Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-01-2007
    kl. 00:43

Søren Nielsen

Kontrabas

Hej derude!
    Nogen her der ved om det er muligt at få en brugt kontrabas for ca 4000,-?
    Er egentlig guiarist men har fået den skøre ide, at jeg skal lærer at spille på sådan en:-)

På forhånd tak

Søren Nielsen

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2007
    kl. 18:11

Henning Bech Madsen

Ved ikke så meget om kontrabasser

men Bjarne Christensen (fra bl.a. Sigurd Barret Trio) har nye fra 6.900,- En gang imellem har en brugt, og han lejer også ud se: http://www.kontrabas.com/
    Thomann har kontrabasser fra under 3.000,- og opad, se: www.thomann.de

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2007
    kl. 19:45

Søren Nielsen

Tak Tak:-)

Har tjekket Thomann, og synes det ser lovende ud. Tak for hjælpen!!

Mvh Søren Nielsen

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2007
    kl. 09:41

Kenny Stormlund

Thomann kontrabasser

Hej Søren,

Jeg har set 3 af de "billige" model Thomann 111 kontrabasser fra Thomann i "virkeligheden" - og alle 3 var så dårligt sat op fra den kinesiske fabrik, at man ikke kunne spille på dem: Der er store buler i gribebrædtet, så strengene rasler (som vel at mærke er en form for lakeret bambus - hvis man forsøger at høvle/slibe det op, skal man have det sortlakeret igen), stolen er alt for tynd, så den bøjer (og efter kort tid knækker den), og stemmestokken er for lang, så når man stemmer bassen op, begynder den at lave en bule i bunden. Desuden er halsen lavet i en meget dårlig kvalitet ahorn, som har vind-revner. Af de 3, jeg har set, har 2 af dem haft flækker i halsen (i samlingen mellem hals og krop).

Hvis man er en (meget dygtig!) gør-det-selv'er, kan man få en udemærket bas ud af disse basser - men man skal regne med at bruge for ca. 3.000 kr dele (nyt ibenholt gribebrædt, ny stol og nye strenge) - og ca. 25 timer. Alternativt bruge ca. 6.000 kr (!!) hos en autoriseret instrumentmager.

Hvis man gerne vil købe en kontrabas fra Thomann, vil jeg nærmere anbefale Thomann's model 11, som koster 6.238 DKK + shipping. Denne bas er bygget hos Tjekkiske Strunal - og er med IBENHOLT gribebrædt - en langt bedre kvalitet. Som jeg tidligere har skrevet i dette forum, er ibenholt gribebrædt et absolut must, hvis man vil have en velklingende bas m. lang sustain, som også kan holde i flere år - uden at bøje og/eller miste den sorte farve - og få dette monteret hos en autoriseret instrumentmager koster ca. 4.000 kr.

Er der andre, der har købt en Thomann 111, som har en anden holdning end mig?

Alternativt kan man lede efter andre kinesiske finer-basser med ibenholt gribebrædt - der findes et par fabrikanter, som laver rigtig gode basser - men generelt skal de alle sammen have afrettet gribebrædt/strengehøjde og udskiftet strenge, før de er RIGTIG gode. Jeg har iøvrigt en sådan bas til salg: 3/4 god kinesisk finérbas med perfekt afrettet ibenholt gribebrædt, perfekt strengehøjde og perfekt tilpasset stemmestok. Desuden med Planet piezo pickup (til ca. 1.400 DKK) og foret taske. Pris: 6.500 DKK. Efter min mening et endnu bedre tilbud ; - ).

Mvh

Kenny

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2007
    kl. 10:02

Dan Rasmussen

Kontrabas.com

Der er ikke meget ved at få en kontrabas til 4000, hvis den er "forkert" fra ende til anden.

Besøg www.kontrabas.com

Det er bassisten Bjarne Christensens hjemmeside. Han sælger kontrabasser, og du kan endda også leje en bas til meget billige priser - nok en god idé for en som dig, der vil prøve kræfter med kontrabassen.

Mvh. Dan

Svar på dette indlæg
  • 01-06-2012
    kl. 22:27

Morten Boeriis

Thomann 22

Er der nogen, der har erfaringer med Thomann 22 kontrabassen? Den er lavet i Europa, har massivt dæk og ibenholt gribebræt. Det lyder på papiret ret attraktivt for 6679,- dkr inkl moms.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk