Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Gear - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-10-2006
    kl. 16:08

Svend-Erik Kjær Madsen

Gear

Hej

Hvad nu med om man havde et sted i dette forum hvor man kunne fortælle lidt om et eller andet stykke hardware som man var glad for i sin musiske udfoldelse, samt en mulighed for at lægge en lydprøve/stump op.

Teknikken kunne jo også bruges til dokumentation af diverse påstande om god/dårlig lyd, mm.

Der kunne jo være en hurtig forældelsesfrist, ifald det kræver for meget plads.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 05-10-2006
    kl. 17:17

Torben Vendt Hansen

God idé

Det nemmeste ville være hvis der bare var et vedhæftelsesfelt (i stil med mange webmail løsninger) til hvert indlæg.

Der bør selvfølgelig være en grænse og det ville også være en fordel hvis man fra officiel side anbefale nogle formater (f.eks. wav, aiff og mpeg) så man undgår at folk lægger alle mulige mærkelige formater op som kræver specielle plug-ins eller kun virker på nogle få OS.

Svar på dette indlæg
  • 05-10-2006
    kl. 21:07

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvad tænker du på ?

Ogg, er det som jeg foretrækker, og det kan da læses/skrives på alle systemer tror jeg, men mp3 er vel også ok, wav vil jeg da fraråde pga. størrelsen.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2006
    kl. 16:44

Torben Vendt Hansen

Jeg tænker på...

... at nogle formater (f.eks. wma eller au) er meget platforms specifikke (bliver kun brugt på bestemte operativsystemer) og andre (QuickTime, Flash, RealAudio...) kræver specielle plug-ins. Hvis man intet gør bliver det bare alles kamp mod alle. Derfor ville det være en fordel med nogle gængse formater. mp3 er en MPEG standard og et godt forslag til lyd.

Dette er selvfølgelig bare en henstilling - jeg forestiller mig ikke at en webmaster skal slette alle indlæg som indeholder andre formater. Men mange mennesker er ikke klar over at bare fordi deres computer kan generere et format betyder det ikke at alle andre kan læse det.

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2006
    kl. 18:56

Svend-Erik Kjær Madsen

Der

kan jo bare lægges et check for filformat ved upload scriptets udførelse, så er den potte ude :)

Men du har ret, det skal jo være tilgængeligt for alle.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2006
    kl. 08:14

Svend-Erik Kjær Madsen

ATT. Frederik Dam Sunne

Har du en mening om dette, eller ved om det er inden for mulighedens grænse ?

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2006
    kl. 00:21

Frederik Dam Sunne

KODA

Hej,

Jeg ser et problem med KODA-rettigheder, som kan være særdeles dyr...

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2006
    kl. 01:34

Svend-Erik Kjær Madsen

Hej Frederik

Ok, er selv medlem af KODA, men hvis man eks. lægger en lille pasage af en guitarlyd, en synth eller andet op, som ikke stammer fra en kendt sang men bare er en tilfældig akkord, kan der vil ikke være tale om rettigheds problemer ?

Der jeg ville hen var i retning af: "altså når jeg sætter mine pedaler sådan sammen, lyder det sådan osv."

Men hvis du finder iden ok, kan vi jo evt. undersøge betingelserne med KODA.

Mvh
    Sv-E

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2006
    kl. 09:48

Frederik Dam Sunne

Tjow,

I må du gerne undersøge det, men jeg kan ikke love noget lige nu.
    Har man et webhotel, kan man jo uploade mp3 filen og linke til den som nødløsning.

Mvh,

Frederik

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2006
    kl. 10:48

Svend-Erik Kjær Madsen

Ok

Jeg prøver at forfatte en mail til KODA, så ser vi om de kan bidrage med noget, tak for indsatsen.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2006
    kl. 10:54

Svend-Erik Kjær Madsen

Og

det med den eksterne upload var jo slet ikke tosset Frederik ;), efter at have læst en andens indlæg kom jeg tilfældigt hertil:

http://www.gratisupload.dk

Det kan da godt bruges.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk