Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Stortromme MIC - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-09-2002
    kl. 20:14

Jan Geertsma

Stortromme MIC

Hvilke MIC ville i anbefale til en Stortromme?? Har overvejet Shures Beta 52 men jeg synes der er mange rundt omkring der snakker om AKG's D112?

Svar på dette indlæg
  • 01-09-2003
    kl. 11:09

George Dalmer

M88 - D112

Jeg har selv haft go'e erfaringer med Beyers M88, den har en fantastisk bund, Samlignet med d112'eren kan man vist godt sige at man fr lidt mere for pengene ved at kbe en M88!

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2003
    kl. 02:20

Michael Engman

BD Kick Mic

Tja, jeg har da prvet alt fra D12, D112, M88, B52 osv osv. Jeg er for tiden meget vild med B91, men har da osse lavet total vild Kick lyd med en gammel slidt 421er. Selv en SM58 kan da bruges. Det kommer jo helt an p hvilken lyd du vil ha... Nogle af de strste i verden bruger bl.a. en membran+svingspolen fra en NS10r som Mic. + rr-mics, for at opfange s meget af trommen som muligt, andre bygger selv underfundige konstruktioner, s muligheder er der nok af.
    Brug dine hjttalere og re til at bestemme det og ikke modelnummeret, Micen er jo bare et vrktj.

Svar på dette indlæg
  • 01-10-2002
    kl. 17:39

Jan Geertsma

Til studiebrug

Svar på dette indlæg
  • 01-10-2002
    kl. 17:41

Jan Geertsma

Til studiebrug

Det er nok ikke godt med beta91 da det er til mit studie! Det er jo ikke alle stortrommer der er hul i! Er der slet ingen der har erfaringer med Beta 52'eren??

Svar på dette indlæg
  • 26-08-2003
    kl. 22:00

torsten matthiessen

Ja...

...D112 er MEGET "pre-eq'et"....for meget i min smag.
    Den kan bruges i en snver vending i en livesituation, men er absolut IKKE hverken frste, anden eller tredie valg til indspilning IMHO.

t

Svar på dette indlæg
  • 02-10-2002
    kl. 17:16

Jan Geertsma

Shure Beta 52

D12E'en synes jeg mangler noget bund!! Har en i forvejen!! Er der slet ingen der bruger Shure Beta 52??

Svar på dette indlæg
  • 19-12-2002
    kl. 19:14

Henrik Parsig

jeg bruger B52'eren

Jeg har to Beta 52. Der er blevet eksperimenteret ret meget med placeringen og jeg kan ikke genkende beskyldningerne om for meget klik-lyd. Jeg har faktisk sat den inde i stortrommen helt op af slagskindet for at f attack nok. Er netop startet med at eksperimentere med en mikrofon udvendigt som suplement. Alt i alt er jeg godt tilfreds med betaen, men er ikke i tvivl om at dyre proff'e studiemikrofoner er federe.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2003
    kl. 10:18

Sylvester Zimsen

Sennheiser ogs

Rent faktisk var jeg ude for en rigtig sjov oplevelse i weekenden. Jeg skulle indspille for et band, og jeg har i lang tid brugt en SM58 da den gr et ganske fornuftigt arbejde. Mens jeg stter mics p det der skal mices, kommer deres forsanger ind med en Sennheiser 421 som jeg aldrig har prvet fr, men har hrt en del om den. Jeg beslutter mig for at prve den, og voilla! Aldrig har jeg haft s lkker en storetromme (og bas) at arbejde med.
    En lille (og sand) anekdote fra det vikelige liv :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk