Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 02-07-2007
    kl. 15:12

Gary Madsen

Valg af lydkort - IKKE HIGH END!

Hej forum.
    Jeg har brug for, en gang i mellem, at indspille (og det ER kun en gang imellem!) noget musik via mikrofoner. Ikke noget avanceret: Lidt fra bandets øvelokale og lidt derhjemme.
    Min PC er en Medion/ALDI ting (2,6 GHz. 1 GBRam - tror jeg nok)
    På den baggrund regner jeg med at ofre max 5-600 kr. på et lydkort.
    TerraTec Producer PHASE 22 ser ud til at matche mine behov. Nogle kommentarer??
    Eller??
    Skulle jeg nøjes med mit gamle Soundblaster Live! Platinum kort fra min gamle PC? (Den har da et "Live drive" der fører tilslutningerne ud på fronten)
    - Og selvfølgelig opdatere softwaren

Gary

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 19:52

Svend-Erik Kjær Madsen

Hej Gary

Ja jeg jagter dig over det hele :) Men køb dig nu et ok kort som du også kan bruge hvis du vil optage mere seriøst, her er et foreslag:

http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=4825

Måske kan du finde det billigere i en tysk netshop eller ligende.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 19:58

Søren Korsgaard

Mit forslag

Køb et eksternt kort enten med firewire eller usb tilslutning så er du lang mere fleksibel hvis du på et tidspunkt gerne vil bruge det i forbindelse med en bærbar. Der findes rigtig mange gode kort fra nogle få hundrede kr op til ca 10.000 kr så der imellem finder du givet vis hvad du søger hvis din maskine har Firewire så er Echo kortene superfede og meget små og kompakte og de lyder stjerne fedt. Tc nye konnekt kort er også gode. RME er toppen og de små M-boks ProTools kort giver dig jo adgang til den store ProTools verden så du er kompatibel med resten af verden til relativt få penge

Svar på dette indlæg
  • 02-07-2007
    kl. 20:15

Svend-Erik Kjær Madsen

M-Audio Delta

anbefaler jeg ud fra egne gode erfaringer, jeg har hørt en del dårligt om USB lydkort så sådan et ville jeg ikke købe, har hørt meget godt om FireWire kort men så er prisen også en anden.

Hvis du kan nøjes med et PCI basseret kort er her et rimeligt tilbud:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50355283

Hans nummer er 32 11 11 34 i fald du ikke abonnere på dba.

Det kort kan du også bruge med Pro Tools bare til en orientering.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2007
    kl. 13:11

Gary Madsen

Hej Søren og Svend-Erik

Tak for input!
    Og netop input synes at være det første, jeg skal have tacklet.
    Jeg havde en ide om at man kunne få et lydkort med 2 mic. indgange. Efter at have surfet lidt, kan jeg konstatere at det ikke er muligt i den ønskede prisklasse.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 06:38

Per Jørgensen

Valg af lydkort

Jeg ville klart snige mig prismæssigt lidt op
    og som Svend-Erik skriver, købe et Delta 44.
    Vi er 3 musikere der alle, igennem flere år har brugt Delta 44 - og det virker bare.
    4 ind- og 4 ud. Alle jack i en breakout box.

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 11:39

Svend-Erik Kjær Madsen

Hej Gary

Når du nu har sandet at budgettet ikke holder, så kan du få en lille preamp som passer sammen med bla. Deltakortene:
    http://www.thomann.de/thoiw12_m-audio_audio_buddy_prodinfo.html

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2007
    kl. 20:17

Gary Madsen

Tjah. Tænk..

at en ide om at indspille et par lydklip skulle ende med preamps, lydkort - og sikkert også en ny PC! :)
    I lyset af at udstyret, det meste af tiden kommer til at samle støv, så vil jeg gå efter dette:
    - En lille mixer (f.eks. http://www.thomann.de/thoiw12_artikel-191246.html)
    Den kan jeg jo også bruge til andet.
    - Et nyt lydkort (på et eller andet tidspunkt)

Tak for alle input!

Gary

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 07:04

Per Jørgensen

Valg af lydkort

Når man har været igennem div. obskure lydkort og har oplevet sus, knas og støj, begynder man at forstå hvorfor nogle anbefaler at snige sig lidt højere op i pris.

Det kaldes erfaring og har man dem ikke selv, må man enten erfare på den hårde måde eller søge erfaring hos dem der har prøvet det før.

Mange af disse mennesker der skriver hér, HAR erfaring og har været igennem nøjagtig det samme som Du og det sidder nu fast hos de fleste, at det ikke altid kan svare sig at spare.

Hvorfor en preamp kommer på banen, er ikke et must, men kan forbedre dine lydfiler ganske betragteligt, og det er nok det der menes, men med et fornuftigt lydkort fra starten, har Du mulighed for at det i længden bliver det billigste.

Billige lydkort kan i længden blive dyre.

Du skal efter min mening bevæge dig væk fra lydkort som er spec. gode til spil.

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 12:21

Gary Madsen

Hej Per

Ja, det er det irriterende med at pris og kvalitet hører sammen:)
    Men en "Jeg går sgu lige ned i kælderen og indspiller et par lydklip" -tanke, er lige nu blevet til en udskrivning på 1600-1800 kr.
    Da det vil være noget jeg vil bruge ganske få gange om året, venter jeg.
    Men jeres råd bliver absolut taget med, når jeg engang skal købe noget.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 06-07-2007
    kl. 14:05

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvis du nu

køber et brugt på DBA til lad os sige til ca 600 og så en brugt mixer ditto magen ved den du linkede til så kan du stadig rulle for en 8-900 kr. tror jeg.

Mvh
    Sv-e

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk