Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Altec Lansing sangkabinetter - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-10-2007
    kl. 10:46

Erling Sørensen

Altec Lansing sangkabinetter

Hej

Vort band har et sæt Alting Lansing højtaler kabinetter som må være ca 25 år gamle(eller mere)
    Selve enheden er gemt dybt inde i højtaleren bag trækonstruktionen. Jeg antager at der må sidde en 12" eller 15" enhed derinde.

Kabinetterne er store og uhåndterlige og tar en del plads...i forhold til nutidige PA anlæg.
    Der hører nogle horn til dette anlæg..som dog er stået af for en del år siden.

Kender I denne højtaler ? - jeg gætter på at der må være nogen derude der gør...
    Dengang var det vist et temmligt godt anlæg.

Kan man gøre et eller andet ved det ? ...ombygge højtalerne.....Hvad ved jeg .. kan de sælges ?

Mvh ErS

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2007
    kl. 14:50

Ejlif Hansen

PA ALTEC

Ifølge din beskrivelse tror jeg der er tale om Altec Lansings baglade horn. De er konstrueret så højttaleren spiller bagud i en kegle og lyden bliver så ført rundt via et simpelt labyrintsystem. Dette for at fremhæve bestemte frekvenser. Prøv og søg på google med Bagladehorn. Så kan du finde en fyldig beskrivelse. Det er nogle store lokummer og man kan med fordel flå enhederne ud og bygge nogle fornuftige basreflex kasser. Man kan frit downloade et højtalerberegningsprogram på www.monacor.dk.
    Mht. hornene så kan du være heldig og få nogle nye drivere for en fornuftig pris til at reparere dem med. God fornøjelse.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk