Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-10-2007
    kl. 21:30

dannyboy ...

leslie... skift forstærker

hej!

Det er en velkendt sag at mange skifter forstærkeren i deres transistor leslie (typisk 760) til en rør forstærker. Men hvad skal man vide før man kaster sig ud i det? Jeg har set at man kan købe nye 147 forstærkere på bla. www.swainelectronics.co.uk.

Jeg har en leslie 330, som har passivt delefilter som 147'eren...

Før jeg kaster mig ud i at købe en 147 forstærker til min 330, hvad skal jeg så være opmærksom på? Er der evt en billigere løsning som er lige så god?

Hvilke rørforstærkere kan anbefales til leslies (gerne specifikt)?

mvh. og tak for hjælpen!

D

Svar på dette indlæg
  • 29-10-2007
    kl. 19:36

Søren Alwan

Hvad...

skal du bruge den til?

Hvis det er orgel, giver det måske idé at købe en 147-forstærker. Men mange orgel-mænd og især guitarister (mig selv inklusive) bruger jo da en løs rørforstærker á la Hiwatt eller Marshall med glimrende resultat...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 29-10-2007
    kl. 21:16

dannyboy ...

orgel...

hammond m3 fx...

hvordan lyder det med Hiwatt og Marshall og hvilken model? jcm eller hvad hedder de!?

d

Svar på dette indlæg
  • 29-10-2007
    kl. 22:23

Søren Alwan

Hmm...

Det kommer jo helt an på, hvilken lyd man er ude efter...

Er det en rimeligt ren lyd, ville jeg gå efter f.eks. en 100 watts Hiwatt. Er det derimod forvrængning, så måske en klassisk 50 watts non-master Marshall eller en mastervolume-model (2204 eller 2203), hvis du vil have mulighed for at gå i rendyrket Jon Lord-mode. Man skal dog huske, at mange Marshalls ofte lige skal have "justeret" deres forforstærker til dén frekvensgang, man skal bruge. Dette er dog kun et spørgsmål om at fifle rundt med et par kondensator-værdier inde i dem...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 29-10-2007
    kl. 22:35

dannyboy ...

well

Jeg er egntligt ude efter noget, som minder så meget om en 147 lyd som muligt... -Den må bare gerne spille lidt højere ;-) (det var det største problem med den 122 jeg havde engang.

Altså... det er jo vært at forklare, men jeg leder ikke efter den helt vilde rock overdrive... mere soul, blues, funk og reggae...

d

Svar på dette indlæg
  • 30-10-2007
    kl. 22:13

Søren Alwan

Hmm...

måske noget Hiwatt så kunne være interessant..?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-10-2007
    kl. 19:59

dannyboy ...

HIWATT

OK...

Hvordan er klangen i den sammenlignet med en 122 / 147 amp?

Hvad med sådan en Peveay classic rack-ting!? Nogen erfaring med den?

D

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2007
    kl. 00:53

Søren Alwan

Nu er...

jeg jo ikke orgel-mand. Så jeg er nok ikke den rette til at komme med sådan en direkte sammenligning. Jeg kender dog op til flere Hammond-fætre, som sværger til netop Hiwatt...

Personligt ville jeg gå uden om Peavey - éne og alene p.g.a. kvaliteten (eller mangel på samme).

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2007
    kl. 08:00

dannyboy ...

OK

Nogen speciæl Hiwatt model!?

Mht. Peavey'en er det ike nogen dårlig forstærker syns jeg... Har spillet clav, rhodes og wurly over den lille peavey classic. Jeg så Van Morrison's hammond mand for et par år siden bruge en peveay classic top til sin leslie... Det lød fresh!

D

Svar på dette indlæg
  • 03-11-2007
    kl. 02:21

Søren Alwan

Jamen...

hvis du synes, Peavey´en er fed, så brug da dén...

Jeg tænkte såmænd ikke på nogen speciel Hiwatt model - måske en gammel, brugt 100 watts sag..?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk