Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lydkort problem (Latency) - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-08-2007
    kl. 20:14

L H

Lydkort problem (Latency)

Hej

Jeg har lige købt ny computer og har problemer med at få mit lydkort til at fungere ordentligt. Når jeg afspiller mine projekter/sange i cubase kommer der støj og nogle gange ender det i rigtig høj bip tone.

Jeg er ret sikker på det er latency problemer da den også laver problemet hvis jeg benytter et stand alone vst instrument(dog slet ikke så slemt kun få kliks/knas). Det forsvinder dog hvis jeg sætter latency op til 23ms. Dette er dog ikke tilfældet i cubase.

Jeg har ingen problemer når jeg bare afspiller en mp3 fil i f.eks. windows media player.

Mit setup:

Bundkort: Gigabyte GA-P35-DS3R
    CPU: Intel Core 2 quad
    Ram: Corsair xtreme performance 2gb pc2-8500
    og så mit gamle RME-HDSP 9652 lydkort

Jeg har opdateret driverne til lydkortet.

Hvad gør jeg??

Svar på dette indlæg
  • 06-08-2007
    kl. 17:37

Torben Vendt Hansen

Synkronisering

Du har givetvis et synkroniserings problem; men det behøver ikke være relateret til latens/buffer. Et system uden master kan også give mærkelige effekter.

Sørg for at bruge den rigtige ASIO driver - Cubase bruger default en std. Windows driver og det er ikke optimalt - brug RME's dedikerede driver. Det er ikke nok at installere dem - du skal vælge dem inde fra Cubase (og de starter alle med ASIO bare for at forvirre).

Desuden skal du beslutte om dit lydkort skal være master eller slave og sætte tingene op derefter. (Sample rate skal selvfølgelig være ens i begge ender).

De aller laveste latens værdier for lydkortet kan give problemer; men det burde ikke være nødvendigt at gå særligt højt op.

Endelig skal du lukke alle andre lydprogrammer (ikke strengt nødvendigt hvis du sætter Cubase rigtig op og lader dit lydkort være master).

Håber det hjælper.

Svar på dette indlæg
  • 06-08-2007
    kl. 19:31

L H

hhmm har prøvet men lige lidt hjælper det :-(

Svar på dette indlæg
  • 07-08-2007
    kl. 18:40

L H

ingen support af quad

cubase understøtter ikke core 2 quad processorer så der har vi problemet....men tak for indlægget

Svar på dette indlæg
  • 11-11-2007
    kl. 17:35

frede punk

quad dur ikke til lyd

core 2 quad har fire kerner og os og sekvenser ser den som fire cpu'er og da cubase kun understøtter 2 cpu'er har du et problem de fleste plugins støtter også kun 2 cpu,er så det du skal have fat i er en core2 duo eller pentium d eller dual xeon uden dual core eller quad core

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk