Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Berømt?? - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 26-09-2002
    kl. 11:31

Thomas Koch Nielsen

Berømt??

Hej

Nu sidder jeg lige med en tanke i hovedet om hvad der skal til for at slå igennem i musikbranchen.

Kan det virkelig være rigtigt at for at blive bare en anelse anerkendt/berømt musiker, så skal man kende de rigtige folk??

Nu skal det siges at jeg selv spiller med Jerry Lee Lewis' søster og skal til at have undervisning af Knud Møller (Johnny Madsens guitarist). Så jeg har mine kontakter iorden.

Men skal det være så svært for pladebranchen at få dem til at lytte til alle de kanon dygtige musikere som er ude i det ganske land??

Håber på nogle vil lufte deres tanker ang. det spørgsmål om "berømmelse".

Svar på dette indlæg
  • 26-09-2002
    kl. 16:02

Thomas Koch Nielsen

Berømmelse

Hej

Tja.

Jeg må nok sige at en drøm for mig, er da at i en periode at prøve at man ikke kan "være alene" når man skal ned og handle.
    Altså dvs. hvor folk vil have ens autograf og lige have en snak. Det kunne da være en sjov ting.

Med hensyn til pladeindustrien osv.
    Så vil jeg nok sige at (som vilhelm skrev) de store æder bare de små, og så har de intet + kunstnere at sige.

Men at man skal være med i et reality show (Christian :( ) for at blive til noget i DK, det holder bare ikke.

Så et råb til pladebranchen "VÅGN OP"..Der er jo så mange bands i DK som kan nu 1000 gange længere end de små popstars mennesker drømmer om.

Og lige tilsidst.. Ang. EyeQ.. Hvor er de henne nu???..
    Jeg så deres CD i brugsen til 20 kr.

Jeg må nok sige at jeg vil hellere arbejde mig op i musiksystemet og så have ens navn brændt ind i folks hoved, end at blive kendt natten over, og så glemt et år senere.

Ang. Knud Møller, så har jeg fået kontakt til ham idet at jeg købte hans Mørch guitar. Og må nok sige, at jeg ALDRIG har spillet på noget bedre. Jeg ser da også frem til at få undervisning af DK's absolut bedste guitarist. Og mon han ikke kan hjælpe en med at få nogle gode kontakter her i DK, så man kan blive til noget *G*.

Mvh
    Thomas K. Nielsen
    www.soundofmemphis.dk

Svar på dette indlæg
  • 29-09-2002
    kl. 19:33

Thomas Koch Nielsen

Popstar

Nu vil jeg nok indrømme at selve Popstars projektet mener jeg er fint nok.
    Det som jeg må indrømme at jeg går og bliver lidt irriteret over er følgende:
    1. Popstaren skal IKKE arbejde sig op
    igennem branchen.
    2. Bliver berømt fra dag 1 til dag 2

Selv har jeg arbejdet mig et godt stykke op igennem branchen og mener at nu er det på tide at gøre noget ved ens ry/navn og få en anerkendelse som guitarist.

Igennem tiden har det da også lykkeds mig at backe :
    Jerry Lee Lewis' søster
    Amin Jensen (skete ved en jamsession)
    Nogle fra gruppen Fenders.

Og nu står jeg så overfor at have fået Knud Møller (Johnny Madsens guitarist) som privatunderviser.

Der som jeg mener at TV-stationerne skulle forsøge på ved dannelse af et "popstars projekt" er. Tag en masse bands ind og når man så spiller så kan der sidde et panel som f.eks siger "Fed guitarist osv", og så kan det ellers køre som selve popstars projektet.

Det kunne være en fed ting, eller hva'???

TV3 forsøgte på deres RockIdoler, men det floppede for vildt.

Mvh
    Thomas
    Sound Of Memphis

Svar på dette indlæg
  • 30-09-2002
    kl. 09:31

Thomas Koch Nielsen

tja

Nu ved jeg ikke om det er et koncept band som jeg beskriver, men det er det vel i sin grad.
    Det som jeg mener bare ville være bedre, var som jeg beskrev, at høre hele bands og så plukke ud. Derved begrænser man sig ikke kun til sangere som popstars gør.
    Hvorfor begrænse sig, når der er så meget talent ude i den vide verden.??

Ved en udvælgelse kan man sige at f.eks. guitarister, så skal man kunne spille det meste fremfor at være mester til éen ting(jazz/rock osv). For hvis man gør sådan ved alle de som man har til audition, så får man et band som kan spille næsten alt, og derved gøre interessen og markedet større for den evt. CD som skulle komme på gaden.

Til det som Peder Bæk skrev, om at man skal spille så meget man kan i store byer, så mener jeg ikke at det er rigtigt.
    For når man er ude og spille meget (har selv en 50-60 officelle jobs om året), så får man mere ud af at folk snakker end at de i den grad hører en.!! For et rygte kan jo løbe meget hurtigt.

Har selv oplevet følgende når man skal spille et sted, hvor en person kom og sagde til mig, at han havde hørt at jeg/vi kom til byen og skulle spille.. Og han havde ikke hørt mig/os spille.

Mvh
    Thomas
    Sound Of Memphis

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2002
    kl. 08:14

Thomas Koch Nielsen

berømt

Jeg vil nok mene at hvis man har den indstilling at man gerne vil være en berømt/anerkendt musiker i f.eks. Danmark, så behøver man ikke gå på kompromi med noget.

Og det findes der jo talrige ex. på :
    Big Fat Snake
    Johnny Madsen
    M.L.T.R
    osv

Men efter min holdning. Hvis man går ind i branchen med den holdning at man VIL være noget og er klar på at ofre tid og penge på det, så er chancen for at komme frem også det større.

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg i denne debat, så er jeg begyndt at ofre penge på ORDENTLIG undervisning (Knud Møller), og det har allerede givet en del.
    Derudover mener jeg også at man bare skal være "flabet" nok, og så spørge de kendte musikere man møder, om de kender nogle som mangler en, som det man nu kan spille på.

For hvis den man nu spørger mener at man spiller godt, så har man også en LANGT større chance for at komme ind i et band eller starte et op, som er/når langt.

That's it.

Thomas
    Sound Of Memphis

Svar på dette indlæg
  • 04-10-2002
    kl. 12:31

Chakaranda Hansen

Berømmelse, kunst og håndværk

Jeg kan i det store hele give kun give Aakjer ret i hans syn på berømmelse, man må gøre sig klart om man spiller musik for musikkens (sin egen) skyld eller for berømmelsens.
    Der er ikke noget vejen med at nogen af delene det er blot to vidt forskellige indfaldsvinkler, til det at spille.

Der er ikke noget galt i at ville være berømt, men berømmelse er (som Aakjer siger) ikke et kunstnerisk mål, men snarere et spørgsmål om god markedsføring og at have de rigtige kontakter i branchen osv.

Mht til det at en producer ofte kommer med ændrings forslag til lyd osv. er det ikke nødvendigvis altid en dårlig ting.
    jeg tænker bl.a. på hvordan en klassiker som "Little Wing" af Jimi Hendrix blev til.

Jimi kom med sangen i rå form, i et noget voldsomt uptempo, hans daværende producer Chas Chandler forslog at han sænkede tempoet i sangen og gjorde udtrykket "blødere"
    Det kom der så den smukke ballade Little Wing ud af som vi kender den fra Hendrix og utallige andre genindspilninger i dag (Sting's , Sanne's og mange andre's).

Jeg har hørt Jimi' s første uptempo udkast til sangen (uptempo'et), og nej den var i mine ører ikke blevet en klassisker.

Man kan vel heller ikke se bort fra at de fleste af os også spiller for at opnå et publikums anerkendelse og at der nok liger lidt medieluder gemt i mange af os.

"Kunsten" består vel i at finde den sunde balance mellem at udtrykke sin kunst og at fange publikkens interesse.

Når jeg laver musik tænker jeg da også over om det jeg laver også kan forstås af et publikum, om jeg får mit "budskab" igennem så at sige, selvom det ikke er et mål for mig at alle skal kunne lide det jeg laver.

At spille musik er som jeg ser det også til dels et håndværk.

Verden er heldigvis ikke sort/hvid, men der er mange nuancer mellem "medieprostitution" og individualisme; berømmelse og personlig integritet kan fint gå hånd i hånd, hvilket der er talrige eksempler på; Bjørk, Tom Waits, Neil Young, Sting, og mange mange flere.

Mvh,
    Chakaranda

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk