Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
pickup t. jazz bas - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-11-2006
    kl. 18:41

simo jørgensen

pickup t. jazz bas

Hej. Jeg har en highway 1 jazz bas og overvejer at skifte pickupperne. har overvejet fenders vintage noiseles og cobalt noiseless. nogen forslag eller erfaringer.

Svar på dette indlæg
  • 30-11-2006
    kl. 22:33

Jimmy Poulsen

Det kommer jo an på...

Hvilken lyd du gerne vil have.

Jeg kan anbefale seymour duncan antoquities, de er meget vintage agtige, måske lidt lukkede i lyden.

Ellers Lindy Fralins split coil pickups, de er super fede.

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 12:08

simo jørgensen

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 12:08

simo jørgensen

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 12:13

simo jørgensen

lyd.

det er jo nok den der vintage lyd jeg går efter. så de der seymor duncans på ebay igår. de har fået go omtale.

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 18:35

adrian w

Lindy Fralin

Jeg har et par Lindy Fralin Vintage jazzbass pick up til salg for 800 kr. jeg har kun brugt dem i ca. 14 dage, da jeg ønsker en mere moderne lyd, så de er så godt som nye

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 22:30

simo jørgensen

lindy fralin jo tak

det lyder spændende. hvordan er outputtet i forhold til stock pickupperne?

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 23:21

adrian w

Lindy Fralin

hej simo
    Jeg mener det er det samme output, som de originale der sad i min Fender bass

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 23:44

simo jørgensen

lindy fralin.

de er så godt som solgt. jeg har hørt at der er garanti på dem. har du kviteringer osv? hvordan ordner vi det? hbg

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 23:51

adrian w

Hej

Skriv til mig på denne mail:
    så kan jeg evt. maile nogle billeder af dem
    Adrianw@hotmail.com

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 15:56

Svend Åge Drewsen

Jeg ville...

få en til at lave dem. Basslab.dk eller Mørch. De kan lave dem som du vil ha dem. Jeg har et sæt håndlavede vintage Jazz Bass PU'er fra Basslab. De er meget frækkere og livagtige en noget andet jeg har.

Sv. Åge

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 16:43

simo jørgensen

håndlavede p.u.

det lyder lækkert med de håndlavede, men jeg går ud fra de også er super dyre. jeg er nok tilbøjelig til at købe dem på ebay til en billig penge. Dollaren er lav for tiden så det gør det kun bedre.

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 17:27

Svend Åge Drewsen

De koster...

omkring 800-1000 pr stk.

Sv. Åge

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 17:33

Svend Åge Drewsen

Lige en ting mer'...

Du nævnte noisless. Hvis det er vintage du er ude efter, skal du holde dig langt væk fra alt hvad der hedder noisless.

Vh
    Sv. Åge

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2006
    kl. 22:35

simo jørgensen

noiseless

tak for tippet. troede de lød som de vintage ,bare uden buzz. det påstår producenterne jo, men det skal de jo sige.

Svar på dette indlæg
  • 11-01-2007
    kl. 20:59

Søren Gimm Damgaard

står med ca samme drøm om nye P.U's

I den forbindelse har jeg set mig lidt varm på warmoths Rio Grande, men har ikke mulighed for at høre dem nogen steder. Kan nogen evt. svare mig om de er fede til møgbeskidt Rock og ligeså blues?

Svar på dette indlæg
  • 13-01-2007
    kl. 14:23

Søren Korsgaard

Mörch er manden

Nu har jeg ikke hørt Basslabs egne pickupper, men jeg er den lykkelige ejer af et par basser med Mörch pickupper. Jeg er ikke ekvilibrist på bas men jeg har dælme alligevel en superfed lyd fra mine basser og det kommer fra magneterne. Mörch kan håndsmede jeres pickupper præcist som I vil have dem og tager i derop kan i prøve en røvfuld forskellige pickupper på den samme bas og så direkte sammenligne hvordan de lyder. Det kan man ikke hvis man køber noget på Ebay. Og de koster ikke væsentligt mere end fabriks pickupper. Og som Svend Åge nævner så får i en meget frækkere, federe og meget mere personlig lyd når i får dem bygget præcist efter jeres egen specifikationer. Nu skal der nok sidde en eller ande og tænke Ham Korsgaard roser altid Johnny Mörch gad vide om han har interesser et eller andet sted. Til det må jeg sige JA det har jeg. Jeg har den interesse at jeg synes at alle skal ha lov til at opleve den ultra fede lyd hans produkter kan prooducere. Ellers er jeg bare en relativ god kunde hos ham

Svar på dette indlæg
  • 13-01-2007
    kl. 17:10

Bent Kallehauge

Mørch.......

.......man kan se hvordan her:
    http://www.morch-guitars.dk/images/gallery/basses/gallery0065.jpg

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2007
    kl. 10:06

Dan Rasmussen

Mørch!

Det er i den grad anbefalelsesværdigt og meget lærerrigt at besøge Mørch. Og så er du sikker på at få nogle pickupper du bliver glad for.

Mvh. Dan

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2007
    kl. 13:36

Svend Erik Holm

Har faktisk et sæt af Mørch's Vintg.

Sættet sælges såfremt det rigtige bud gives.

Skriv mig en mail; seholm@myinternet.dk
    :O)

Svar på dette indlæg
  • 25-06-2011
    kl. 20:29

Peter Rahbek

Mørch

Jeg støtter i den grad Dan. Har selv samarbejdet emd Mørch i mange, mange år - også omkring udvikling og tilpasning af pickupper og basser mm. Mørch er en mester. Jeg har selv et stort udvalg af Mørchs JB pickupper i min samling og demonstrerer dem gerne. Afgjort et nærlyt værd for alle interesserede. Mvh Peter Rahbek, 40502080.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk