

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 09-09-2006
    kl. 13:58

Xx Xx

Hey Morten

Jeg har da hørt værre jokes.

Et eftersyn og "mod" som beskrevet + et sted i DK at henvende sig med dyret i strakt arm, hvis det inden udløb af en vis periode mod forventning begynder at gispe, ku da nok retfærdiggøre en pris på omkring det dobbelte.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 09-09-2006
    kl. 14:15

Tom Eriksen

Hej Morten

Måske er der andre som dig, der tænker: Det kan sgu ikke betale sig at reagere i.fh.t Thomann. Men hvis der aldrig bliver reageret omkring elendigt klamme-job og dårlige lodninger, hvordan bliver Thomann så klogere på produktionskvaliteten og istand til at dunke sin kinesiske leverandør oven i hovedet? For jeg har da ikke fantasi til at forestille mig, at der til den pris er råd til, at en tysk medarbejder med jævne mellemrum åbner en papkasse for at chekke om produktet er i orden. Så selvom du ikke sender den retur til rep., så send da i det mindste en mail til Thomann(evt. kopi af din anmeldelse), så de ihvertfald har haft chancen for at blive klogere.
    Hej Tom

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2006
    kl. 13:57

Morten Lyse Pedersen

Den er feset af..

Under lydprøven til jobbet igår virkede den fint. Så blev den slukket, og nu vil den ikke tænde.

Min investigations har vist, at ensretteren + en spændingsregulator i den strømforsyning der leverer spænding til frontpanelets kontroller er brændt af. Disse dele koster ca 20 Kr; og jeg skifter dem selv. Jeg bil løbende holde tråden her updatet, og i hvert fald give en melding på om denne deciderede fejl er en "one-shot" eller en konstruktionsfejl der melder sig med løbende mellemrum. Thomann vil nu blive underrettet, men mit mod har jo nok ødelagt garantien for mig. I øvrigt er det billigere at fikse den selv og så brokke sig, end at give sig til at sende den til tyskland igem. Jeg håber de vil være behjælpelige med et diagram; men den er opbygget af simple standardkomponenter, så service er ingen sag..

Mvh.
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 12-09-2006
    kl. 13:18

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvis

du sender ting tilbage til Thomann for at få udført en garanti rep. er transporten gratis !

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2006
    kl. 21:47

Morten Lyse Pedersen

Den er sendt..

Jeg har haft en nydelig korrespondance med Thomann..

Mit eget reperationsforsøg lykkedes delvist, men uden diagrammet var den videre fejlfinding håbløs. Så jeg skrev en mail til Thomann, fik svar af deres tekniker ang. hvad jeg havde makket med; og en god snak om kvaliteten på deres produkt..

Ydermere skrev kundeservice til mig og tilbød mig først 25Euro som kompensation for mine problemer, men da de hørte fra teknikeren at mit reperationsforsøg var mislykkedes sendte de UPS ud til min carport og afhentede moniotoren til en garantirep uden beregning af nogen art.. De har sog gjort mig opmærksom på; at skulle jeg ved et uheld have kommet til at lave den skade som monitoren har; kan de ikke reparere den gratis; men fra kundeservice var de, efter den snak vi havde haft om tingene, helt sikre på at det ikke udgjorde et problem, da den skade jeg beskrev har været årsag til at 0,3% af de ca. 7000 stk de har solgt har været sendt retur..

Det er fin service, synes jeg.. Jeg vender tilbage med mere info når jeg hører nærmere. De har lige mailet idag; at de har modtaget pakken.

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2006
    kl. 15:00

Morten Lyse Pedersen

Der er kommet en ny!

Hej alle..

Jamen Thomann kvitterede mine problemer med at sende en ny, free of charge, naturligvis.

Det er satme, og jo, jeg bruger det grimme ord, en kundeservice som mange danske butikker (ikke kun instrumentforhandlere) kunne lære noget af!

Med venlig hilsen
    Morten Lyse.

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2006
    kl. 17:26

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvordan

er den så, har den de samme skavanker som den gamle ?

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 14:41

Morten Lyse Pedersen

Fin..!

Så var den nyankomne "the box" med på job i aftes...

Og den fungerer upåklageligt..

Jeg har ikke makket i den endnu, og gør det heller ikke, medmindre den fejler noget..

De kabinetmæssige ting den gamle led af, var tydeligvis følger af en transportskade..

med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 17:57

Xx Xx

Er den så

magen til den første, eller er det en mk. II?

Jeg var inde at bladre på den forleden, og da så jeg, de havde sat prisen op, at den var "blevet forbedret", og hed mk. II.

Det kan være de har fået loddet den lidt bedre, eller hvad det nu var.

Ellers lignede den så vidt jeg ku se sig selv.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 26-12-2006
    kl. 23:50

Lars plovmann

jebjerg siger du :-D

Hej du... Skal lige høre dig.... hvilken Jebjerg er det du bor i ?? Hvis det er i salling bor vi 5 km fra hinanden og i så fald kunne jeg meget godt tænke mig at kikke forbi og høre den monitor..

Lars Plovmann,

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2007
    kl. 23:09

Gary Madsen

Hej Morten!

Hvordan går det med The Box MA120E?
    - Kan den anbefales?
    Lige nu bruger jeg sådan en her: http://www.adamhall.com/de/AH_K--LDPN122A-ND-Version__l--en__p--project_27__b--LDPN122A

Den fungerer faktisk fint, men al betjeningen foregår på bagsiden - og vinklingen er ikke ok.
    Ofte føler jeg at jeg er gået på kompromis med min monitorlyd, da jeg ikke lige kan komme til at justere indstillingerne på job.
    Dér har The Box jo en fordel. Men spiller den rent (og højt) nok?
    Jeg har kun min egen sang i monitoren.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 15-10-2007
    kl. 19:43

Morten Lyse Pedersen

Hej Gary...

Efter at have fået smadret en hel del af vores PA anlæg i et færdselsuheld med traileren, er vi gang med at købe nyt..

Jeg har været fint tilfreds med min Box, men forsangeren i bandet har vist ikke været ellevild endnu.. Den spiller rent nok, men har i et voldsomt scenelydtryk fra baggear, kan jeg tvivle på om én kan spille din sang op.. Men det kommer naturligvis an på, hvor højt du vil have din sang.. Vi har besluttet os for en Mackie VLZ 3 mixer, og det er vores håb og forventning at de alt for ofte uforudsigelige problemer med vores lyd, skal tilskrives den GEM mixer vi hidtil har kørt med.. Guderne skal vide, at den ikke lyder særligt fedt, så hvorfor skulle AUX out'ene på den lyde det mindste bedre..?

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2007
    kl. 15:16

Gary Madsen

Ja, netop..

Lydtrykket bagfra - eller i mit tilfælde mest fra siden, hvor der står en stor, grim Leslie, er det der kunne give mig bekymringer vedr. "The Box".
    Men det giver jo anledning til en ny tråd her på sitet.
    -Tak for responsen!

Gary

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk