Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
LiveShot.dk - Gratis Koncertfotografering - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 01-05-2007
    kl. 13:19

Mathias Laurvig

LiveShot.dk - Gratis Koncertfotografering

LiveShot.dk er et nsten nyopstartet side med koncertfotografer rundt omkring i landet. Vi er et non-profit netvrk af fotografer, s derfor kan vi fotografere til koncerter ganske gratis. Book en fotograf direkte fra vores side: www.LiveShot.dk

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 04:49

Sren Alwan

Her p...

falderebet af 1. maj, m jeg lige lfte en lille pegefinger angende dt I har gang i:

I skal jo alts vre klar over, at dt, I foretager Jer dr, er med til at tage brdet ud af munden p div. freelance fotografer, der netop lever af denne specielle afart af fotografi! Jeg gad nok vide, hvad Pressefotografforbundet ville sige til Jeres tilbud..?

M.v.h.

Sren Alwan (fotojournalist)

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 11:10

Mathias Laurvig

Svar....

Hej Sren

Har hrt det hvad du skriver mange gange og jeg kan da ogs godt forst det.

Nu er det for det meste ikke srlig kendte bands vi tager billeder af, bands der mske ikke kan betale hvad en professionel koncertfotograf koster.

En anden grund til at vi gr det gratis, er at vi ikke har nogle professionelle koncertfotografer p LiveShot.dk, vi har fotografer der er gode til at tage koncertbilleder, men det er ikke professionelt.

Med Venlig Hilsen
    Mathias Laurvig
    odense@liveshot.dk

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 15:30

Sren Alwan

Jamen...

Hvis I er friske og s overbeviste i Jeres sag, som I giver udtryk for, kan vi jo da prve at gre frnvnte forbund opmrksomme p Jer, og s se, om de er enige med Jer..?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 15:52

Svend-Erik Kjr Madsen

Nu

har jeg ikke personlig interesse i sagen, men der str da ellers tydeligt p jeres side at i tager professionelle billeder !

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 19:02

Mathias Laurvig

Det er...

Det er selvflgelig rigtigt... :) Det vil blive rettet.. Men hber i forstr hvad jeg mener.

Hvis jeg var tmrer var der intet til hinder for at jeg varebyttede arbejde med en proff. fotograf. Han fotograferede til min datters bryllup og jeg lavede tmrerarbejde i min fritid p hans hus - det er lovligt.

Men det er ikke i orden at tage billeder til en koncert for et band, man s fr en gratis koncert af?

Den eneste mde jeg kan komme til koncerter og gre det jeg bedst kan lide at gre, alts tage koncertbilleder, det er igennem liveshot.dk. Igennem liveshot.dk kan jeg blive bedre til det jeg gerne vil vre senere hen, alts koncertfotograf.

Selvflgelig kan man g rundt og sige at nu tager vi arbejdet fra alle dem der tjener penge p at tage koncertbilleder. Men mondog, tag foreksempel http://www.get-set.dk/, han tjener penge p koncertbilleder og sammenlign hans billeder med liveshot.dk, der er en forskel...

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2007
    kl. 20:40

Sren Alwan

Jo, men...

der er bare det lille MEN, at der er udbredt arbejdslshed blandt fotografer - det samme kan vist ikke med rette psts om tmrere?

Og selvflgelig findes der skaldt "professionelle" fotografer, som er elendige til deres arbejde - masser af dem! Men du kan garanteret ogs finde tmrere, som laver noget pokkers klamhuggeri...

Nu skal det ikke forsts sdan, at jeg er imod, at unge "upcomming" fotografer ver sig ved at fotografere koncerter, eller hvad de nu mtte lyste. Dr, hvor det skrer lidt i jnene, er, nr det bliver s organiseret, som I lgger op til, og ikke mindst at I gr det gratis...

Vr Jeres arbejde bekendt, og tag noget for det! Jeg kender heller ikke mange tmrere, som arbejder gratis...

De bedste hilsener

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 12:29

Nicolej Brink

Slap nu lige af

Nu har jeg heller ingen personlig interresse i det gode tilbud men der er da ingen ting i vejen for at stille en service til rdighed.

M man s heller ikke tilbyde sin hjlp p en indspilning pga. aat der finde studiemusikkere. Skal man s ogs "meldes" deres fagforening. Eller hvad med at tilbyde gratis studietid hvis man gerne vil dygtiggre sig eller sl sit navn fast.

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 13:14

Sren Alwan

Jo, men...

som tidligere nvnt, er det vel de frreste studiemusikere eller amatr-studieejere, som ligefrem organisrer sig i en "forening", som de s reklamerer for..?

Og igen: Der er udbredt arbejdslshed blandt fotografer! Jeg kender mange - isr nyuddannede - fotografer, som vitterligt "hustler" sig gennem tilvrelsen i et desperat forsg p at f en fod ind p et freelance-marked, som bliver mindre og mindre i takt med, at at "everyone and his brother" tror, at bare fordi han/hun har kbt et digitalkamera, er de fotografer. Og "p den anden side af disken" - alts aftagerne af billederne har det altid vret kvantitet og pris, der satte dagsordenen - ikke kvaliteten! S i dn lejr (hvilket jo s i dette tilflde m vre bandsene) er de da kun ved at g i selvsving...

Men hvis man gerne vil give en hndsrkning til at afskaffe "fotograf" som betegnelse for n, der vitterligt har en uddanelse inden for feltet at trkke p, er dette da et skridt i den rigtige retning...

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 13:42

Nicolej Brink

Hvad med den frie konkurence

Pris og kvalitet flges jo som regel ad. Mske er dem du kender ikke gode nok eller for dyre. Men kan jo ikke fortnke nogen i at tage i mod det bedste tilbud... s m konkurenterne jo oppe sig.

En seris musikker der vil lave en plade bruger jo heller ikke (udelukkende) et gratis hjemmestudie....

Jeg ser ikke problemmet...

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 18:23

Sren Alwan

Jamen...

kre ven.

Hvis du nu var musiker - eller ihvertfald levede af at spille musik, ville du s ikke ogs blive lidt trt af det, hvis spillestederne s pludselig kun gad at hyre amatrbands, som var villige til at spille graftis?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 20:37

Nicolej Brink

....

Jamen... Jo, men... Jo, men... Jamen...
    Det er vist noget de fleste musikkere har vret ude for :) S m man jo bare oppe sig og vise ens kunder ens vrd

Dette er ved at bleve en smynkelig debat. Tr jnene og kom ind i kampen

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 21:12

Sren Kjr

nej den er ikke ynkelig

Det er helt i orden, at man gerne vil have noget erfaring, men derfra og til at arbejde gratis er en uskik. Det er en hn mod de mennesker som har "betalt" for uddannelse i form af at vre studerende eller elev.
    Hvis man ikke kan levere en vare som man selv synes er vrd at forlange en pris for, skal man ve sig lidt mere inden man tilbyder sin tjeneste - og s er det ligegyldigt om det er foto eller musik.

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2007
    kl. 22:06

Sren Alwan

Og det kan jo...

vre, at Hr. Martin Laurvig pludseligt fr et helt andet syn p sagen dn dag, han har "vet" sig nok, og han skal til at leve af det..?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk