Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Indspilning!?! - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-09-2007
    kl. 18:21

torben bjerrisgaard

Indspilning!?!

Jeg har en bærbar computer med 1024 mb ram og en 2 Ghz AMD processor. Jeg mangler både et eksternt lydkort og et program hvor jeg kan programmere trommer, inspille bas, vokal og guitar. Indtil videre hælder jeg til 2 forskellige løsninger: Pro Tools m. MBox2 mini lydkort, eller Mackie lydkort med Tracktion musikprogram. Jeg ved dog ikke om min computer vil kunne køre disse ting uden at musikken "hakker" pga computerens ydeevne??? Nogen der har erfaringer, eller evt andre løsningsmuligheder??? Hjælp jeg er desperat:-)

Svar på dette indlæg
  • 11-09-2007
    kl. 19:36

Mads Lykke

Ingen grund til desperation

Hej Torben

Bare tag det helt roligt, vi skal nok finde ud af noget :)

Umiddelbart ligger din computer i den "sløve" ende af skalaen, men den vil sikkert godt kunne afvikle nogle spor. Problemet opstår først når du sætter eksempelvis rumklang på eller vil afvikle en masse VST/RTAS-instrumenter. Det trækker hårdt på processorens ressourcer + din RAM.
    Til musikproduktion kan man ikke få for meget processorkraft og RAM.

Derfor vil jeg anbefale dig at købe en kraftigere computer, eller evt. opgradere din nuværende - hvis det er muligt.

Se evt. hvad der kræves mht. computer for at afvikle Pro Tools LE 7 her: http://digidesign.com/index.cfm?navid=54&langid=151&categoryid=35&itemid=24211

Mht. lydkort/DAW er der mange muligheder. En Mbox med Pro Tools LE er et godt bud på en samlet begynderpakke til en fornuftig pris.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk