Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Nissepige? Igen? Hvorfor? - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-12-2006
    kl. 00:33

Kristian Hverring

Nissepige? Igen? Hvorfor?

Er det bare mig, eller virker det en smule søgt med Soundchecks nissepige fetich? Som gammel abonnent på papirudgaven husker jeg at det også dengang var en tilbagevendende ting. Er vi ikke snart ved at være ovre det? Eller synes Soundcheck det er relevant med bare damer? Musikinstrumenter og babser? Jeg har ABSOULUT ikke noget imod nøgne kvinder, men hvad er sammenhængen? Jeg har svært ved at se det og føler mig talt ned til. Jeg indrømmer at dette års nissepige har betydeligt mere tøj på end mange af de tidligere. Omvendt må det være på tide med en nøgen nissemand snart, hvis der absolut skal være bart bacon omkring jul. Måske en skribent i bar røv og nissehue? Bare for at få lidt balance i tingene :)

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 01:06

Søren Alwan

Ganske vist...

ikke bar, men alligevel ikke noget dårligt bud:

http://www.slmc.it/long_train_running/5/imm/5/christmas-hendrix.jpg

:-)

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 10:17

Søren Korsgaard

Nej det er vi ikke!

Hej Kristian. Nej vi er ikke ved at være ovre det.

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 11:42

Morten Lyse Pedersen

Det må der være plads til..!

Hej..

Jeg må bestemt sige, at billedet der ledsager soundchecks julehilsen er helt i orden..

Bliver man stødt af det, er internettet ikke et sted man bør færdes..

Og sammenhængen.. Ingen, men godt billede alligevel, og det ER jul..

Mvh.
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 12:20

Søren Alwan

Hej Søren

Du har glemt linket til importørens hjemmeside!

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 15:34

Kristian Hverring

Det er da helt fint ...

... men så må man da overveje hvad det er man vil med soundcheck.dk. Det var det samme med det oprindelige blad. Jeg var abonnent i al den tid bladet eksisterede og var ked af at det måtte lukke. Til gengæld blev jeg også glad for at det genopstod på nettet. Af og til bar bladet bare præg af at være en lille lukket klub hvor skribenterne skrev til hinanden i stedet for til læserne. Det gjorde jeg også opmærksom på dengang. Nu er det bare sådan at man er nok lidt naiv hvis man tror at et sådant billede ikke har nogen signalværdi. Jeg bakker op om soundcheck og vil håbe at det med tiden kan blive et solidt og troværdigt website til glæde for alle musikere og grejfraks, uanset køn. Jeg håbede også at jeg med mit indlæg kunne starte en saglig debat, men jeg må sige at jeg er en smule skuffet over Søren Korsgaards indlæg. Det er ikke fordi han kører mange argumenter i stilling :) Hvis det var et "privat" website kunne jeg aldrig finde på at blande mig, men da det er noget der skal forestille at være et seriøst grejmagasin er sagen en anden. Og så må jeg igen gøre opmærksom på at jeg ikke er bange for bare damer, det er bare et spørgsmål om sammenhængen. Hvis jeg vil se på nøgent kød er der masser af andre og bedre tilbud end soundcheck.dk :)

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 16:08

Søren Alwan

Kære Kristian

Hvis dine problemer ikke er større, og diskussionerne på Soundchecks fora ellers er saglige og sobre samt aldeles u-sexistiske, så tror jeg - og dette står helt for min regning - at du trænger til at gå en god lang tur ved stranden og så måske ligge en times tid på divaneseren, når du kommer hjem. Så tror jeg, at du vil indse, at Soundcheck - nissepiger eller ej - er dét forum i Danmark, hvor der er samlet mest viden og interesse i at hjælpe andre, samt dét sted, hvor man får de suverænt bedst argumenterede svar på sine spørgsmål angående lyd.

Hvis du så vælger at slå hånden af Soundcheck på baggrund af en "snoldet" nissepige... Ja, så fred være med det. Måske et par større sko ville hjælpe?

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 16:47

Kristian Hverring

Jamen dog :)

Det ser ud til at det er lidt svært at fostå hvad jeg skriver, men til gengæld er det dejligt at der er så stor opbakning omkring soundcheck.dk. Jeg er helt enig i at der er masser af gode informationer at hente her. Det er ikke det der er pointen. Pointen er at det kan blive endnu bedre. Det er også værd at bemærke at det indtil nu kun er hankønsvæsner der har blandet sig i debatten. Jeg tror da at der også er piger/kvinder der benytter sig af soundcheck, men måske tager jeg fejl. Jeg mangler også stadig et rigtig godt redaktionelt argument for hvorfor det er en nissepige med spredte ben og lummerøjne og ikke en nissemand. Eller en nissehund. Eller hest. Eller moogsynth :) Indtil videre synes jeg at dit (Søren Alwans) forslag har været det bedste. Hendrix som julemand, det er da helt perfekt!

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 17:03

Xx Xx

Hej Kristian

Søren Korsgaard har glemt at meddele, at for på bedste måde at tilgodese Soundchecks brugeres interesser og dække et bredere redaktionelt område, er man med virkning fra kommende årsskifte gået i samarbejde med et herværende internationalt magasin.
    Efter årsskiftet ser logoet ud som følger:

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=1006

Flere ændringer på siden kan påregnes.

;)

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 18:37

Kristian Hverring

Hehe ;)

Hej Evan. Det var sgu da en tanke der var værd at gå videre med :)

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 18:15

Søren Korsgaard

Kære Kristian

Det er da dejligt at du bakker op omkring Soundcheck. Jeg kan dog ikke finde nogle indlæg fra din side, men rart at vide at du er os i ånden. At mit indlæg skuffer dig, er da ærgerligt, men både da Soundcheck var et blad og nu da det er en webside har det altid været lavet med et glimt i øjet. Der var mange "seriøse" folk som dig selv det gav os på puklen da vi smed en forstærker ud fra et højhus for at se om den kunne holde til det. Hvorfor nu det? Fordi det var en aneden vinkel at snakke om holdbarhed og nyt gear. Hvis det kan brige dit pis i kog at jeg hvert år lægger en nissepige og et nytårs sild op på siden så er mit råd at holde dig væk fra siden lige de to dage hvor det står på. Nu er det ikke som du skriver sådan at Soundcheck er noget seriøst grejmagasin, men en hjemmeside. Den er så godt som ukommersiel. Og når du spørger efter sammenhængen mellem kønne piger og gadgets så vil jeg sige at den smule nisspige der er lagt op så absolut er i den pæne ende af skalaen. Check div magasiner Gear, T3 og hvad de ellers hedder, der er bademodeller klistret op sammen med en hvilken som helst Ipod dims, der vises i bladet. Lars Gren havde i mange år "Nissepiger " på hans jule hilsen, Luthmand har deres piger. Ortofon har en tidligere Playboy pige som reklame frontfigur(at hun så også er en rigtig god DJ er vist mere eller mindre bare en bonus i den sammenhæng) Så det er jo ikke noget vi på Soundcheck har opfundet. Hvis man dømmer efter de indlæg der kommer på siden har vi kun nogle få trofaste piger blandt de faste læsere (der kan sagtens være flere uden at de deltager aktivt i debatten)Så hvis det skulle støde nogen så skulle det være dem. Så til Heidi og Sanne R undskyld hvis billedet har stødt jer. Men gad vide hvad de gør med Magasin kataloget, Salling Ditto og alle de andre jule kataloger der kommer hvor der også er letpåklædte mennesker i. Sammenhæng??? Tag på biludstilling eller til et F1 løb så skal du se letpåklædte piger der optræder helt uden for sammenhæng. Man har aldrig hørt om sex drugs and Formula1 men der vist et eller andet ordsprog der engang sagde noget om sex drugs and Rock´nroll. Men det er selvfølgelig en helt anden sag. Any way
    Glædelig jul også til dig Kristian

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 19:08

Kristian Hverring

Tak for at du endelig kom ud af busken og jeg er glad for at du tager min kritik seriøst. Jeg giver dig ret i at der kun findes ét andet indlæg af mig i dette udemærkede forum d. 27/11-2005, men det skal vel ikke afholde mig fra at komme med et indlæg i dag? Det kører måske efter anciennitet her i den "lukkede" soundcheck-klub? Det er gas og du kan tage det ;) Til gengæld kan jeg glæde dig med at jeg besøger soundcheck.dk hver evig eneste dag, for at læse nyheder, kigge efter brugt grej og følge med i dette forum. Desuden er mit pis langt fra at være i kog, men det er natuligvis altid svært for andre at se i denne form for kommunikation. Jeg syntes i øvrigt at jeres "flyvende forstærker" test i sin tid var rigtig skæg OG relevant. Hvis det derimod havde været nissepiger i kastede ud af vinduet ... :) Jeg beklager at du ikke forstod hvad jeg mente da jeg skrev grejmagasin og det er naturligvis min egen fejl. Jeg skulle have skrevet webzine, så havde det nok været tydeligere hvad jeg mente. Uanset hvad er det vel egentlig det samme? Eller kan man sige at fordi at det foregår på nettet så behøver man ikke at være så kritisk med hvad man præsenterer for læserne? Nå, men fint nok, hvis din/jeres(?) referenceramme er GEAR, Luthman kataloger og Lars Green så forstår jeg bedre hvorfor nissepigen er blevet en fast del af møblementet. Jeg ville ønske at I kiggede lidt mere på magasiner (samt deres tilhørende hjemmesider) som Sound on Sound, MIX Magazine, Recording, Music Tech, FutureMusic og såmænd også MM fra vores svenske brødre i stedet. Jeg tager måske fejl, men der bliver der brugt utroligt lidt plads på letpåklædte damer. Man kan omvendt sige at Magasins kataloger og lign. er dækket ind under den gode undskyldning at de faktisk sælger undertøj :) Det er der vist ikke så meget af på soundcheck.dk. Ikke en gang på brugtmarkedet :) Jeg er godt klar over problematikken omkring at soundcheck.dk drives af stort set frivillige kræfter og det tager jeg hatten af for. Det er fedt at I gider at bruge tid på at holde det i luften. Respekt! Men jeg mener stadig at det skal være muligt at kritisere og komme med forslag. Soundcheck er jo ikke meget værd uden brugerne og det er jeg sikker på at du er enig i Søren. Hvis man ikke hele tiden stiller spørgsmål til hvad det er man laver og de valg man træffer, så er fremskridt og udvikling umuligt. Jeg håber I forstår at det er i den ånd jeg skriver disse indlæg. Du har jo også den fordel og mulighed at du kan ignorere min kritik og fortsætte med at bringe nissepiger, påskekyllinger og sommersild :)
    Jeg ønsker også dig Søren K, og alle jer andre der indtil videre har deltaget i debatten en rigtig god jul og et lykkebringende nytår.
    Mange hilsner fra Kristian.

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 20:31

Søren Alwan

"Utroligt lidt plads"

Se dét er også en passende betegnelse for, hvad jeg personligt mener, at letpåklædte nissepiger optager på Soundcheck!

Se, hvis nu jeg følte at jeg fik 99% af alt indhold på denne hjemmeside serveret pakket ind letpåklædte damer, ville jeg nok have forladt etablisementet for længe siden.

Jeg holder fast i forslaget fra mit sidste indlæg... :-)

Og også et godt nytår til alle herfra!!!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 21:57

Kristian Hverring

Nemlig, og i den grad

Jamen, så er vi jo faktisk enige Søren A. Jeg kunne da godt have skrevet "absolut ingen plads", men jeg regnede med at pointen blev forstået alligevel. Jeg synes bare at det er en fin ting at vi som brugere gør opmærksom på hvad vi synes. Nu er vi da i hvert fald et par brugere der har givet udtryk for at vi synes at de bare damer bør holdes på et minimum og at energien i stedet bruges på noget der enten er mere relevant eller opfindsomt. Personligt ville jeg været faldet ned af stolen af grin, hvis Søren K, Frederik Webmaster og nogle af de andre gutter var hoppet i (eller ud af) nissetøjet for at sende en personlig julehilsen, men ressourcerne er jo små. Og det var ikke en spydig hentydning til noget som helst ;) Man kan jo bare håbe indtil næste år ...?
    Du har fuldstændig ret i at dette forum er et af de bedste i landet. Meget bedre end f.eks. Aages, hvor ens indlæg bliver censureret, hvis man er uenig med den lokale sherif. Her kan man godt være uenig med den faste inderkreds uden at blive stenet, eller bombarderet med usaglige tilsvininger og det er da fantastisk. Sådan skal det være.
    For mig handler det nok kun om spørgsmålet om hvordan soundcheck.dk i det hele taget, og ikke kun forummet, vil præsenterer sig selv og det synes jeg at jeg har fået svar på i dag, så jeg kunne ikke være gladere :D Nogle gange kan det være godt at få noget feedback på hvordan ens brugere/læsere opfatter det man producerer.

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 05:58

Søren Alwan

Et bud mere...

denne gang fra den hjemlige front:

http://www.mikavandborg.dk/

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 12:12

Svend-Erik Kjær Madsen

Der

er nu ikke meget B-skål over ham !

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 13:43

Kristian Hverring

Jeps :)

I Photoshop kunne man evt. sætte en nissehue på Mikas hoved og vupti! Soundchecks nye nissemand. Udemærket bud. Her er et andet:

http://www.jazzpensacola.com/images/archive/xmas03/5.jpg

Jeg ved ikke helt hvorfor personen til venstre i billedet har en klud for næsen, men julemad kan jo godt være lidt hårdt ved maven. Selv for julemanden.

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 13:48

Svend-Erik Kjær Madsen

Ahhr

mon ikke han skal bruge den klud til at komme af med fustrationerne over at du byttede nissepigen ud med den der halvfede julemand ;)

Han lugter garanteret heller ikke bedre end hende.

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 14:05

Kristian Hverring

Du skal ikke være ked af det

her er til gengæld noget der garanteret vil falde i din smag :)

http://sidesalad.net/archives/LeatherSanta.jpg

Svar på dette indlæg
  • 31-12-2006
    kl. 20:53

Svend-Erik Kjær Madsen

men så faldt 10 øren, og jeg forstår din harme over nissepigen, tja vi kan jo ikke alle være ens ;)

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 16:03

Mads UB

Kristian skrev : "Nissepige? Igen? Hvorfor?
    Er det bare mig, eller virker det en smule søgt med Soundchecks nissepige fetich?"

- det er bare dig.

Flere Nissepiger tak!

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2006
    kl. 22:17

Ove Dalgaard

Fadbamse næste år

Det kan alle vel forholde sig til, eller skal vi så ind på alkoholpolitik? Pigen er da meget sød, selv om hun i de viste gevanter egentlig ikke hører hjemme på dette forum. ( undrede mig selv lidt, men det blev ved det).

Svar på dette indlæg
  • 29-12-2006
    kl. 11:32

Svend-Erik Kjær Madsen

Ja

jeg syntes nu fejlen ved nisse-pigen er at hun har lige rigeligt med tøj på ;)

Svar på dette indlæg
  • 29-12-2006
    kl. 18:52

Søren Korsgaard

Det bliver rettet

Hej Svend Erik det skal jeg nok få rettet op på til Nytår.

Svar på dette indlæg
  • 30-12-2006
    kl. 01:08

Svend-Erik Kjær Madsen

Jamen

det ser jeg frem til, så kan det være der bliver grund til en lille hyggepudsning ;)

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2007
    kl. 14:00

Heidi Christensen

Hvad med

Jeg blander mig også lige søren ;o)

Hvad med en lækker nøgen mandlig guitarist/bassist med nissehue på??? Det er jeg sikker på at kvinderne herinde stemmer for..det skader jo heller ikk at prøve noget nyt!!

Svar på dette indlæg
  • 03-01-2011
    kl. 10:40

Naja Jansen

Fedt

Ja, Kristian tak fordi du syntes, at det skal være fair for pigerne og de andre, som kan lide fyre! Hvad med, at have begge dele næste år?

Så ville det både være nyt og traditionsrigt!

Svar på dette indlæg
  • 03-01-2011
    kl. 12:40

Ove Dalgaard

Jeg er bare totalt imod

Uanset hvad, der skrives, protesterer jeg..... nemlig. Det er nok det letteste og i den forbindelse hader jeg Gibson og Fender- guitarer, sikke noget l... skrotter nok de 5 eksemplarer jeg ejer. Ps Fender forstærkerne ryger samme vej. ups var det nissepiger tråden drejede sig om ?????? ps fuck Boss og alle deres effekter........og min gamle Roland ekko- maskine....

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk