Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Valg af lydkort - IKKE HIGH END! - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 02-07-2007
    kl. 15:12

Gary Madsen

Valg af lydkort - IKKE HIGH END!

Hej forum.
    Jeg har brug for, en gang i mellem, at indspille (og det ER kun en gang imellem!) noget musik via mikrofoner. Ikke noget avanceret: Lidt fra bandets velokale og lidt derhjemme.
    Min PC er en Medion/ALDI ting (2,6 GHz. 1 GBRam - tror jeg nok)
    P den baggrund regner jeg med at ofre max 5-600 kr. p et lydkort.
    TerraTec Producer PHASE 22 ser ud til at matche mine behov. Nogle kommentarer??
    Eller??
    Skulle jeg njes med mit gamle Soundblaster Live! Platinum kort fra min gamle PC? (Den har da et "Live drive" der frer tilslutningerne ud p fronten)
    - Og selvflgelig opdatere softwaren

Gary

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 19:52

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Gary

Ja jeg jagter dig over det hele :) Men kb dig nu et ok kort som du ogs kan bruge hvis du vil optage mere serist, her er et foreslag:

http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=4825

Mske kan du finde det billigere i en tysk netshop eller ligende.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 19:58

Sren Korsgaard

Mit forslag

Kb et eksternt kort enten med firewire eller usb tilslutning s er du lang mere fleksibel hvis du p et tidspunkt gerne vil bruge det i forbindelse med en brbar. Der findes rigtig mange gode kort fra nogle f hundrede kr op til ca 10.000 kr s der imellem finder du givet vis hvad du sger hvis din maskine har Firewire s er Echo kortene superfede og meget sm og kompakte og de lyder stjerne fedt. Tc nye konnekt kort er ogs gode. RME er toppen og de sm M-boks ProTools kort giver dig jo adgang til den store ProTools verden s du er kompatibel med resten af verden til relativt f penge

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 20:15

Svend-Erik Kjr Madsen

M-Audio Delta

anbefaler jeg ud fra egne gode erfaringer, jeg har hrt en del drligt om USB lydkort s sdan et ville jeg ikke kbe, har hrt meget godt om FireWire kort men s er prisen ogs en anden.

Hvis du kan njes med et PCI basseret kort er her et rimeligt tilbud:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50355283

Hans nummer er 32 11 11 34 i fald du ikke abonnere p dba.

Det kort kan du ogs bruge med Pro Tools bare til en orientering.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2007
    kl. 13:11

Gary Madsen

Hej Sren og Svend-Erik

Tak for input!
    Og netop input synes at vre det frste, jeg skal have tacklet.
    Jeg havde en ide om at man kunne f et lydkort med 2 mic. indgange. Efter at have surfet lidt, kan jeg konstatere at det ikke er muligt i den nskede prisklasse.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 06:38

Per Jrgensen

Valg af lydkort

Jeg ville klart snige mig prismssigt lidt op
    og som Svend-Erik skriver, kbe et Delta 44.
    Vi er 3 musikere der alle, igennem flere r har brugt Delta 44 - og det virker bare.
    4 ind- og 4 ud. Alle jack i en breakout box.

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 11:39

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Gary

Nr du nu har sandet at budgettet ikke holder, s kan du f en lille preamp som passer sammen med bla. Deltakortene:
    http://www.thomann.de/thoiw12_m-audio_audio_buddy_prodinfo.html

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 20:17

Gary Madsen

Tjah. Tnk..

at en ide om at indspille et par lydklip skulle ende med preamps, lydkort - og sikkert ogs en ny PC! :)
    I lyset af at udstyret, det meste af tiden kommer til at samle stv, s vil jeg g efter dette:
    - En lille mixer (f.eks. http://www.thomann.de/thoiw12_artikel-191246.html)
    Den kan jeg jo ogs bruge til andet.
    - Et nyt lydkort (p et eller andet tidspunkt)

Tak for alle input!

Gary

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 07:04

Per Jrgensen

Valg af lydkort

Nr man har vret igennem div. obskure lydkort og har oplevet sus, knas og stj, begynder man at forst hvorfor nogle anbefaler at snige sig lidt hjere op i pris.

Det kaldes erfaring og har man dem ikke selv, m man enten erfare p den hrde mde eller sge erfaring hos dem der har prvet det fr.

Mange af disse mennesker der skriver hr, HAR erfaring og har vret igennem njagtig det samme som Du og det sidder nu fast hos de fleste, at det ikke altid kan svare sig at spare.

Hvorfor en preamp kommer p banen, er ikke et must, men kan forbedre dine lydfiler ganske betragteligt, og det er nok det der menes, men med et fornuftigt lydkort fra starten, har Du mulighed for at det i lngden bliver det billigste.

Billige lydkort kan i lngden blive dyre.

Du skal efter min mening bevge dig vk fra lydkort som er spec. gode til spil.

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 12:21

Gary Madsen

Hej Per

Ja, det er det irriterende med at pris og kvalitet hrer sammen:)
    Men en "Jeg gr sgu lige ned i klderen og indspiller et par lydklip" -tanke, er lige nu blevet til en udskrivning p 1600-1800 kr.
    Da det vil vre noget jeg vil bruge ganske f gange om ret, venter jeg.
    Men jeres rd bliver absolut taget med, nr jeg engang skal kbe noget.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 14:05

Svend-Erik Kjr Madsen

Hvis du nu

kber et brugt p DBA til lad os sige til ca 600 og s en brugt mixer ditto magen ved den du linkede til s kan du stadig rulle for en 8-900 kr. tror jeg.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk