Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
8 kanals preamp - Octamic vs Octopre vs Onyx - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-05-2007
    kl. 23:11

Troels Damgaard

8 kanals preamp - Octamic vs Octopre vs Onyx

Hej

Jeg str og skal kbe en transportabel 8-kanals preamp. Har tnkt p flgende 3:

RME Octamic
    Focusrite Octopre
    Mackie Onyx 800R

De anmeldelser og kommentarer jeg indtil videre har fundet placerer de 3 preamps rimelig tt. Er der nogle som har erfaringer med disse preamps og kan give et rd om hvilken der er at foretrkke?
    Indtil videre hlder jeg nok mest til RME'en.

Hilsen Troels

Svar på dette indlæg
  • 14-05-2007
    kl. 12:12

Sren Jakobsen

Eller mske en helt fjerde...

Frst vil jeg lige sige at jeg ikke har prvet nogle af de nvnte preamp's, men kende dem kun fra papir og div. test's i tidskrifter.

Men i min egen sgen efter en 8 kanals preamp, er jeg faldet over PreSonus Digimax FS, den har fet gode tests og er billigere end de tre andre, den har indbygget bde A/D og D/A konverter, s udover at f 8 ekstra input fr man ogs 8 ekstra output. Og s har den dobbelt ADAT s den kan kre S/MUX, hvilket giver mulighed for at kre 96k samplingsfrekvens.

Svar på dette indlæg
  • 15-05-2007
    kl. 23:13

Christian Frandsen

Rme

Hej,

Jeg arbejder til dagligt med en RME Octamic - og den lyder FANTASTISK !!! (til prisen!).
    Den kan jeg varmt anbefale - om ikke de andre er gode skal jeg ikke udtale mig om - men RME er fedt !!!

Svar på dette indlæg
  • 17-05-2007
    kl. 14:47

Peter Simonsen

kb den billigste!

Hej troels..Hvis jeg var dig og stod og skulle kbe preamps/funktioner i det pris omrde..er der ingen tvivl. Jeg ville jagte den billigste. der er absolut ikke den store forskel i kvalitet p de nvnte. det er marginaler vi taler om. Da de fleste benytter nogenliunde samme design og samme chips. PCB-layout mm gr selvflgelig ogs en forskel, MEN, MEN!!!. Igen det bedste man altid kan gre er at lne den med hjem fra en forhandler..lytte og arbejde med dem over nogle dage..*S* Find ud af hvilken dine re bedste kan lide, og kb den s *S*

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk