Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
regler og adfærd - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-09-2006
    kl. 00:34

Freddy Sangild

regler og adfærd

jeg meldte mig ind som bruger af sitet for et stykke tid siden - og kan dæleme ikke huske, om jeg skulle gennemlæse et regelsæt for diskussionsgrupperne og acceptere dette før jeg kunne få adgang til at skrive. Disse regler prøver jeg nu med stort besvær at finde og det kan jeg ikke (måske har jeg overset noget), men kunne de ikke blive lidt lettere at finde frem til??? Jeg føler nogle gange, at det vil være rart at have noget at holde sig til.
    Venligst
    Freddy

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2006
    kl. 11:36

Frederik Dam Sunne

Hmm,

Hej Freddy,

Hvad tænker du på? Hvilken adfærd synes du er kontroversiel?

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2006
    kl. 19:59

Freddy Sangild

well...

Jeg er interesseret i at være sikker på, at jeg til enhver tid opfører mig korrekt i forhold til forummets regler for god og konstruktiv opførsel. Dette lader sig vel bedst gøre, hvis man har adgang til regelsættet. hvis et sådant findes? Det synes jeg jo næsten, at det bør gøre, da man jo ellers kan havne i et ragnarok af dårlig opførsel - ikke at jeg nødvendigvis forventer det. Samtlige fora - både nationalt og internationalt, som jeg er medlem af, har sådanne regler umiddelbart "ved hånden".
    Kan nogen henvise mig til disse??

Venligst
    Freddy

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2006
    kl. 22:25

Søren Alwan

Interessant!

Det kunne meget vel blive en interessant debat det hér, som måske i virkeligheden blot handler om, at HVIS der findes et regelsæt, har jeg ikke i de par år, jeg har haft "min daglige gang" på dette glimrende forum, så har jeg aldrig læst det...

Og jeg synes egentlig, at det er én af de gode og befriende ting ved netop Soundcheck, at det ER et frit og ucensoreret forum!

Men erfaringen viser dog (heldigvis, synes jeg!), at der ligesom er et par uskrevne regler. Jeg vil dog skynde mig at sige, at jeg generelt synes, at tonen på dette forum i forhold til mange andre lignende fora er meget sober og "gentleman-agtig". Vist kan bølgerne da gå lidt højt, når meninger krydser hinanden. Men generelt er det et sted, hvor folk hjælper hinanden. Og samtidig synes jeg også, at de ærede forum-medlemmer er gode og hurtige til at reagere med protester, hvis der forekommer "urent trav" eller "beskidte tacklinger".

De eneste eksempler, jeg kan komme i tanker om, har været et par få racistiske indlæg, der vist kun fik dén konsekvens, at ophavsmanden fik sig selv stemplet som jubel-idiot og blev frosset ude... Her vil tro, at landets gældende regler for racistiske ytringer er gældende? Noget lignende ville vel kunne siges omkring injurier?

Endelig har der for noget tid siden været en ret ophedet debat omkring reklame. Den generelle holdning lader til at være, at vil man reklamere for noget, man har en kommerciel interesse i, må man købe sig til reklameplads. I samme ombæring: Har man noget, man vil sælge, hører det hjemme på markedssiderne.

Da mange af specielt os hobby-fusker-tekniker-typer ikke tjener penge på at lave småreparationer for folk og da slet ikke har et firma som sådan, lader stregen til at gå ved, at man kan tilbyde sin hjælp på foruemmet, men at kommunikationen mellem "udbyder" og "klient" herefter hurtigts muligt rykkes over på privat mail. Dette gælder også, hvis nogle f.eks. efterlyser én eller anden stump, som man tilfældigvis har liggende hjemme i kælderen - så kan man sagtens gøre opmærksom på det på forummet for derefter at "rykke over i privaten".

Men som sagt, så anser jeg dette for at være et "gentleman-forum", hvor folk så godt som altid ved, hvornår de filer den på kanten, og de derfor også tit selv giver udtryk for, at de ved det - dette bliver så som regel mødt med lige så stor gentleman-agtig forståelse...

Og endelig brug din sunde fornuft! Kritiserer man ét eller andet, er det meget velset, at man går efter bolden og ikke efter manden, samt at man sagligt argumenterer for sin sag...

Nu kan det så selvfølgelig sagtens tænkes, at andre er lodret uenige med mig. Men i så fald glæder jeg mig til at læse jeres synspunkter! Jeg synes, det er lækkert, at dette forum er så frit, som det er!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2006
    kl. 23:07

Freddy Sangild

tak for det.. so far

Hej igen..
    Tak for et godt indlæg.

Jeg er generelt også enig med dig i den opfattelse, at forummet i det store hele er karakteriseret ved en god tone og god grad af vidensdeling. Dog er der for mig i ny og næ et irritationsmoment med emner, som skifter emne (mærkelig formulering!) - og havner i en slags tomgangs chit-chat, som medfører "udvanding" og vi mister måske den afgørende konklusion i forbindelse med et emne, som fra starten interesserede fx mig. Dette tager efter min mening luften lidt ud af mit engagement. Du anfører, at det er godt med et ucencureret forum. Dette ord kan alle lide - og mener dybest set heller ikke at jeg appellerer til cencur i den forstand og association, vi typisk får, når vi hører dette ord. MEN...jeg oplever fra min tidligere nævnte erfaring fra udenlandske fora, at det altid er godt at have noget at holde sig til, nogle, som KAN fjerne indlæg eller indskærpe - dette kan helt klart også virke forebyggende og tilskynde folk til at være essentielle i indlæggene. Jeg synes (og jeg tror ikke, at jeg er ene om det) - at det er temmelig irriterende at få en mail, som fortæller, at der nu er kommet et nyt indlæg i en debat, som jeg evt. selv meget engageret deltager i - for derefter at erfare, at indlægget og for så vidt også de følgende, er chit-chat - og hermed ligehyldigt. Sluttelig vil jeg lige kommentere dit afsnit vedr. "hobby-fusker-tekniker" - aktiviteterne - som nogle af os bedriver meget tid med - forståeligt nok. Her vil jeg da mene, at der på os netop hviler en ekstra forpligtelse til ikke at bruge forummet som en "høstmaskine" for evt. ekstra indtægt - eller for den sags skyld - markedsføre bekendte/forretnings-forbindelser. Dette er selvfølgelig altid svært at vurdere, og grænsen mellem en solid teknisk faglig bistand, som jeg synes især og bl.a. du er meget god til at give, og det førnævnte er altid en vanskelig een. Er der nogen overhovedet, som monitorerer den slags aktiviteter?
    Vedr. injuriebetonede og "under bæltesteds" kommentarer, så synes jeg også, at disse indlæg nærmest fjerner sig selv/skyder sig selv i foden så dem anser jeg normalt aldrig for at være et problem. Når debatten raser i de forskellige emner, synes jeg at det er frugtbart - og selvfølgelig kan klingerne krydses, men dette anser jeg for at være et udtryk for højt engagement - og det er vel derfor, det hedder et debat-forum og ikke en brevkasse.

Jo - jo - det kan da godt blive en spændende tråd!

Venligst
    Freddy

Svar på dette indlæg
  • 12-09-2006
    kl. 13:14

Svend-Erik Kjær Madsen

Problemet

som du her skitsere er jo svært at gøre noget ved. Hvis det skal være "forbudt" at komme med en kommentar som jo sikkert er skribenten vedkommende i pågældende tråd, er vi jo ude i at der skal luges, slettes mv. og hvem skal så gøre det, og hvornår skal der skrides ind ?

Måske handler det også om stille og roligt at gå uden om det man ikke finder interessandt og koncentrere sig om det der falder inden for ens egen opfattelse at det rellevante for en tråd. Skulle man så logge forgæves på en enkelt gang eller to, så overlever man jo nok det !

Det sidste jeg personligt ønsker er da at være klistret op på regler og paragraffer, dem er der da nok af i resten af hvores hverdag.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 04-01-2011
    kl. 14:26

Naja Jansen

Der er så...

...mange regler over det hele, især på forummer! Hvorfor er folk ikke bare totalt flinke over for hinanden. Ej totalt lyder lidt sukkersødt. Men i ved hvad jeg mener!
    Jeg er f.eks blevet bidt af at sælge gammel guld i smykker online, og det syntes jeg også at andre skulle have glæde af her: http://www.postalgold.dk/faa-penge-for-dit-guld.
    Men det kaldes vel for reklame, og må man overhovedet det? Eller anbefale?
    Hvis ikke, er jeg godt nok en rebel!

Svar på dette indlæg
  • 04-01-2011
    kl. 16:36

Freddy Sangild

aha...

Så slipper du selvfølgelig også for at investere i decideret reklame for din "virksomhed" - og bruger i stedet div. fora til at lægge "gratis reklameplads" til. Det var så det overordnede.
    Så forstår jeg nu heller ikke helt, hvad "reklame" for smykker laver på et forum for musikudstyr/guitarer mv. Jo - regler må der til...jeg venter også stadig på muligheden for at læse dem....

Svar på dette indlæg
  • 14-01-2011
    kl. 19:29

Søren Korsgaard

Overordnet set

Der er ganske rigtigt ikke et offentligt tilgængeligt reglsæt for Soundchecks fora. Og sådan skulle det gerne blive ved med at være. Der har været et par uheldig vildskud et par gange som jeg har fjernet ( selvom jeg synes ham afrikaneren, der ville sælge italienske kreditkort var frisk og et fantastisk eksempel på at Soundcheck dækker og rammer en meget stor og broget flok) Som nyuddannet konflikt håndterings underviser, vil jeg sige at så længe at man går efter "sagen" og lader "manden" være så er der ganske vide rammer. Og da vi er et af de få uafhængige fora så ville det også være en skam hvis det blev overdænget med et forchromet regelsæt. Så hvis der fra tid til anden dukker et kryptisk indlæg fra min side frem hvor der står noget om "kammertonen" så betyder det at man skal være ordentlig og "tale" pænt til hinanden. Ellers må man gå til fodbold og få råbt igennem der. Det skal for god ordens skyld nævnes at jeg ikke er jurist af uddannelse så i første omgang er det altså min vurdering af debatten der danner grundlaget for evt aktioner. Hvis folk så vil til at lege med deres advokater og div straffelovs paragraffer så må de jo gøre det. Det står jo enhver frit for at få prøvet en sag ved domstolene, men lad os nu holde det forrygende gode debat niveau vi har haft hidtil og glæde os over at vi snart fylder rundt.
    Dette var så heller ikke et decideret regelsæt.
    mvh
    Søren Korsgaard
    Redaktør Soundcheck.dk

Svar på dette indlæg
  • 14-01-2011
    kl. 20:21

Freddy Sangild

jamen

Hej Søren!

og tak for et efter 4½ års betænkningstid stadigvæk lidt flagrende svar - synes jeg :-)

Det vil altså betyde, at hvis man eksempelvis, som "Naja Jensen" i et tidligere indlæg i denne tråd, gratis reklamerer for sin "virksomhed" på en ikke sprogligt forulempende måde, så kan man slippe af sted med det uden at betale for reklameplads i form af banner el. lign.? (nu handlede dette omtalte reklameindslag så ikke om musikudstyr o.lign,, men gulddimser) - men det kunne jo eksempelvis godt være, at jeg ville reklamere lidt for min lille musikbiks blandt musikere her - så kunne jeg gøre det helt frit uden påtale?

Svar på dette indlæg
  • 15-01-2011
    kl. 08:32

Ove Dalgaard

Hæ hæ

Har en Fender Stratorcaster med en bøjet skrue. Hvad gør jeg ???
    Ps. Toyota Carina og Herregårdsfliser sælges billigt.....

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk